along babyklær

Jippi morsom oppgave!
 
Da var buksa mi ferdig :)
1386195348890.jpg

Så da er det bare å få kjøpt rødt og hvitt garn i morgen og satt igang med desember oppgaven :)

☆☆vår tur snart?☆☆
 
Det gikk fort, så fin den er :)
 
Herregud den var søøøøttt!

Hvordan syr man en slik da? Kunne tenkt meg å prøvd, er ikke så flink med symaskin da.

Hihi,takk! Det er ikke vanskelig, bukse er vel noe av det enkleste man kan sy. Man trenger en oppskrift og mønster og når man syr i elastiske stoffer må man ha en elastisk søm på symaskinen. Jeg bruker en som syr tre sting rett og et kast (likner på sikksakk). Jeg er veldig glad i å sy så jeg abbonerer på Ottobre barn, der er det så mye fint! Men ellers kommer man langt ved å google på nettet etter oppskrifter/mønster. Stoff får man på stoff og stil (de har noen mønstre også), og det finnes masse nettbutikker med masse fine stoffer. Man kan også tegne av mønster fra en bukse man har fra før om man vil. Det nyeste Ottobre finnes i en litt større Narvesen,den har kjempefine oppskrifter på blant annet body,dress og bukse denne gangen.

Her er en super tutorial på hvordan sy bukse: http://gekko-attsyengecko.blogspot.no/2008/06/att-sy-en-byxa.html?m=1

Bare å kjøre på! Jeg var ingen ekspert da jeg begynte, og jeg begynte å sy babyklær når jeg var gravid (hun er tre måneder nå).
 
Hihi,takk! Det er ikke vanskelig, bukse er vel noe av det enkleste man kan sy. Man trenger en oppskrift og mønster og når man syr i elastiske stoffer må man ha en elastisk søm på symaskinen. Jeg bruker en som syr tre sting rett og et kast (likner på sikksakk). Jeg er veldig glad i å sy så jeg abbonerer på Ottobre barn, der er det så mye fint! Men ellers kommer man langt ved å google på nettet etter oppskrifter/mønster. Stoff får man på stoff og stil (de har noen mønstre også), og det finnes masse nettbutikker med masse fine stoffer. Man kan også tegne av mønster fra en bukse man har fra før om man vil. Det nyeste Ottobre finnes i en litt større Narvesen,den har kjempefine oppskrifter på blant annet body,dress og bukse denne gangen.

Her er en super tutorial på hvordan sy bukse: http://gekko-attsyengecko.blogspot.no/2008/06/att-sy-en-byxa.html?m=1

Bare å kjøre på! Jeg var ingen ekspert da jeg begynte, og jeg begynte å sy babyklær når jeg var gravid (hun er tre måneder nå).
Tusen takk for svar, må prøve meg på en slik bukse! Det er jo så gøy å sy :)
 
Var så usikker på hva jeg skulle strikke. Vi er jo i prøve fasen enda, driver med prøverør så har jo strikket både gutt, jente og nøytralt og ville nå strikke noe nøytralt som kan brukes på begge deler så da ble det juleshorts og nisselue :)

1387060456774.jpg

☆☆vår tur snart?☆☆
 
Var så usikker på hva jeg skulle strikke. Vi er jo i prøve fasen enda, driver med prøverør så har jo strikket både gutt, jente og nøytralt og ville nå strikke noe nøytralt som kan brukes på begge deler så da ble det juleshorts og nisselue :)

Vis vedlegget 43520

☆☆vår tur snart?☆☆

Så artig, kjempesøte!

Sent from my Nexus 4 using BV Forum mobile app
 
Min desemberoppgave ble en jule/vinterdress i str 62 med mønster fra ottobre 6/2013. Stoffet er fra lillestoff :)

1388485043392.jpg
 
Her er mitt hekleteppe som jeg akkurat nå endelig ble ferdig med!
Mobilkameraet mitt er ikke akkurat det beste på å få helt riktig farger, den lys limegrønne ser jo gul ut. Men dere får et inntrykk hvertfall :) Oppskriften er fra Sandnes garn, finnes feks i temaheftet "det første året", det er heklet i alpakkagarn. Jeg har aldri heklet før, så dette tok tid, men ble heldigvis endelig ferdig nå før terminen min 2.september - hurra :)
Vis vedlegget 26153

Åh, superfint! Hvor mye kostet det teppet totalt i garn?
 
Åh, superfint! Hvor mye kostet det teppet totalt i garn?

Takk! :)
Pris kommer an på hvilket garnmerke man bruker. Hvis man bruker alpakka fra Sandnes garn (oppskriften er fra Sandnes garn) så blir det vel rundt 550 kr. (12 nøster fordelt på fire farger). Ikke akkurat et billig teppe, både i pris og i arbeid, men veldig deilig tykt og fint!
 
Her er min heldress i ull for januaroppgaven :) synd det ikke er flere som gjør noe her da!
 

Vedlegg

  • 1391203059510.jpg
    1391203059510.jpg
    37,7 KB · Visninger: 25
Noen som vil være med på en babyklær along?
Reglene er at det kommer en oppgave hver mnd.
Man kan lage en eller fler av den- men det må være strikket\heklet\sydd\brodert osv. (d.v.s:hjemmelaget)
Det som strikkes skal være til babyens første leveår-man bestemmer selvfølgelig STR selv til hver oppgave.
Jeg skriver hvem som er påmeldt her i tråden-påmeldingsfristen setter jeg til 31.august.


Påmeldte:
  • Moderator Kristine
  • HopeAndLove
  • Joyfull
  • Emma11
  • ssb24
  • ABMS
  • SyDilla
  • trulte
  • tuxlover
  • Apekatt
  • Nanna
  • nr1i2013?
  • **Ole Brummm**
  • mamma-T
  • BellaBanana
  • M3rl0t
  • GledeSprederen
  • Frøkna fra Oz
  • Lano87

Den første oppgaven kommer nå slik at folk kan begynne på den med en gang di melder seg på å dermed slipper å vente:

August: Babyteppe ,vognteppe,
September:Luer,sokker og votter
Oktober:Jakke
November:Bukse
Desember:jule klær\finklær(kjole-vest osv-kan være hva som helst:D)
Januar: Heldress
Februar:kjørepose
 
Back
Topp