Allergitabletter

Lynna19

Glad i forumet
Jeg er fryktelig skeptisk til tabletter under graviditet fordi jeg er redd det skal påvirke fosteret negatovt. Nå har jeg fryktelig allergi. Nyser og snørrer hele dagen slik at nesa er helt rød. Om natte er det vansklig å sove for det kjennes ut som jeg har en propp i nesa. Legen min sa det var trykt å ta allergitablettene mine under graviditeten, men likevel er jeg litt skreptisk. Er det flere her som tar allergitabletter når de er gravide?

Anbefaler deg å søke opp din medisin på trygg mammamedisin, det er en egen nettside som viser om dine tabletter er trygge:)

Les her: https://relis.no/pollenallergi/
Legen min ville at jeg skal forsøke med kun lokalbehandling (nesespray og øyedråper) først, og supplere med allergitabletter om det blir nødvendig. Byttet fra Telfast til Aerius pga graviditeten.

Takk for tips om nettside, det står der at min allergimedesin Cetirizin er trygg å bruke for gravide der. Jeg tar en tablette nå og håper jeg sover bedre i natt.
God bedring:)

Legen min ville at jeg skal forsøke med kun lokalbehandling (nesespray og øyedråper) først, og supplere med allergitabletter om det blir nødvendig. Byttet fra Telfast til Aerius pga graviditeten.
Fikk tips om nettsiden trygg mammamedin, der står det at mine allergitabletter Cetirizin er trygge for gravide. Jeg tror jeg må ta av og til for vanlig nesesprei har liten efekt. Må bruke Nasinex for at det skal ha efekt og den tør jeg ikke bruke som gravid,
Takk :)

Jeg tar allergipiller hver dag :p
Siden jeg ikke tåler cetrizin er det aerius på meg, avklart med legen før første fryseforsøk sånn at jeg slapp å tenke på det om det gikk bra, og slapp å bruke hele første kontroll på det.
Sniker fra nov(hadde termin i juni også)

Jeg bruker cetizirin, helt trygt å bruke.
Bedre for kroppen og mini med en pille, kontra å bli dårlig.

Skal begynne på allergitabeletter, er også redd for dette :( Enn så lenge har jeg ikke tatt noen tabeletter... Meh. Synes det er vanskelig å vite hvor det er lurest å gå: øyedråper eller allergitabeletter? Meh.

Skal begynne på allergitabeletter, er også redd for dette :( Enn så lenge har jeg ikke tatt noen tabeletter... Meh. Synes det er vanskelig å vite hvor det er lurest å gå: øyedråper eller allergitabeletter? Meh.
Spørs på behovet. Jeg bruker å måtte supplere med nesespray og øyedråper

Jeg plages også med allergi, har ikke turt å ta noe enda. Vet aerius som jeg pleier å bruke, skal være trygt i svangerskapet. Men jeg er så skeptisk til medisiner i svangerskapet.

Spørs på behovet. Jeg bruker å måtte supplere med nesespray og øyedråper

Har time i morgen kl 08:00. Gruer meg for jeg fikk resept sist gang jeg var der (2-3 uker siden) og da skulle jeg egentlig begynt på de. Det har jeg ikke. Har vært feig og laget meg unnskyldninger for ikke å ta de, er så redd jeg skal bli trøtt og at det påvirker kjøringen min til jobb.

Øyedråper med saltvann kan umulig være farlig, men det finnes sikkert andre ting på markedet som er mer syntestisk og inneholder stofer som kanskje ikke er bra... Jeg tok allergitablett i går kveld og det var en ny verden. Jeg har sovet godt i natt, og det er første natta på lenge.

Både aerius og cetirizin/zyrtec er trygt under graviditet. Jeg gikk på cetirizin forrige gang, og aerius denne gangen.

Sniker fra juli....
Jordmor sa til meg at mange gravide er undermedisinert pga frykt for medisiner... dette var visst ikke bra, da det skaper mye stress i kroppen, som ikke er bra for lille. Allergimedisiner er testet over så lang tid at de som er registrert som trygge på mammamedisin.no, kunne jeg ta uten noen form for dårlig samvittighet eller frykt. :)

Ønsker deg masse god bedring! Allergi er slitsomt nok når en ikke er gravid... :dead:

Jeg måtte bytte fra Aerius og de jeg har nå er ikke så bra. Kjenner jeg skal høre en gang til med legen min neste gang, siden du har fått de. Det er etter min mening de beste allergimedisinene man får i Norge.

Jeg måtte bytte fra Aerius og de jeg har nå er ikke så bra. Kjenner jeg skal høre en gang til med legen min neste gang, siden du har fått de. Det er etter min mening de beste allergimedisinene man får i Norge.
Jeg byttet og fra telfast til aerius, legen mente aerius var helt trygt ..

Back
Topp