Allergimedisin

oss4

Betatt av forumet
Novemberlykke 2015
Hva tenker dere om det? Etter som jeg har forstått det, så er zyrtec trygt for gravide. Men at det kan enda ta mange år før de skriver det i pakkningsvedlegget.
Legen min er old school, og tydeligvis ikke helt oppdatert på dette området.
Han ville ikke at jeg skulle ta zyrtec i første trimester. nå er jeg 16 uker og spurte han på nytt i går om jeg kunne starte med det, sliter med det nå og er midt i eksamen. Super kombo! :p svaret hans var at jeg "måtte prøve meg frem" haha! Hvordan i alle dager skal man prøve seg frem med det? XD

Jeg har gått på aerius hele tiden, jeg. Uten de fungerer jeg ikke i denne sesongen. :p

Fastlegen min var også negativ, men når jeg tok det opp på sykehuset var de mer oppdaterte: Det er ikke gjort kontrollerte forsøk pa gravide, men Zyrtec og en rekke andre allergimedisiner er brukt så lenge og med så gode rapporteringsrutiner at det kan regnes som trygt likevel.

Allergi som stresser mor er sannsynligvis skumlere.

Jeg ville tatt Zyrtec I din situasjon. Lykke til med eksamen!

Jeg har begynt på Aerius nå, legen sa at det er helt greit.

Jeg har brukt aerius hele tiden. Har støvallergi så bruker medisin året rundt. Uten medisin funker jeg ikke! både fastlege, apotek og tryggmammamedisin har sagt at aerius er greit å bruke når man er gravid :)

Da har jeg putta i meg en pille. Takk for betryggende ord. Kjedelig når legene ikke henger helt med.
Kommer ikke over svaret hans! "Prøv deg frem" hvordan skal man få til det? :p er jo ikke akkurat sånn at babyen sier ifra om h*n ikke liker medisinen! ^^ hoho! plutselig en kveld hører jeg i dopleren "eem hei mamma, du kan du slutte med de pillene? Liker dem ikke!" ;)

Jeg brukte før aerius, men under graviditeten måtte jeg bytte til polaramin. Var den som var tryggest sa de, ulempen med den er at man blir trøtt så jeg bruker om kvelden. ☺
Vil tro det er bedre å ta alergimedisin enn at kroppen jobber på høygir hele tiden ☺

Jeg har brukt cetrizin når jeg var gravid med første. Tar de ved behov den gangen her å :)

Back
Topp