Allergimedisin?

Newbee

Gift med forumet
Junibarna 2015
Mailykke 2018
Jeg befinner meg i et hus fullt av katter denne helga, og katter er jeg særdeles allergisk mot. Noen som har erfaring med bruk av allergimedisin under graviditet? Jeg må ha noe som går an å få uten resept, normalt sett holder jeg meg unna alt av katter, så pleier ikke bruke medisin til vanlig.

Har googlet litt, men som vanlig er det en haug av motstridende svar å få, så ble ikke klokere av det.

Jeg er allergisk mot katten min og hesten jeg passer, så jeg bruker allergitabeletter og astmamedisin hver dag. Både lege og jordmor har sagt at det er greit:) men jeg har resept på disse da..

Jeg er allergisk mot katten min og hesten jeg passer, så jeg bruker allergitabeletter og astmamedisin hver dag. Både lege og jordmor har sagt at det er greit:) men jeg har resept på disse da..
Har astmamedisin på resept, som jeg har brukt litt de siste månedene, det fikk jeg klarsignal om at var greit. Men ble så usikker nå som jeg må ha allergitabletter også, ser heldigvis ut til at det også er ok :)

Plutselig så mye man normalt sett tar for gitt å innta, som man nå må tenke over og vurdere...

Aerius er også trygt å bruke ! Men må fåes på resept . Jeg prøvde først zyrtec men den virket ikke på meg ..

Jeg bruker astmamedisiner og allergitabletter hver dag , også i svangerskap. Min allergispesialist sa at det er greit, og at en vurderer fordeler mot eventuelle ulemper. Det er ikke bra for fosteret at mor er dårlig.

Dette er mitt tredje svangerskap med disse medisinene.

Back
Topp