Alle gode ting er tre

PP5 - CD15 - god jul fra kroppen

Så utrolig deilig det er med juleferie. Både min og mannen sin familie skal feire sammen i dag, og det er så utrolig stas. Vi snek oss til litt julekos mens besteforeldre passet datteren vår i dag tidlig. Etter frokost tok jeg en eggløsningstest, og der har det begynt å skje litt. Tipper positiv test i kveld. Har én test igjen, og er usikker på om jeg skal ta den i kveld eller i morgen.

9D9A3C3F-D3F8-4EC8-8886-E5E15EB298C2.jpeg


Hvilepulsen stiger fint som den skal før eggløsning og fikk en stor klump eggløsningsslim på papiret i går (sorry tmi).

5A345544-8716-4A6B-8E83-FD27F7B813F1.jpeg


Ønsker dere alle en skikkelig fin (og fertil) jul ❤️
 
PP5 - CD15 - god jul fra kroppen
Så utrolig deilig det er med juleferie. Både min og mannen sin familie skal feire sammen i dag, og det er så utrolig stas. Vi snek oss til litt julekos mens besteforeldre passet datteren vår i dag tidlig. Etter frokost tok jeg en eggløsningstest, og der har det begynt å skje litt. Tipper positiv test i kveld. Har én test igjen, og er usikker på om jeg skal ta den i kveld eller i morgen.

Vis vedlegget 373917

Hvilepulsen stiger fint som den skal før eggløsning og fikk en stor klump eggløsningsslim på papiret i går (sorry tmi).

Vis vedlegget 373918

Ønsker dere alle en skikkelig fin (og fertil) jul ❤️

Spennende! Gleder meg til dagens oppdatering :D Bra dere får sneket inn litt sengekos mellom slagene!

krysser fingrene for oss begge :smiley-angelic001
 
PP5 - CD16 - Positiv test
Jippi. Ikke testet siden i går rundt lunsj, og i dag var den veldig positiv. Eggløsning kan være i dag eller i morgen, men tror jeg regner med fra i morgen for å ikke begynne testingen altfor tidlig. Veldig gledelig at den kom såpass tidlig denne runden.

Nå begynner snart de lange DPO-dagene før testingen starter. Men de skal heldigvis nytes med ferie, så vil jo egentlig ikke at de skal bli ferdig heller ❤️

8ADB143C-CE76-4492-B120-749DA8EB3868.jpeg
 
PP5 - CD16 - Positiv test
Jippi. Ikke testet siden i går rundt lunsj, og i dag var den veldig positiv. Eggløsning kan være i dag eller i morgen, men tror jeg regner med fra i morgen for å ikke begynne testingen altfor tidlig. Veldig gledelig at den kom såpass tidlig denne runden.

Nå begynner snart de lange DPO-dagene før testingen starter. Men de skal heldigvis nytes med ferie, så vil jo egentlig ikke at de skal bli ferdig heller ❤️

Vis vedlegget 373963
Hurra for EL! Håper dpo-dagene flyr av sted!
 
PP5 - CD17 - Eggløsning

Tipper egentlig eggløsning var i natt. Veldig vondt i magen i natt og egentlig litt i dag tidlig også. Men hatt det en del denne måneden. Vet ikke om det er virus fra datteren vår, den doble dosen letrozol eller Metforminen som gjør det. LH-testen var litt svakere i dag som dere ser under. Og jeg pleier å ha positive tester i to dager og eggløsning dagen etter første positive, så hvis den ville vært positiv på kvelden på julaften tipper jeg egentlig egget har sluppet.

1F9FC5B7-F227-49EB-834B-D60FE7318BB4.jpeg


Det som taler mot at eggløsning har vært er hvilepulsen. Den pleier å stige 2-3 hakk når jeg har eggløsning, men bare steget ett hakk i natt. Men tar det litt med en klype salt og totalt har hvilepulsen steget mye, så kanskje verre å stige 2-3 hakk da når pulsen er så høy.
49641DEB-D6D7-41DA-A549-1E592BB519AF.jpeg
 
PP5 - CD18 - 1 DPO

Tok en test i går kveld som fikk rating 0,4, så håper eggløsning har vært. Begynte på Duphaston (progesteron) i dag tidlig. Syns hvilepulsen er litt rar, men det er jo ikke eksakt vitenskap å følge med på den. De andre månedene har den hoppet 2-3 hakk opp ved eggløsning. I dag gikk hvilepulsen faktisk betydelig ned? Satser på at det ikke betyr noe.

Ellers hadde jeg diaré i går (sorry tmi). Hadde samme ved eggløsning forrige måned også, så håper det er et godt tegn.
 

Vedlegg

  • B748A639-53CF-478D-A3CB-8750E2CD1096.jpeg
    B748A639-53CF-478D-A3CB-8750E2CD1096.jpeg
    1,8 MB · Visninger: 45
Last edited:
PP5 - CD22 - 5 DPO

Kjenner jeg er veldig på symptomjakt om dagen. Vet jo at det mest sannsynlig er altfor tidlig å kjenne noe, men klarer ikke å la være likevel for ønsker å finne ut av om jeg ble gravid eller ikke i det sekundet jeg får en positiv eggløsningstest. Haha. Så her kommer en liten liste med symptomer bare fordi det er et fint tidsfordriv (og en rekke grunner til at det er helt naturlig at symptomene er der):

  • Diaré dagene rundt eggløsning. Hadde det forrige måned når jeg ble gravid også, men da fikk jeg jo omgangssyke 3 DPO også.
  • Trøtt. Utrolig trøtt om dagen, men henger nok vel så mye med at vi er på ferie og reisen hit og nettene her er litt tøffe med en på 16 måneder.
  • Hormonell. Henger nok sammen med den over eller PMS, men kjenner meg skikkelig hormonell om dagen.
  • Kviser. Fått mer kviser enn jeg pleier, men det kan jo være på grunn av solkrem også.
  • Kløe i underlivet. Usikker på om det i det hele tatt er et tidlig graviditetssymptom. Henger nok sammen med mer ligging rundt eggløsning enn fiffi er vant med.
  • Stikking i livmor. I går kveld stakk det litt i venstre livmor på kvelden. Håper jo det var et egg som festet seg siden det kun var venstre side, men kan også være tilfeldig. Kjenner ingen strekking i livmor enda som jeg har pleid å gjøre.

Det er vel frem over nå at de spennende dagene kommer både med symptomer og eventuelle tester. Merker at jeg tenker løpet er kjørt hvis ikke testen er positiv 8/9 DPO. Har så dårlig erfaring med å teste senere, begge gangene endte det i kjemisk/SA uansett, og da kunne jeg like gjerne ikke fått positiv i det hele tatt.

Første test ryker på søndag, da er jeg 7/8 DPO. Antar 7 DPO siden det er dagen etter den første ordentlige positive testen jeg tok, men siden stigningen starten på julaften så kan det være at eggløsning var lørdag.

Ønsker alle en skikkelig fin nyttårsfeiring i dag ❤️
 
PP5 - CD22 - 5 DPO

Kjenner jeg er veldig på symptomjakt om dagen. Vet jo at det mest sannsynlig er altfor tidlig å kjenne noe, men klarer ikke å la være likevel for ønsker å finne ut av om jeg ble gravid eller ikke i det sekundet jeg får en positiv eggløsningstest. Haha. Så her kommer en liten liste med symptomer bare fordi det er et fint tidsfordriv (og en rekke grunner til at det er helt naturlig at symptomene er der):

  • Diaré dagene rundt eggløsning. Hadde det forrige måned når jeg ble gravid også, men da fikk jeg jo omgangssyke 3 DPO også.
  • Trøtt. Utrolig trøtt om dagen, men henger nok vel så mye med at vi er på ferie og reisen hit og nettene her er litt tøffe med en på 16 måneder.
  • Hormonell. Henger nok sammen med den over eller PMS, men kjenner meg skikkelig hormonell om dagen.
  • Kviser. Fått mer kviser enn jeg pleier, men det kan jo være på grunn av solkrem også.
  • Kløe i underlivet. Usikker på om det i det hele tatt er et tidlig graviditetssymptom. Henger nok sammen med mer ligging rundt eggløsning enn fiffi er vant med.
  • Stikking i livmor. I går kveld stakk det litt i venstre livmor på kvelden. Håper jo det var et egg som festet seg siden det kun var venstre side, men kan også være tilfeldig. Kjenner ingen strekking i livmor enda som jeg har pleid å gjøre.

Det er vel frem over nå at de spennende dagene kommer både med symptomer og eventuelle tester. Merker at jeg tenker løpet er kjørt hvis ikke testen er positiv 8/9 DPO. Har så dårlig erfaring med å teste senere, begge gangene endte det i kjemisk/SA uansett, og da kunne jeg like gjerne ikke fått positiv i det hele tatt.

Første test ryker på søndag, da er jeg 7/8 DPO. Antar 7 DPO siden det er dagen etter den første ordentlige positive testen jeg tok, men siden stigningen starten på julaften så kan det være at eggløsning var lørdag.

Ønsker alle en skikkelig fin nyttårsfeiring i dag ❤️

Spennende med symptomer! Og ikke minst til testing, er så godt som like spent på dine vegne som på egen :hilarious:

Godt nyttår kjære deg, måtte 2022 bringe oss det vi måtte ønske begge to:love7
 
Spennende med symptomer! Og ikke minst til testing, er så godt som like spent på dine vegne som på egen :hilarious:

Godt nyttår kjære deg, måtte 2022 bringe oss det vi måtte ønske begge to:love7
Takk det samme. Kjenner jeg er veldig spent på hvordan det går for deg også, og er litt uenig i at du skal vente helt med IKM med å teste. For min egen del håper jeg du går på en testesmell. Haha. Er så fint å tenke på at det er akkurat to år siden vi begge nettopp hadde funnet ut av en graviditet, og at vi kanskje går inn i nyåret som gravide nå også uten at vi vet det enda.

Godt nytt år til deg også ❤️
 
Takk det samme. Kjenner jeg er veldig spent på hvordan det går for deg også, og er litt uenig i at du skal vente helt med IKM med å teste. For min egen del håper jeg du går på en testesmell. Haha. Er så fint å tenke på at det er akkurat to år siden vi begge nettopp hadde funnet ut av en graviditet, og at vi kanskje går inn i nyåret som gravide nå også uten at vi vet det enda.

Godt nytt år til deg også ❤️

Haha jeg skjønner så godt hva du mener, blir alltid irritert når folk sier de skal vente til IKM med å teste - så kjedelig for oss andre :hilarious: Blir muligens før ja!

Så enig, det er så koselig å tenke på at vi har fulgt hverandre hele veien og jeg krysser alt for at vi kan følge hverandre likt denne gangen også :):Heartred
 
PP5 - CD22 - 5 DPO

Kjenner jeg er veldig på symptomjakt om dagen. Vet jo at det mest sannsynlig er altfor tidlig å kjenne noe, men klarer ikke å la være likevel for ønsker å finne ut av om jeg ble gravid eller ikke i det sekundet jeg får en positiv eggløsningstest. Haha. Så her kommer en liten liste med symptomer bare fordi det er et fint tidsfordriv (og en rekke grunner til at det er helt naturlig at symptomene er der):

  • Diaré dagene rundt eggløsning. Hadde det forrige måned når jeg ble gravid også, men da fikk jeg jo omgangssyke 3 DPO også.
  • Trøtt. Utrolig trøtt om dagen, men henger nok vel så mye med at vi er på ferie og reisen hit og nettene her er litt tøffe med en på 16 måneder.
  • Hormonell. Henger nok sammen med den over eller PMS, men kjenner meg skikkelig hormonell om dagen.
  • Kviser. Fått mer kviser enn jeg pleier, men det kan jo være på grunn av solkrem også.
  • Kløe i underlivet. Usikker på om det i det hele tatt er et tidlig graviditetssymptom. Henger nok sammen med mer ligging rundt eggløsning enn fiffi er vant med.
  • Stikking i livmor. I går kveld stakk det litt i venstre livmor på kvelden. Håper jo det var et egg som festet seg siden det kun var venstre side, men kan også være tilfeldig. Kjenner ingen strekking i livmor enda som jeg har pleid å gjøre.

Det er vel frem over nå at de spennende dagene kommer både med symptomer og eventuelle tester. Merker at jeg tenker løpet er kjørt hvis ikke testen er positiv 8/9 DPO. Har så dårlig erfaring med å teste senere, begge gangene endte det i kjemisk/SA uansett, og da kunne jeg like gjerne ikke fått positiv i det hele tatt.

Første test ryker på søndag, da er jeg 7/8 DPO. Antar 7 DPO siden det er dagen etter den første ordentlige positive testen jeg tok, men siden stigningen starten på julaften så kan det være at eggløsning var lørdag.

Ønsker alle en skikkelig fin nyttårsfeiring i dag ❤️
Håper symptomene er et veldig tidlig hint fra Lille Spire:smiley-angelic001 Ønsker deg et godt nyttår med en veldig snarlig graviditet :Heartred Klem
 
PP5 - CD24 - 7 DPO
I går hadde jeg litt stikkinger og murringer om hverandre i løpet av dagen. Ikke veldig mye, men lett å legge merke til når man ubevisst ser etter symptomer på graviditet til enhver tid.

Syns testen i dag var vanskelig å tolke. Den er jo negativ, men syns nesten jeg så noe der. Men det noe er svakere enn skygger jeg har sett før som har blitt gravidestrek, så vet ikke om jeg kan stole på det. Virket også som det plutselig forsvant fra streken, men klarte å ta et bilde av det og når man redigerer bilde ser man det litt. Så blir spennende med neste test.

227637C9-43EE-4F57-9445-B33C8B076CF4.jpeg
 
PP5 - CD24 - 7 DPO
I går hadde jeg litt stikkinger og murringer om hverandre i løpet av dagen. Ikke veldig mye, men lett å legge merke til når man ubevisst ser etter symptomer på graviditet til enhver tid.

Syns testen i dag var vanskelig å tolke. Den er jo negativ, men syns nesten jeg så noe der. Men det noe er svakere enn skygger jeg har sett før som har blitt gravidestrek, så vet ikke om jeg kan stole på det. Virket også som det plutselig forsvant fra streken, men klarte å ta et bilde av det og når man redigerer bilde ser man det litt. Så blir spennende med neste test.

Vis vedlegget 374357
Jeg skimter også noe på testen din! Sååå spennende :D
 
PP5 - CD25 - 8 DPO
Dagens test viser dessverre ingenting. Kjenner jeg ble litt skuffet, da jeg fikk en svak skygge med datteren min denne dagen med både vanlig og tidligtest.

Vis vedlegget 374425

Skjønner at du er litt skuffet mtp hvordan det så ut da du fikk datteren din. Men du må for all del ikke miste motet - å få en strek på en normal test bare 8 DPO tror jeg nesten ikke jeg har sett her inne, det er ekstremt tidlig og graviditeter utvikler seg jo også forskjellig. Jeg har fortsatt troa, og gleder meg til morgendagens test! :Heartred:hello2
 
Kjøpte meg en Clearblue da jeg var innom apoteket for å kjøpe solkrem til datteren min (er på ferie). Har bare én babyplan test igjen som jeg vil ta i morgen tidlig, og testetøsa ville teste flere ganger i dag.

Testen etter ca. 4 minutter:

297663D1-CA00-47F3-AF74-FC610D465FF1.jpeg


Testen etter tidsfristen på 10 minutter:

C37140F3-9850-4CC9-95B3-5AAB390D8A71.jpeg


Syns jeg ser en veldig svak strek på begge. Noen som vet om de er kjent for skygger? Sensitivitet på 25.
 
Back
Topp