Alle gode ting er tre?

Ny dag. Burde komme nye oppdateringer i tråden for klargjøring av hus.

34 uker i dag. På tide med litt redebygging også, når jeg er ferdig med all klesvasken etter omgangssyke er jeg klar for å vaske babytøy.
Dog, nå er jeg tom for blenda, så det begrenser vasken i dag.

Lyst til å sove.
Guttungen vil vi skal lese.
Trenger å begynne på soverommet. Eller fortsette på badet

Lite klargjøring av hus i dag. Merker på kroppen det jeg gjorde i går.

Sliten. Bekkenet er ikke godt. Hormonene sitter utenpå, så at jeg skal ha eldste hjemme i morgen også, ikle får igjen bil nr 2 før om to uker og det koster 40 000, kalendergaver stresser meg og alt i det hele tatt... Jeg vil bare grave meg ned. Jeg kan ikke det.

Jeg er trøtt

Hele dagen har vært en lang pause

Og dagen i dag blir... Vel, neppe effektiv.

Storebror begynte å kaste opp i femtiden, og ligger sliten på badegulvet. Vi prøvde gå ut i senga, men han løp ut på badet igjen og brakk seg, det funker visst bedre å ligge på badegulvet. Heldigvis godt og varmt det da, bare litt hardt. Litt hardt for mor å sitte på over tid også... Jeg begynner å bli moden for frokost (ikke akkurat matlyst, men sulten...), men det er lite aktuelt for ham. klarer han ikke ligge på senga, klarer han slett ikke spise frokost, tenker jeg...

Litt av ei uke ja

Han sluttet å kaste opp sånn rundt 8 i dag (altså kastet han opp i tre timer fra 5 til 8, men med pauser)

Jeg håper vi nå er ferdige, og at ikke flere får det. Jeg vet ikke hvordan mannen føler seg, jeg er tidvis svært kvalm, men det er nok psyksik i visse situasjoner (det gjør noe med en å holde hodet til en som brekker seg og kaster opp galle, liksom...) så jeg håper å slippe unna reelt sett.
nå har han endelig blitt sulten nok til å spise "frokost", og valgte seg havregrøt. Jeg har jo egentlig informert mannen om at jeg ikke vil ha noe med kanel på lenge, etter å ha vasket spy med kanel (vi hadde risengrynsgrøt til middag på onsdag når han først ble syk) så det var vagt utfordrende å lage denne maten og spise sammen med ham...

Men han er mett og fornøyd, så da går jeg i dusjen og legger meg på senga for å sove litt etterpå.

Da har vi avtalt at jordmoren vi vurderer for hjemmefødsel kommer på hjemmebesøk på tirsdag klokka ti, ettet at jeg har vært til jm kvart på ni. Timen hos jm varer normalt sett bare en halvtime, og det tar et kvarter å kjøre hjem, så det går fint.

Kanskje blir det hjemmefødsel likevel, vi får se hva som er gjennomførbart
Oi, så spennende!! Jeg personlig hadde ikke tatt sjansen på hjemmefødsel, men det vet du;) med din erfaring og historikk ville jeg trolig tenkt det var en smart og fornuftig løsning!

Oi, så spennende!! Jeg personlig hadde ikke tatt sjansen på hjemmefødsel, men det vet du;) med din erfaring og historikk ville jeg trolig tenkt det var en smart og fornuftig løsning!

Vi har jo ulik historikk og erfaring, og det har selvsagt mye å si.

Vi har jo ulik historikk og erfaring, og det har selvsagt mye å si.
De skoa vi står i former oss, helt klart!
Og jeg ser helt klart deres ønske om hjemmefødsel, med deres erfaringer og historikk

Når er egentlig de prioritert...?:eek: sjelden her hvertfall, hehe.

Mannen synes det var gøy med den nye "vindusstøvsugeren" sin fra karcher i sommer... utsiden er definitivt ikke prioritert nå, det har kommet enorme mengder nedbør, og det holder på enda. Innsiden kan vi jo ta med den der, det er ganske for gjort (slipper å skru av de opprutingsgreiene som av uviss årsak (jeg liker ikke sånne jeg, men de er nå der...) er på vinduene våre på utsiden, det gjør det mye mer krevende. Sånn i tillegg til denne stormen da, altså.

Men prioritert før å vaske vindu er ting som å rydde av spisebordet, legge ren duk på nevnte bord (vaske den lilla om den ikke er ren!!!)

Tømme salongbordet for.... vel mye regnesaker, blader og bøker og sånt tilhørende ungene. Og den duken de nesten har klart å dra av kan da kanskje sentreres ca midt på bordet.... evt byttes med noe mer adventspreget. Rydde av vertikale flater på hyller og benker som helst skal fylles med lys og julekrybbe og sånne koselige ting i stedet for en drikkeflaske, solkrem (????), glitterlim og perler og sånt....

Generelt sett altså ting som ikke egentlig er så MYE å gjøre, men som SER så mye ut, og som ikke synes at vi har gjort, men som synes så innmari godt når det IKKE er gjort....

Mannen synes det var gøy med den nye "vindusstøvsugeren" sin fra karcher i sommer... utsiden er definitivt ikke prioritert nå, det har kommet enorme mengder nedbør, og det holder på enda. Innsiden kan vi jo ta med den der, det er ganske for gjort (slipper å skru av de opprutingsgreiene som av uviss årsak (jeg liker ikke sånne jeg, men de er nå der...) er på vinduene våre på utsiden, det gjør det mye mer krevende. Sånn i tillegg til denne stormen da, altså.

Men prioritert før å vaske vindu er ting som å rydde av spisebordet, legge ren duk på nevnte bord (vaske den lilla om den ikke er ren!!!)

Tømme salongbordet for.... vel mye regnesaker, blader og bøker og sånt tilhørende ungene. Og den duken de nesten har klart å dra av kan da kanskje sentreres ca midt på bordet.... evt byttes med noe mer adventspreget. Rydde av vertikale flater på hyller og benker som helst skal fylles med lys og julekrybbe og sånne koselige ting i stedet for en drikkeflaske, solkrem (????), glitterlim og perler og sånt....

Generelt sett altså ting som ikke egentlig er så MYE å gjøre, men som SER så mye ut, og som ikke synes at vi har gjort, men som synes så innmari godt når det IKKE er gjort....
Det siste avsnittet der oppsummerer min mission for helga.... Pluss pynte til advent, bake pepperkaker, bake kransekake, pakker kalendergaver (x48....!), skifte på senger, og sikkert mye jeg har glemt nå...

Jeg baker ikke noe. Ingenting

Storebror er i karantene til søndag kveld, tidligst. Det bakes ikke en julekake så lenge vi har noen i karantene. Det er ingen som vil spise det.

Men jeg skal handle inn kalendergaver. Muligens ikke alle 45 jeg mangler, vel, jeg mangler vel bare i underkant av 40 egentlig, sånn 35 kanskje, 6 av den skal være kindersjokoladefigurer som mannen har kjøpt og to skal være pepperkakeformer på bakedag, så da har jeg 8 pluss tre til henne, jeg har 11 av de 48 da.

Men ungene er forberedt på at siden jeg ikke fikk gå på shopping denne uka ettersom jeg har hatt dem hjemme syke, så er det ikke sikkert det er 24 pakker på hver kalender tirsdag morgen, så lenge der er minst en på hver kan resten komme en dag jeg har tid til å kjøpe dem... men jeg skal se om jeg ikke får tak i en del i morgen, jeg må uansett ut og handle uten ungene (vel, minimum uten eldste som er i karantene, så da tenker jeg at jeg setter igjen begge og får gjort litt)

Tror jeg har fått alle gavene til kalenderen i hus. Og så har jeg tatt en dusj med fokus på bekkenet, for å myke meg opp igjen. Siden senga er litt opptatt, mannen rydder soverommet, hviler jeg litt på badet før jeg gjør meg klar til å hjelpe til.

Forsikre meg om at han ikke finner julegaven sin som ligger der inne, og så skal jeg legge fokuset mitt på stua tror jeg. Gjøre litt klart til advent.

Stakkars lille gutten min. De er ikke så store når de er syke. Selv om beina er lange, for ham begynner å bli stor, så er ham lille gutten min.

Sover på badegulvet for tredje gang nå i kveld. Sovna der når han kom ut av dusjen etter å ha kastet opp, og de to forsøkene vi har hatt, nesten en time mellom , på å få på ham klær og legge ham i senga ender med nye brekninger før han sovner på gulvet så snart han er ferdig og har skylt munnen.

Stakkar.

Mannen sitter her med ham en times tid til, så forsøker han å bære ham forsiktig til sengs. Badegulvet er varmt og behagelig sånnsett, men hardt selv om han ligger på et håndkle med et ekstra under hodet og et over seg.

Senga er mykere, og vi har lagt på nytt sengetøy og dekket med håndklær i hodeenden så det er klart for ham. Han må bare bli klar for å flyttes dit, for det tåler han åpenbart ikke. Lille gullet mitt. Som jeg synes synd på ham.

God bedring til lille gutten:( ja, for de blir litt små igjen når sykdommen herjer...

Som vanlig er han i fin form på morgenen. Merkelig runde dette her.

Vi hadde noe slikt med lillesøster på nyåret. Hun var hjemme i ei uke. Kastet opp fem ganger, i løpet av fem dager. Det var den uka det var snø, og vi hadde ikke barn som nærmeste naboer da, så på dagtid fikk hun gå på ski ute, og vi trodde/håpte at det var over, på natta kasta hun opp. Neste dag på ski igjen...

Det bruke jo altså mye av mine sykt barn dager. Men én ting er å ha et barn hjemme ei uke fra bhg. Fra skolen er verre synes jeg, hun fikk glipp av ting som var gøy, men han går glipp av undervisning.

Huff, det hørtes ikke noe godt ut for en liten gutt. God bedring!

Back
Topp