Alkoholfritt

Var på firmafest på lørdag. Byttet bare glass med sidemannen som trodde han hadde fått refill. Går andre kom ed glass til meg for å skåle vetet jeg såvidt leppene, la fra meg glasset på et annet bord ^^

Jeg tenkte jeg skulle kjøpe meg noe alkoholfrie øl sist helg og gikk for Hansa 0%, men bakpå boksen står jo det 0,5%. Er det da fortsatt greit å drikke?

Jeg tenkte jeg skulle kjøpe meg noe alkoholfrie øl sist helg og gikk for Hansa 0%, men bakpå boksen står jo det 0,5%. Er det da fortsatt greit å drikke?
Ja, det regnes som alkoholfritt. Er like mye alkohol i f.eks brød pga gjæren. Men det er fortsatt alkoholfritt brød [emoji6]

Skal også på jobbtur til fredag hvor vi blir servert mat og vin. Litt spent på åssen det skal gå.. :p får spørre servitøren om alkoholfritt, bare håpe på at ingen andre får det med seg

Skal også på jobbtur til fredag hvor vi blir servert mat og vin. Litt spent på åssen det skal gå.. [emoji14] får spørre servitøren om alkoholfritt, bare håpe på at ingen andre får det med seg
Om ingen vet noe særlig om deg og sine vinvaner, så kan det jo være at du faktisk ikke liker vin da [emoji14] og heller vil ha et glass vann til maten eller noe?

Om ingen vet noe særlig om deg og sine vinvaner, så kan det jo være at du faktisk ikke liker vin da [emoji14] og heller vil ha et glass vann til maten eller noe?

Det er det som er litt dumt, de fra min jobb vet at jeg er veldig glad i vin haha :p

Det er det som er litt dumt, de fra min jobb vet at jeg er veldig glad i vin haha :p
Vanligvis er de fleste mest opptatt av segselv. Dere er ute så servitør sjenker? Ta imot, nipp til glasset uten å drikke når det skåles og drikk vannet. Blir ofte mer synlig av å få noe annet. Og hvis noen kommenterer at du har masse igjen sier du bare at det ble litt mye i all skravlinga eller noe. Selv når jeg drikker alkohol på sånne middager ender jeg opp med tre-fire glass etterhvert for jeg rekker ikke å tømme de. Og servitøren rydder jo bare bort de tomme (evnt avtal med servitør at han/hun rydder bort ditt også). Etter noen glass og folk er i farta får de ikke med seg slikt.

Jeg var forresten på jentekveld forrige helg. Drakk farris og kjørte. Og dro hjem kl 22.30 eller noe. Skyldte på at jeg var småsyk og ikke orka. Jeg var faktisk forkjøla også, og det var 20min med bil unna så blir dyr taxi. Dårlig med kollektivt lørdag kveld. Jeg pleier å ta taxi når jeg er hos henne, men jeg "gadd ikke bruke penger på det når jeg ikke var helt på topp.". Ingen stusset over det som jeg merket. Vi var 14stk.

Vanligvis er de fleste mest opptatt av segselv. Dere er ute så servitør sjenker? Ta imot, nipp til glasset uten å drikke når det skåles og drikk vannet. Blir ofte mer synlig av å få noe annet. Og hvis noen kommenterer at du har masse igjen sier du bare at det ble litt mye i all skravlinga eller noe. Selv når jeg drikker alkohol på sånne middager ender jeg opp med tre-fire glass etterhvert for jeg rekker ikke å tømme de. Og servitøren rydder jo bare bort de tomme (evnt avtal med servitør at han/hun rydder bort ditt også). Etter noen glass og folk er i farta får de ikke med seg slikt.

Godt poeng ;) ja, jeg finner vel ut av noe! Satser på at de fleste er opptatt med sitt. Takk for tips :)

Back
Topp