Alkoholfri drikke

Piana

Gift med forumet
Assistert-jentene
Marshmallows2021
Maiskolbene 2023 :-)
Vi som vanligvis er glad i å kose oss med noe godt i glasset må tenke litt nytt i disse dager! :confused004

Heldigvis for oss er det masse spennende på alkoholfri-markedet, og jeg tenkte vi kunne ha en tråd for å tipse hverandre om gode alkoholfrie alternativer. :happy: Det kan jo være litt kjedelig å bare drikke Mozell i 9 måneder...

Hva er din alkoholfrie favoritt-drikke?
Har du oppdaget noe nytt og spennende som du vil tipse om?
 
Jeg begynner med en ny favoritt jeg nettopp har oppdaget, nemlig en sprudlende eple- og rabarbra-drikk fra Balholm som heter Margaret. Den er sinnsykt god, perfekt erstatning for hvitvin/rosevin/cava. :love017 Ingvild Tennfjord som anmelder vin i Aftenposten har også gitt den terningkast 6! Fås tak i på polet eller på Meny :) Kommer til å gå en del av den i sommer!
 

Vedlegg

  • 05680340-5E74-4CD6-AAA3-C5D3BA852A44.jpeg
    05680340-5E74-4CD6-AAA3-C5D3BA852A44.jpeg
    13,6 KB · Visninger: 49
Tenkte å foreslå Ginger Joe non alcoholic, meeeen vi skal vel være litt forsiktig med ingefær :angelic: Så.. følger gledelig med her på andre forslag :joyful:
 
Jeg er glad i Clausthaler Radler med sitron, og den nye med grapefrukt er også veldig god.

Smakte Grevens alkoholfri eplecider forleden dag, og den fungere som en god erstatning for cider, synes jeg :)
 
Jeg begynner med en ny favoritt jeg nettopp har oppdaget, nemlig en sprudlende eple- og rabarbra-drikk fra Balholm som heter Margaret. Den er sinnsykt god, perfekt erstatning for hvitvin/rosevin/cava. :love017 Ingvild Tennfjord som anmelder vin i Aftenposten har også gitt den terningkast 6! Fås tak i på polet eller på Meny :) Kommer til å gå en del av den i sommer!
Den må jeg prøve!

Drikker forskjellige fra balholm, syns de er gode og ikke alt fir søte. varierer da. Fant noen bra alkoholfrie på polet sist, men husker ikke merke.
 
Tenkte å foreslå Ginger Joe non alcoholic, meeeen vi skal vel være litt forsiktig med ingefær :angelic: Så.. følger gledelig med her på andre forslag :joyful:

Jeg tror det går fint med en liten ingefærøl i ny og ne altså! Jeg elsker ingefærøl, så jeg håper iallefall det! :) Men det kan jo være fint å ha litt andre ting å velge i også :) Man kan vel bruke ingefær i matlaging og sånt, men bør holde seg unna sånne ingefærshots og ingefærkapsler og sånt som inneholder veldig mye ingefær.. Pleier ikke mange gravide å drikke masse ingefærøl og sånt mot kvalme?
 
Den må jeg prøve!

Drikker forskjellige fra balholm, syns de er gode og ikke alt fir søte. varierer da. Fant noen bra alkoholfrie på polet sist, men husker ikke merke.

Ja, den her og er sånn frisk og ikke alt for søt! :) Og så har den en litt «voksen» smak, hvis du skjønner... Vet ikke hvordan jeg kan forklare det, mulig det bare er at den ikke er så søt. Men ja, anbefales!
 
Jeg tror det går fint med en liten ingefærøl i ny og ne altså! Jeg elsker ingefærøl, så jeg håper iallefall det! :) Men det kan jo være fint å ha litt andre ting å velge i også :) Man kan vel bruke ingefær i matlaging og sånt, men bør holde seg unna sånne ingefærshots og ingefærkapsler og sånt som inneholder veldig mye ingefær.. Pleier ikke mange gravide å drikke masse ingefærøl og sånt mot kvalme?
Ja, der sier du jo noe. De gjør vel det :angelic: Da satser vi på en liten ginger joe innimellom:smiley-bounce012
 
Jeg liker Kronenbourg 1664 Blanc alkoholfri øl, og clausthaler sin radler med sitron. I forrige svangerskap fant jeg en alkoholfri vin jeg synes var kjempegod til sjømat ol. men jeg husker ikke hva den heter:wacky:
 
De har fått kjempemange gode alternativer på Vinmonopolet nå, spesielt fra Richard Juhlin :) Vinosse Sparling Rosé og Blanc de blancs har vært redningen i begge foregående graviditeter :D Også sparkling med hylleblomst er frisk og sommerlig, heter Fläderblomstvin mener jeg :)
 
Jeg blander Zero Oh saft med boblevann, får litt drink følelse og kan mikse og trikse med smaker så jeg ikke går lei :)
Ellers går det også i Special Effects og Kronenburg Blanc øl her, som nevnt over. Og tester ut litt forskjellige Munkholm smaker :)
 
Jeg smakte nettopp en av Nøgne Ø, lurer på om det var den som het Stripped. Den var kjempegod :) Clausthaler Radler grapefrukt er også god, men den har ikke den typiske ølsmaken syns jeg. Ellers har jeg hørt mange skryte av 1664. Gleder meg til å prøve ut det alkoholfrie markedet :D
 
Tenkte å foreslå Ginger Joe non alcoholic, meeeen vi skal vel være litt forsiktig med ingefær :angelic: Så.. følger gledelig med her på andre forslag :joyful:
Skal man? Ops! Jeg drakk en del av den og lignende da jeg gikk gravid sist.. og jeg putter ingefær i mye mat. :nailbiting: Jeg ELSKER ingefær!
 
Skal man? Ops! Jeg drakk en del av den og lignende da jeg gikk gravid sist.. og jeg putter ingefær i mye mat. :nailbiting: Jeg ELSKER ingefær!
Me 2! Ingefær er sååå digg. Må nok lese nettet rundt etter informasjon om dette :downtown
 
Skal man? Ops! Jeg drakk en del av den og lignende da jeg gikk gravid sist.. og jeg putter ingefær i mye mat. :nailbiting: Jeg ELSKER ingefær!
Me 2! Ingefær er sååå digg. Må nok lese nettet rundt etter informasjon om dette :downtown


Her er det som står om det på Helsenorge: https://helsenorge.no/gravid/mat-og-drikke-som-gravide-ikke-bor-spise

Under koffeinholdige drikker og alkohol. Det gjelder bare shots og kosttilskudd, så man trenger ikke utelukke ingefær fra maten eller noe! Men kanskje ha et litt bevisst forhold til det. Men spørsmålet er jo hvor mye ingefær man får i seg hvis man drikker ingefærøl! :confused004
 
Back
Topp