Alkohol

Jeg drikker veldig sjelden. Husker faktisk ikke sist jeg drakk. Mannen kan ta seg et glass øl eller vin til maten, men det er ikke ofte det skjer.
Jeg føler det er viktig at barna ser at det er greit å ta seg et glass inni mellom, slik at ikke alkohol blir en mystisk greie. At de ser at man ikke trenger å drikke seg drita når man først drikker.
Min mor var ung da hun fikk meg og jeg tror ikke hun tenkte helt gjennom hva alkohol kan gjøre med barn. Hun hadde venner på fest når jeg var hjemme. Husker ikke så mye, men jeg husker den utrygge stemningen og fortsatt i dag synes jeg fulle mennesker er veldig utrygt. Jeg husker og bilder av et stuebord dekket av glass og flasker. Jeg sto opp før alle andre og helte nedpå med noe jeg trodde var brus, det var øl og jeg får fortsatt frysninger på ryggen av øl.

Svært sjeldent , så tåler jo deretter :p
Var verre i ungdommen ^^
Men nå er jeg jo også gravid så:)

Jeg er ikke en fest/ ut på byen å ule person.

Jeg setter veldig pris på en rolig middag med gode og kjente hvor barna faktisk kan være til stedet og gjerne med noe godt I glasset men ikke for mye. 1 - 2 glass kanskje.

Har et godt forhold til alkohol med foreldrene som aldri har prøvd å drikke I skjul men "lært" oss at alkohol er for kosensskyld hos voksne akkurat som brus er for barn:)

Jeg er veldig glad i å dra ut å slå ut håret, vi har allerede planlagt å dra på festival osv neste sommer og jeg gleder meg som et lite barn! Holder meg så klart unna når jeg er gravid:) har blitt mye mindre etter vi fikk nr 1, men jeg har hatt perioder jeg bare MÅ ut etter vi fikk henne, for å være litt gamle meg også, og ikke bare mamma og husmor til alle døgnets tider.

Jeg er svært sjeldent ute eller på fest. Men kan godt ta meg et glass på kvelden når ungene er i seng :)

Drikker svært sjelden, var veldig glad i en fest før jeg fikk barn, så fikk vel nok :p drikker aldri når snuppa er tilstede.

Drikker sjelden. Mannen er avholds, så det blir sjelden jeg drikker alene... Tar gjerne et glass vin med mamma og søstre nå og da

Vi drar aldri på byen og fester. Blir som regel noe utpå kvelden etter at ungen har lagt seg osv. Men nå er jeg gravid så ingenting på meg, men mannen har privat sjåfør hvis han vil ta en øl når vi spiser ute. Hehe.

Drikker sjelden, er litt for opptatt av kaloriene. Har ikke restriksjoner på inntaket på fest, men etter fødsel og amming blir jeg dårlig før jeg blir i stemning, så de siste festene har vært elendige for min del. :p

Blir ikke så veldig ofte lengre, men tar gjerne en fest jeg altså. Før jeg fikk andremann var jeg en del ute da jeg hadde barnefri annenhver helg, men nå har stort sett alle venninner barn og vi har blitt eldre. Behovet er ikke der på samme måte. Men jeg syns det er veldig deilig å ha barnefri, bruke lang tid i dusjen, pynte meg og gå ut med venner. Men nå blir det som regel en happening i form av bursdag, show eller konsert osv :)

Har blitt en del 30års -feiringer i år :)

Drikker sjelden, er litt for opptatt av kaloriene. Har ikke restriksjoner på inntaket på fest, men etter fødsel og amming blir jeg dårlig før jeg blir i stemning, så de siste festene har vært elendige for min del. :p
Jeg tåler alkohol heller dårlig. Alt over to glass og jeg blir så dårlig dagen etterpå :P

Er aldri ute, men drikker kanskje 2-3 glass vin/øl i året haha. Før var det ofte og store mengder. Deilig å ikke drikke lenger! :)

Vi drikker lite og ofte.
Bor i et land med litt mer avslappende forhold til alkohol enn Norge.

Back
Topp