Alkohol

Mamsemoms

Forumet er livet
Februarlykke 2016
Hva er ditt forhold til alkohol? Er jo mange mammaer her.

Jeg tar meg sjelden en fest, men jeg tar meg gjerne et glass vin/bobler en kveld for meg selv eller med sambo eller med ei venninne. Når jeg ikke er gravid eller ammer ;) Har et avslappet forhold til alkohol vil jeg påstå. Sjelden jeg drikker med barn til stedet da, men kommer ikke til å skjule glasset med rødvin til julemiddagen liksom. Tror ikke barn har godt av at man hemmelig-gjør det heller, da blir det jo mer spennende!

Ganske likt her. Går på fest kanskje en gang i skuddåret, men kan godt ta meg et glass vin. :)
Sjeldent det blir mer enn to glass, for har alkoholiker i nær familie, så litt redd det skal ligge i genene. :p

Går så å si aldri på fest, egentlig aldri, men kan ta meg et glass eller to på kvelden. Det skjer sjeldent, da. :P

Ganske likt her. Går på fest kanskje en gang i skuddåret, men kan godt ta meg et glass vin. :)
Sjeldent det blir mer enn to glass, for har alkoholiker i nær familie, så litt redd det skal ligge i genene. :p
Har hørt at avhengighet ligger til familier ja! Min biologiske far er alkoholiker, men ikke merket noe til det selv altså :P arv eller miljø tro?

Har hørt at avhengighet ligger til familier ja! Min biologiske far er alkoholiker, men ikke merket noe til det selv altså :P arv eller miljø tro?
Kanskje litt begge deler? Tviler på at jeg noensinne blir alkoholiker, men følte jeg fikk drukket ganske godt fra meg i ungdommen uansett. Holder i massevis med et par glass. Jeg er god og brisen da! :P

For to uker siden fikk jeg noen glass vin i en 50-årsdag. Da var det 22 mnd siden sist jeg drakk noe alkohol som var på et julebord 2 uker før jeg ble gravid :P

Så jeg liker vin osv men drikker det sjelden, for har ikke lyst på så ofte :)

Jeg er ikke så ofte på fest, men tar gjerne en vinkveld med venninner (ja, det er forskjell :p ) eller ett glass vin på lørdagskvelden :-)

Er selvsagt avholdskvinne ved graviditet og amming.

*ruslerutavtråden*

Jeg drikker hver helg ongene er til pappaen sin! Elsker å drikke, feste og kose meg :D
Har mange single og barnløse venninner så det er mye som skjer i helgene :)

Svært sjelden det er alkohol her :-P
Et par ganger i året kanskje. Julebord og kanskje en gang til :-P
Men kanskje det blir mer ut på ting nå som ungene blir større ;-)

Drikker ikke ellers, liker ikke vin :-P

Før drakk jeg hver helg. Nå er jeg gravid, så drikker såklart ikke og sluttet å drikke før vi begynte prøvingen selvsagt! Gleder meg til å kunne drikke igjen for å være helt ærlig :rolleyes:

Alkohol er fint i godt lag og med måte om det er barn tilstede

Kanskje litt begge deler? Tviler på at jeg noensinne blir alkoholiker, men følte jeg fikk drukket ganske godt fra meg i ungdommen uansett. Holder i massevis med et par glass. Jeg er god og brisen da! :P
Samme her! Noen år i restaurantbransjen gjør man passe lei fyll og fest! Blir brisen av et glass så ingen vits i å drikke mer :P

Liker godt å gå på fest. Er sikkert ute en gang i mnd ca. Nå er jeg nylig operert og det blir da 4 mnd til neste gang :p Men jeg elsker å gå ut må jeg innrømme. Det sosiale og det kjekke. Drikker aldri hjemme med barn i hus da.

Drikker et glass om det blir tilbudt til maten, en del mer om det er med jobben. Ellers veldig sjelden hjemme, kanskje en øl et par ganger i året. Og ute på byen blir det kanskje 2-3 øl. Trenger ikke så mye jeg altså.

Går sjelden på fest men tar meg heller ett glass vin med gubben eller en venninne en kveld.

Back
Topp