Alkohol, farlig?

Dette må være tull.

Er det virkelig noen i dette opplyste landet vi lever i som drikker alkohol under svangerskapet?
Neeei, dette må være tull

At et menneske er så uvitende at hun tror det er greit å drikke litt eller at det hjelper å gå på do for å tisse det ut, det tviler jeg desverre ikke på at kan være sant. Særlig unge.

Men at flere venninner i en 30 års dag, som sier det er greit. Det er bare så 0,000000001 % sjangse for at det finnes to i samme rom som er så uopplyste. Enda flere. Nei. Skjer ikke.

Så dette klarer ikke tro er mer seriøst enn den skifte til marlboro light - greia nei.

At et menneske er så uvitende at hun tror det er greit å drikke litt eller at det hjelper å gå på do for å tisse det ut, det tviler jeg desverre ikke på at kan være sant. Særlig unge.

Men at flere venninner i en 30 års dag, som sier det er greit. Det er bare så 0,000000001 % sjangse for at det finnes to i samme rom som er så uopplyste. Enda flere. Nei. Skjer ikke.

Så dette klarer ikke tro er mer seriøst enn den skifte til marlboro light - greia nei.

Jeg har litt problemer med å ta denne posten seriøst?!? At den er a'la "bør jeg bytte til Marlboro light i de siste to mnd av svangerskapet"... [emoji849]

Om den derimot er seriøs så skal jeg ikke si noe for det ville ikke vært pene ting....
Enig med deg

Håper virkelig dette er tull og for å provosere! Klarer ikke forstå at noen er så lite opplyst og uviten i dagens samfunn at en syns det er greit med alkohol i svangerskapet! Bare litt alkohol kan gi skader på fosteret! Fosteret vil og ha samme promille som deg så all vannet i verden kan ikke hjelpe deg der desverre [emoji51] Om det ikke er tull så håper jeg inderlig du kontakter helsevesenet og får hjelp!

Dette er nok bare mislykket forsøk på Trolling siden OP kun har en post totalt. Men skjønner ikke hvem som gidder å lage seg en bruker bare for noe slik [emoji14]

Jepp, virker som trolling.

Jeg har vært borti en person som var troende til å skrive en post ala denne, og det var egentlig en utrolig trist situasjon. Hun (moren) fikk for seg at man kunne drikke i andre og tredje trimester. Det var i hvertfall det hun sa. Så hun festa og drakk.
Ungen ble født med alkoholskader og store senvirkninger etter dette i ettertid. Helt fælt.

Det minner meg om noen tilbakevendende mareritt jeg hadde med både nr 2 og 3 i første og begynnelsen av andre trimester :confused: Bla. der jeg drømte at jeg festet og drakk med Britney Spears (?!) og "våknet" om morgenen og var full i panikk for hva jeg hadde gjort og hvordan jeg kunne glemme at jeg var gravid :confused:
Heldigvis bare mareritt hos meg og jeg var alltid sjeleglad når jeg våknet på ordentlig og innså at det heldigvis var bare en drøm.

Men å gjøre det i virkeligheten?! Nei da tror jeg ikke at jeg kunne levd med meg selv etterpå... :sorry: Helt grusomt at noen gjør dette...

Det minner meg om noen tilbakevendende mareritt jeg hadde med både nr 2 og 3 i første og begynnelsen av andre trimester :confused: Bla. der jeg drømte at jeg festet og drakk med Britney Spears (?!) og "våknet" om morgenen og var full i panikk for hva jeg hadde gjort og hvordan jeg kunne glemme at jeg var gravid :confused:
Heldigvis bare mareritt hos meg og jeg var alltid sjeleglad når jeg våknet på ordentlig og innså at det heldigvis var bare en drøm.

Men å gjøre det i virkeligheten?! Nei da tror jeg ikke at jeg kunne levd med meg selv etterpå... :sorry: Helt grusomt at noen gjør dette...

Jeg drømte også sånt da jeg var gravid med andremann. Stressa veldig da jeg våkna fordi jeg trodde jeg hadde drukket :p Skjedde to-tre ganger.

Dette må være tull.

Er det virkelig noen i dette opplyste landet vi lever i som drikker alkohol under svangerskapet?
Neeei, dette må være tull

Jeg vet om flere som har gjort det, tatt en øl eller ett glass vin liksom, og argumentert at man blir jo ikke full av det. Hvorfor ikke drikke alkoholfritt da??

Hun ene jeg kjenner røyka gjennom svangerskapet, og fortalte selv at hun hadde tatt en øl eller ett glass vin en gang iblant...

Dette er et ellers oppegående menneske, vil jeg si.

Så ja, disse menneskene finnes... [emoji35]

Jeg vet om flere som har gjort det, tatt en øl eller ett glass vin liksom, og argumentert at man blir jo ikke full av det. Hvorfor ikke drikke alkoholfritt da??

Hun ene jeg kjenner røyka gjennom svangerskapet, og fortalte selv at hun hadde tatt en øl eller ett glass vin en gang iblant...

Dette er et ellers oppegående menneske, vil jeg si.

Så ja, disse menneskene finnes... [emoji35]

Ufattelig. :(

Vet forøvrig om ei som sto ute med dryppapparatet eller epidural eller hva det var, og røykte rett før hun fødte... :dontknow

Ufattelig. :(

Vet forøvrig om ei som sto ute med dryppapparatet eller epidural eller hva det var, og røykte rett før hun fødte... :dontknow

Herlig. Hun jeg nevnte røyket også med ungen i bil, fordi hun var på motorvei og det ble for mye pes å kjøre av. Ungen sov, så hun slengte et teppe over ungen og røyket i bilen. [emoji58]

Herlig. Hun jeg nevnte røyket også med ungen i bil, fordi hun var på motorvei og det ble for mye pes å kjøre av. Ungen sov, så hun slengte et teppe over ungen og røyket i bilen. [emoji58]

Jeg skjønner ikke dette.

Klarer ikke forstå hvordan folk kan drikke og molrøyke i svangerskapet... :(

Hvorfor griper ikke BV inn i slike saker? Jeg vet om ei som slet med å få endene til å møtes (venninna til bestevenninna mi), men hun var en god og omsorgsfull mor. Moren hennes var en heks og sendte bekymringsmelding til BV som hun brukte lang til på å overbevise at ikke trengte å bistå henne.

Mens slike folk som vi tenker på får ture på uten av BV viser snurten av seg.

Ei som gikk på den gamle skolen min før jeg begynte der fikk barn tidlig og både hun og typen røyka i bilen, med vinduene lukket og ungen i bilen.
De mistet tragisk nok ungen sin i krybbedød.

Nå skal ikke jeg kommentere valget ditt, siden gjort er gjort. MEN til enste gang, kjøp med deg en flaske alkoholfri vin istedenfor! Disse kan være like gode, men skader ikke fosteret! Jeg tømte alkoholfri vin over i en annen vinflaske (med skrukork) tidlig i svangerskapet, før jeg ville si noe til kollegene mine på blåtur.
Det er virkelig synd at du har folk i vennekretsen din som ønsker at du skal drikke i svangerskapet når du bærer på et uskyldig lite vidunder :(

Min første tanke: denne er postet for å provosere [emoji23]
Men hvis dette virkelig er tilfellet vil eg si at dine venninner er enten uinformerte eller vil babyen din og deg vondt [emoji29] Håper på det første. Det går sikkert bra den ene gangen, men er aldri sikkert, alkohol hører ikke sammen med svangerskap [emoji853]

Back
Topp