Alkohol før termin

*Butterfly*

Glad i forumet
Junilykke2018
Vårspirene 2021
Hvor lenge før termin synes dere kjæresten må holde seg for alkohol? Vi er invitert i bryllup en måned før..

Nåværende mann er avholds, men eksen fikk beskjed om å droppe alkohol når jeg var innenfor termin.

Har termin 5.juni, så har egentlig sett for meg at mannen får belage seg på «hvit mnd» i mai :P

Et par uker før tenker jeg.. men da er det bare snakk om 3-4 øl evt. Vi har 5 min å kjøre til Ahus, så det skal jeg fikse:p

Har termin 5.juni, så har egentlig sett for meg at mannen får belage seg på «hvit mnd» i mai :P

Ja jeg har alltid tenkt en måned før men vet en del holder seg fra uke 37, så ble veldig usikker :P Unner han jo alkoholen men dumt hvis noe skulle skje [emoji28]

Et par uker før tenker jeg.. men da er det bare snakk om 3-4 øl evt. Vi har 5 min å kjøre til Ahus, så det skal jeg fikse:p

Hvis det eventuelt blir aktuelt blir det ikke noe grøftefulla vertfall.. skal alltids få noen til å kjøre, men vil ikke ha med en drita mann under fødsel[emoji85]

Hvis det eventuelt blir aktuelt blir det ikke noe grøftefulla vertfall.. skal alltids få noen til å kjøre, men vil ikke ha med en drita mann under fødsel[emoji85]
Nei må nok si maks 4 øl senest to uker før termin. Jeg SKAL klare å kjøre til Ahus selv:p Men gubben er så ordentlig av seg at jeg tviler på at han tør å ta en eneste øl :hilarious:

Her blir det ikke noe drikking på mannen ettersom fødselen startet i uke 29/30 sist, og de resulterte i at vi måtte bli fløyet til et annet sykehus. Siden jeg har et risikosvangerskap denne gangen også, tar vi ingen sjanser [emoji85] så det blir noen måneder uten for hans del siden jeg bare er kommet til 20+4.

Mannen drikker lite, så det blir nok ikke noe problem her. Siden vi må kjøre 2 timer til sykehuset så blir det nok veldig naturlig at han ikke drikker når det nærmer seg..

Her blir det ikke noe drikking på mannen ettersom fødselen startet i uke 29/30 sist, og de resulterte i at vi måtte bli fløyet til et annet sykehus. Siden jeg har et risikosvangerskap denne gangen også, tar vi ingen sjanser [emoji85] så det blir noen måneder uten for hans del siden jeg bare er kommet til 20+4.

Oi! Men det forstår jeg veldig godt, ikke vits å ta noen sjanser![emoji28]

Min tar kanskje 1-2 øl til grillmat om sommeren, men tør aldri, og drikke runt tiden hvor jeg kan gå i fødsel. Der har han så langt hatt en innebygd sperre :)
For meg siden jeg vet at det aldri blir mere enn 1-2 så kan han drikke inntil 2 uker før termin for min del uten det bryr meg. Men jeg går jo alltid over termin da. Jeg vil ha han kjørbar når fødselen går i gang OM den starter av seg selv!

Mannen drikker lite, så det blir nok ikke noe problem her. Siden vi må kjøre 2 timer til sykehuset så blir det nok veldig naturlig at han ikke drikker når det nærmer seg..

Med så lang vei er det litt kjipt å ikke kunne kjøre inn selv ja[emoji28] Mannen her drikker veldig sjeldent men nå er det bryllupet til bestekompisen så var ikke så lett å bare nekte for å nekte heller :P

Håper han tar til vet å ikke drikker siste mnd, vi har jo en 5åring også å jeg har gitt å kommer til å gi klaar beskjed om at han får ikke vere med om han har tatt 1 øl engang! Han har drukket nok itiden før fødsel tenker jeg!..

Håper han tar til vet å ikke drikker siste mnd, vi har jo en 5åring også å jeg har gitt å kommer til å gi klaar beskjed om at han får ikke vere med om han har tatt 1 øl engang! Han har drukket nok itiden før fødsel tenker jeg!..

Tenker det er veldig trist hvis mannen ikke er edru under fødsel.. Nå har han drukket 2 ganger etter jeg ble gravid og neste gang blir eventuelt i bryllupet.. Hadde det vært en vanlig fest litt nermere termin hadde det vært uktuelt, men føler meg så streng som skal nekte ham i bryllupet til bestekompisen når han så og si aldri drikker alkohol utenom..

Tenker det er veldig trist hvis mannen ikke er edru under fødsel.. Nå har han drukket 2 ganger etter jeg ble gravid og neste gang blir eventuelt i bryllupet.. Hadde det vært en vanlig fest litt nermere termin hadde det vært uktuelt, men føler meg så streng som skal nekte ham i bryllupet til bestekompisen når han så og si aldri drikker alkohol utenom..
Hadde nok nektet han da sisy fødsel skjedde veldig fort ... men fødte natt til en mandag så han skulle jo på jobb:)

Syns det blir for dumt å nekte mannen ett par øl i helgen 3 uker før termin.
Her har jeg kjent på kroppen at noe er på gang, å da sier det seg selv at han ikke bør drikke.
Han er uansett ikke noe stor drikker, kanskje en øl og to i helgene. Så om han drikker det, og vi må på føden 6 timer etterpå, så er vel det ut av kroppen for lengst. Om ikke så er det andre som kan kjøre :)

Her skal mannen i bryllup over fjorden 3 dager før termin. Det er beste kompisen som gifter seg, så vil ikke nekte ham å gå. Det er bare snakk om en natt. Og dersom fødselsen skulle starte mens han er borte, så blir det sånn.

Back
Topp