Alkohol før termin

Syns det blir for dumt å nekte mannen ett par øl i helgen 3 uker før termin.
Her har jeg kjent på kroppen at noe er på gang, å da sier det seg selv at han ikke bør drikke.
Han er uansett ikke noe stor drikker, kanskje en øl og to i helgene. Så om han drikker det, og vi må på føden 6 timer etterpå, så er vel det ut av kroppen for lengst. Om ikke så er det andre som kan kjøre :)

Her skal mannen i bryllup over fjorden 3 dager før termin. Det er beste kompisen som gifter seg, så vil ikke nekte ham å gå. Det er bare snakk om en natt. Og dersom fødselsen skulle starte mens han er borte, så blir det sånn.

Vell, folk har veldig ulike meninger om det ser jeg. Ei veninne av meg fikk tegn på fødsel, og 3 timer etterpå var baby ute (førstegangs) rakk såvidt sykehuset så jeg hadde ikke turt å gamble på at det tok 6 timer fra tegn på fødsel til jeg måtte reist inn uansett[emoji28] Hadde aldri latt han reist vekk 3 dager før termin ..[emoji33] (Det hadde han aldri gjort heller) Vil ikke ta sjansen på at han går glipp av det[emoji85] Tror han skal få ta seg noen øl også får vi heller ordne med transport inn hvis det mot alle odds skulle skje noe akkuratt den kvelden:) Hvis jeg har så mye symptomer at jeg må inn på sykehuset ser jeg ikke for meg å være i form til å kjøre inn selv som jeg også ser flere skriver at de har gjort/ville gjort [emoji28]

Vell, folk har veldig ulike meninger om det ser jeg. Ei veninne av meg fikk tegn på fødsel, og 3 timer etterpå var baby ute (førstegangs) rakk såvidt sykehuset så jeg hadde ikke turt å gamble på at det tok 6 timer fra tegn på fødsel til jeg måtte reist inn uansett[emoji28] Hadde aldri latt han reist vekk 3 dager før termin ..[emoji33] (Det hadde han aldri gjort heller) Vil ikke ta sjansen på at han går glipp av det[emoji85] Tror han skal få ta seg noen øl også får vi heller ordne med transport inn hvis det mot alle odds skulle skje noe akkuratt den kvelden:) Hvis jeg har så mye symptomer at jeg må inn på sykehuset ser jeg ikke for meg å være i form til å kjøre inn selv som jeg også ser flere skriver at de har gjort/ville gjort [emoji28]
Tror ikke jeg hadde klart å kjøre selv. Riene er jo så mye verre i bilen syns jeg. Men kanskje greit å ha fokus på noe annet enn riene haha.
Har så mye familie rundt nabolaget, at det er ikke noe problem å få noen til å kjøre oss til føden, om han skulle ha tatt seg en øl. Sist fødsel gikk ganske fort her også. Men jeg kjente alikevel at noe var på gang i løpet av dagen. Men trodde egentlig det bare var murringer. Var ikke snakk om ca 4 små rier i løpet av dagen.

Tenker at det sikkert går fint om han går i bryllup, tar bare ca 1,5 å kjøre fra der han skal i bryllup. Så regenr med det skal gå bra.

Med andremann gikk jeg i bryllup med maserier, over fjorden. De har jo sykehus der også, ble fødsel 2 dager etterpå.

Når han må kutte ut kveldspilsen han tek innimellom reknar eg med han skjønnar sjølv når da nærmar seg [emoji16][emoji106]han e heldigvis ein heimekjær fyr, so har lite tru på at han skal noko spesielt rundt teeminen[emoji23] eg reise uansett med ambulanse m/følge av jordmor, so eg kjem nok alltids fram på eit vis[emoji106]

Mannen min har en jobb som desverre gjør at han ikke er i Norge rundt min termin, så jeg har alliert meg med svigermor og hadde han vært her så hadde jeg aldri nektet han alkohol, folk flest vil nok gjerne være 100% tilstede når det skjer og er det noen som kommer til å sitte igjen med dårlig samvittighet så er det ikke meg anyway så hadde jeg nok ikke giftet meg med en mann som var så egoistisk heller min liker å kose seg med 1 øl innimellom, og det kommer jeg ikke til å ta fra han.

Back
Topp