Alenetid for mor

Baby sover godt på natt, som regel 8 timer fra han sovner. Men han kan sovne kl 19 og da må jeg legge meg kl 19 for å klare å stå opp kl 03, hehe. Så egentiden når baby sover blir brukt på å sovne selv. På dagtid har jeg mer alenetid, men ikke egentid, og brukes på husarbeid - ikke nr 1 på min hobbyliste. Og han delammes fortsatt så flasker må vaskes minimum annenhverdag for å ikke gå tom. Har to hunder som virkelig er kommet nederst på prioriteringslisten, men trøster meg med at de ikke lider fordi de ikke får kos og at det kommer tid til de igjen senere. Pappa er flink å tar bleier og mater med flaske når jeg spør, men han skraper og maler huset helt alene og bruker all fritid på det for å slippe å bruke ferien sin på det (selv om jeg ikke er overbevist om at det skjer). Har sagt at jeg er litt bekymret over at han tilbringer så lite tid med baby, fordi han da ikke lærer baby å kjenne. Hva baby liker eller ikke liker -hva som funker for å roe, hvordan han vil ligge i armene, kosekluten, smokk eller ikke smokk og når, hvilke lyder som bare er lyder og hva som er sutring. Og at dette gjør det vanskeligere for meg å be om hjelp og vanskeligere for han å faktisk hjelpe til. Det har blitt noen ganger «ja da har vi spist, lekt og kost oss. Da kan mamma bruke tid på å roe ned og få deg til å sove da du er overtrøtt og overstimulert og pappa synes det er vanskelig»
Kjenner meg igjen i dette..
 
Jeg har stortsett tiden når hun dupper på dagtid, dvs, 30-40 min nå og da. Hender hun slår til og dupper en time. Ellers hender det jeg legger henne på babygymmen så jeg får gjort litt annet, som husarbeid. Er hun med meg på kjøkkenet når jeg koker flasker ligger hun også på babygymmen eller sitter i vippestolen. Får så innmari dårlig samvittighet når jeg gjør dette, for at hun skal være for mye alene... i helgene prøver jeg å overlate henne til pappaen, samme på kveldene, men igjen så kommer den dårlige samvittigheten snikende...
Ikke ha det, hun er jo ikke alene! Hun ser på sin favorittperson, og får kose seg i eget selskap med spennende leker. I babygymmen får hun trene motorikk og syn, og lærer stadig nye ting.
 
Jeg har stortsett tiden når hun dupper på dagtid, dvs, 30-40 min nå og da. Hender hun slår til og dupper en time. Ellers hender det jeg legger henne på babygymmen så jeg får gjort litt annet, som husarbeid. Er hun med meg på kjøkkenet når jeg koker flasker ligger hun også på babygymmen eller sitter i vippestolen. Får så innmari dårlig samvittighet når jeg gjør dette, for at hun skal være for mye alene... i helgene prøver jeg å overlate henne til pappaen, samme på kveldene, men igjen så kommer den dårlige samvittigheten snikende...

jeg bruker babygym mye, og om han blir lei der så sitter han i bilstolen å ser på at jeg vasker/rydder/går på do/dusjer osv ingen dårlig samvittighet på meg, det burde ikke du ha heller <3
 
Her har jeg faktisk hatt en del alene tid, trener fast 3 ganger i uka, tatt meg en tur til ei venninne for skravlekveld, dratt på senteret og på lørdag var Pappaen og jeg på fest hos noen venner mens mormoren passet han, han er nå 3 mnd. Han får kun MME også har jeg vert veldig på at pappaen skal ta like stor del i livet hans som meg så her legger far han ofte siden jeg er med han hele dagen. Funker veldig fint for når pappaen kommer hjem så stråler lillegull som en sol når han ser han og det er Skjeldent noe problem å gjøre noe alene. :)
 
Back
Topp