tuttifrutti
Gift med forumet
min har max vært alene i 10-15 minutter. men det er nok mest meg som stopper det litt..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Er overrasket over at noen av dere synes det er greit at en sjuåring er hjemme 2 timer alene. Jeg synes det er lenge. Det handler selvsagt om modenhet også. Vet om mange sjuåringer som ikke bør være alene i det hele tatt, men de fleste går det nok fint med om de alene en halvtimes tid.
Han fikk prøve i dag, nøkkel i sekken og hvis han ikke fikk låst opp døra (den er litt vrang av og til) så hadde han helgardert seg ved å legge lego i putekassa på verandaen
Jeg var ikke langt unna, hadde noen ærend å gjøre + matbutikken.. så da fikk han gå hjem istedenfor å være med og handle mat. Ble vel 30 minutter og han var veldig fornøyd..
"Jeg hadde huset for meg selv.. spiste en yoghurt i stua. Det var greit at jeg spiste i stua mamma?"
![]()
Ja, det er sånn vi tenker. Det går an å rekke en liten tur til byen etter at lillesnupp har sovet luren sin. Hun våkner ca 11.. og hvis jeg da skal fram og tilbake + parkering og byen innen klokka 13, så er det travelt....Kjenner til den der... Lurar på kor mange telefonar eg har fått med "Mamma, eg fant saft i kjøleskapet, kan eg væææææære så snill å få litt?" "Mamma, kan eg få bare EN is? Det E mange igjen altså!"..
Greitt å få gjort unna småærend utan at "store" barn må vere med kvar gong.