Aldersforskjell søsken

Mine er det 1,5 års forskjell på. Det var tett, og hektisk til de var 1,5 og 3 år, men de er nå 11 og 9,5, helt fantastisk og veldig glad for at de kom så tett. De har felles interesser og har hverandre.

Av søsken så er jeg mellomst av 3, 2 år mellom meg og eldste og 3 år på yngste. Også veldig fin aldersforskjell, vi er helt avhengig av hverandre i voksen alder.

anbefaler ikke å si til eldste at hun skal få leke mye med babyen når hen kommer. Eldste blir også pappaens ansvar litt. Det kan rive i mamma hjertet. Og det er rart å se hvor stor eldste blir, husker alt ble så stort, stooore hender, stooor rumpe :laughing002

vi hadde to bleiebarn, gikk veldig fint, man er så inn i det. Nesten mer stress hvis de er på kanten til å bli ferdig og man må være hauk og passe på.

og man er mye mer avslappet med nr to! Vår nr kom fortere inn i rutiner.

åh så fint å høre om! :) Haha, jeg syns allerede hun er så stor når jeg ser på bilder fra et år siden :dummy1:Takk for tips! Er usikker på når vi skal fortelle henne om baby i magen men tenker vi må vente en god stund til. Jeg tenkte vi skulle dra litt på besøk til folk med babyer når vi er nærmere termin så hun kan se hvor «kjedelige» babyer er :hilarious:
 
Neei, vi er ikke i nærheten. Aner ikke hvordan man gjør det heller så gjerne kom med tips :hilarious:

Er verre med tips. Tror vi hadde snakka så mye om at storesøster nå skulle bli STOREsøster at hu en dag dro frem potta og var mer eller mindre tørr...?
 
Har stedatter på 11 år og venter tvillinger.. aner ikke hvordan hun vil takle det! Hun har ønsket seg småsøsken, så ombestemt seg fordi hun ikke blir minst lengre, så nervøs for å fortelle henne det. Men hun kaller kattene for søsken, så håper det går bra. Hun bor 50% ca hos oss..
 
Blir nesten 3,5 år mellom mine Vi har ikke følt oss klare før nå. Mens så plutselig fikk vi «ånden» over oss og er så glade for å vente en liten spire ❤️
 
Jeg har en jente på 8år (bor annenhver uke hos far), og så har jeg og samboeren en gutt på snart 3år. Vi hadde egentlig tenkt en til litt raskere etter han, men jeg har ikke hatt lyst før nå (han har vært en krevende type...)
Men 8 åringen er kjempe flink med lillebroren sin, mye hjelp i henne. Hun leker masse med han, og han forguder henne:Heartred
 
Har stedatter på 11 år og venter tvillinger.. aner ikke hvordan hun vil takle det! Hun har ønsket seg småsøsken, så ombestemt seg fordi hun ikke blir minst lengre, så nervøs for å fortelle henne det. Men hun kaller kattene for søsken, så håper det går bra. Hun bor 50% ca hos oss..
11 åringer bytter meninger som andre bytter sokker :wtf: pre-pub! Min 11 åring har mast om søsken, men da hun fant papir til en test var hun livredd for at jeg var gravid. Men ganske sikker på at hun blir glad!
 
Mellom 1 og 2 er det 4 år og hvis det går vegen denne gangen blir det 3,5år mellom 2 og 3
 
Lillemor er født i februar, så det blir 3 år og 1 måned mellom. Vi håper å få gjennomført bleieslutt med henne innen den tid. En utfordring for oss kommer nok til å bli å dele på oppmerksomheten. Lillemor er ekstremt kosete, og sover fortsatt i vår seng, så det kan bli tøft for henne. Vi har tenkt å ha separate soverom en stund i begynnelsen, der vi setter inn en seng på babyrommet, slik at eldste fortsatt får sove med en forelder om hun vil, pappan får sove gjennom natta, baby får sove trygt for viltre 3åring ben, og mor får sove ut med baby på morgenen. Så får vi se hvordan det fungerer.
 
Er 14år mellom første og andre her, så blir det 12mnd mellom lille i magen og minste, og 15år mellom største og lille:) jeg vokste selv opp med søsken som var 8 og11år yngre enn meg, så glad mine minste vokser opp i nær alder
 
Lillemor er født i februar, så det blir 3 år og 1 måned mellom. Vi håper å få gjennomført bleieslutt med henne innen den tid. En utfordring for oss kommer nok til å bli å dele på oppmerksomheten. Lillemor er ekstremt kosete, og sover fortsatt i vår seng, så det kan bli tøft for henne. Vi har tenkt å ha separate soverom en stund i begynnelsen, der vi setter inn en seng på babyrommet, slik at eldste fortsatt får sove med en forelder om hun vil, pappan får sove gjennom natta, baby får sove trygt for viltre 3åring ben, og mor får sove ut med baby på morgenen. Så får vi se hvordan det fungerer.
Krysser fingrene for at det går fint! Det er jo heldigvis litt tid å forberede på :)
 
Sniker fra januar…her blir det 18år mellom nr1 og 2:hilarious::hilarious::hilarious: sånn er det når man starter på nytt i livet og møter en mann som ikke har barn
 
Det blir 2 år 10 måneder mellom barna :) Hun liker babyer, men kan til tider bli litt sjalu når jeg holder andre barn. Ikke alltid. Vi har kjøpt en baby born dukke til henne. Så vi jobber mye med hva hun kan hjelpe til med bår babyen kommer ;) Jeg selv er yngst blant 4 søstre. Jeg lekte best med hun som er 4 år eldre enn meg. Det ble selvfølgelig litt vanskelig når hun ble ungdom og jeg fortsatt var barn. Da kjedet jeg meg veldig :( Men vi er nå alle godt voksne og vi er bestevenninner. Jeg er så utrolig glad vi har hverandre ❤️
 
Guttene vi har fra før er 17,14 og 10år :nicethread
lille spire i magen er vår første felles barn :binkybaby
 
3,5 år mellom juli2018 gullet og lillespiren ❤️

3 åringen er bleiefri på dag. Hadde jeg ikke vært så trøtt for tiden hadde vi jobba med bleiefri på natt i sommer
Spent på hvordan velkomsten til søsken vil bli
 
Det blir 2 år 10 måneder mellom barna :) Hun liker babyer, men kan til tider bli litt sjalu når jeg holder andre barn. Ikke alltid. Vi har kjøpt en baby born dukke til henne. Så vi jobber mye med hva hun kan hjelpe til med bår babyen kommer ;) Jeg selv er yngst blant 4 søstre. Jeg lekte best med hun som er 4 år eldre enn meg. Det ble selvfølgelig litt vanskelig når hun ble ungdom og jeg fortsatt var barn. Da kjedet jeg meg veldig :( Men vi er nå alle godt voksne og vi er bestevenninner. Jeg er så utrolig glad vi har hverandre ❤️
Så lurt å forberede litt! :) Fint å høre om
 
hvis dette barnet klorer seg fast så blir det 5,5år mellom barna mine:Heartred (ganske så nøyaktig faktisk)
 
Det vil bli 11,9 og 7 år mellom ungene jeg har fra før og den lille som kommer nå.
 
Back
Topp