Aldersforskjell søsken

Her er yngste 13 år, så om dette går bra, blir det ein skikkeleg attpåklatt! Har tre frå eit tidlegare forhold, ingen med han eg no er gift med.
 
Blir drøyt 3 år mellom mine. Tror det skal gå fint, men er forberedt på at det blir vanskelig for eldste den første tiden, ganske vanlig med litt sjalusi tror jeg. Vi er heldigvis to, så far kan gi eldste oppmerksomhet når jeg er med bebis. Er selv vokst opp med 6 år eldre søsken, synes det var helt topp.
Er 2,5 år mellom våre. Vi opplevde at sjalusien ikke var tilstede den første tiden i det hele tatt. Men den oppsto etterhvert som lillesøster klarte å gjøre flere ting. Storesøster skjønte ikke hvorfor lille fikk skryt for at hun lærte å gå for eksempel, for da ville hun ha skryt for det samme :p Det var jo ikke noe big deal å gå liksom :hilarious: Blitt mer vanlig søskensjalusi etter det egentlig, men når lille var baby var det ingen sjalusi å spore :) Sikkert ulikt fra barn til barn da.

Vi var veldig opptatt av å gi storesøster nok oppmerksomhet da. Blir vanskeligere nå når nr tre kommer og vi ikke lenger er en forelder på hvert barn…
 
Back
Topp