aldersforkjell

nnugni

Glad i forumet
på ungene? hva tenker dere om fire år imellom og hva mener dere er perfekt aldersforkjell ?

Her blir det 3 år og 5 mnd mellom mine. Akkurat passe tror jeg

Det må være opp til hver enkelt. Her er det 1,5 år mellom de to første, så nesten fire år mellom nr 2 og 3

Her er det 1 år 8 måneder mellom nr 1 og 2 åså blir det 1 år 2 måneder mellom 2 og 3.
Gått kjempe fint med aldersforskjellen på de 2 første uten sjalusi å slik. Spent på kåss det blir med nr. 3

Er 2år mellom mine to. Så blir det 6 år mellom eldste og minste.. 

Hadde det vore opp til meg ville eg hatt 4år mellom kvar unge. Bleiefrie, søv heile natta, osv.

Men det e opp til kvar enkelt. :) Eg angrar ikkje på at eg fekk 2 så tett.. Men slitsomt var det.. 

Her er det 2 år og 6 mnd, mellom dem. 
Nå som hun yngste har blitt 1 år, er det veldig bra, de leker sammen og tuller og erter hverandre.
Regner med at vi skal ha den tredje om ett par år! 

her blir det 1,5 år mellom, kunne gjerne vært tettere! :)
For min del er tettest mulig ideelt, kunne ikke tenkt meg flere år mellom..
for min del er 3 år ALT for mye, for andre er 10 år perfekt.. ;P det kommer jo helt an på familien!

3 år og 9 mnd mellom våre og det er helt supert

Jeg har 3 på 2,5 år.
Jeg synes 1år var den mest perfekte alderen for oss.
1,5år synes jeg ble for langt imellom.

Selv var jeg enebarn i 7år før jeg fikk søsken... Ifølge mamma tok jeg ikke skade av det, kanskje derfor jeg fikk mine så tette:P

her blir det 5år mellom.
håper det går greit. men tror det blir mye sjalusi,og en del hjelp fra eldstemann.

Jeg ønsket meg alltid barn med 2-3års mellomrom. Det føler jeg er "perfekt"

På slutten av året har jeg 3 barn.. 

2008
2010
2012 

Helt perfekt spør du meg! =)

Spørs litt hva man tenker på. Perfekt for mor og far de første årene er nok 4+ år pga unge nr 1 ikke er like krevende mer.
FOr barna er det nok i mange tilfeller mest ideelt å ha 1,5-2 år tror jeg, da er det størst sjanse at de får et veldig nært forhold.

Selv har vi 20 mnd mellom barna. Vi er veldig fornøyde med det og jeg ser nå at de allerede har et utrolig nært forhold! Sofie husker jo ikke en gang at hun en gang var ene barn og er ikke sjalu i det hele tatt. men JEG hadde ikke orket de første 6 mnd igjen, med en 2 åring som knapt sov pga mye sykdom og en nyfødt som hadde kolikktida si midt på natta og var urolig hele dagen!!
Nå er det fantstisk da:)

Skal vi noen gang ha en til(tvilsomt at det skjer) vil jeg at det skal være 3,5-4 år mellom

Her er det 2 år og 2 mnd..Slitsomt nå men håper det blir perfekt :)

Jeg tenker at akkurat den alderforskjellen det blir mellom dine barn blir perfekt for akkurat din familie! Sånn velger jeg ihvertfall å tenke om slik det blir for oss. Tror familien tilpasser seg situasjoen akkurat slik som den er, og at foreldre sjelden tenker i etterkant at de ønsker at det skulle vært annerledes. Det blir nok kjempebra, tror det er fordeler både ved tette barn og ved større aldersforskjell, vanskelig å si hva som er "best".

2 år og 3 mnd mellom mine.. Akkurat passe ;)

Her er nr.1 født mai 2007
           nr.2 født okt 2009
  nr.3 ventes i april 2012 :)

perfekt for meg :) 

Jeg tror ikke det finnes noen perfekt aldersforskjell. For noen kan 2 år være perfekt, for neste kan 5 år være perfekt. Det vil være noe positivt og noe negativt med alle forskjeller.
Men vi hadde håpet at det skulle bli 2-3 år mellom våre, men ofte kan ikke slike ting planlegges. Så vi får ta det som det kommer, og jeg er sikker på at om jeg blir gravid igjen en gang, så kommer den aldersforskjellen mellom barna våre til å være perfekt for oss, for vi kjenner jo ikke til noe annet.

Chuma skrev:
Jeg tenker at akkurat den alderforskjellen det blir mellom dine barn blir perfekt for akkurat din familie! Sånn velger jeg ihvertfall å tenke om slik det blir for oss. Tror familien tilpasser seg situasjoen akkurat slik som den er, og at foreldre sjelden tenker i etterkant at de ønsker at det skulle vært annerledes. Det blir nok kjempebra, tror det er fordeler både ved tette barn og ved større aldersforskjell, vanskelig å si hva som er "best".

Smart sagt, og enig!
Av en eller annen grunn så jeg for meg 2- 2 1/2 år mellom mine, men det blir nærmere 3 år mellom dem. Håper det blir bra! Tror uansett ikke man er garantert noenting eller at noe er bedre enn noe annet, personlighet og slikt har nok minst like mye å si som alder for hvor godt de kommer overens. 

2-3 år syns jeg.

Her har vi to år i mellom. :) Neste blir nok fire år.

Back
Topp