Alder og først graviditet

oi, for en prosess.. Men så kjekt forsøket satt til slutt og at du fikk bli mamma <3 Jeg har selv hatt 5 førsøk med IVF, så kjenner til påkjenningen..
Ja, for noen av oss, deg inkludert, er veien frem til å bli forelder laaaaang og kronglete. Håper du har lyktes! :Heartbigred
 
Jeg var 22 da jeg fødte førstemann :happy: (24 med nr 2 og 29 med nr 3)
 
27 med første, traff mannen «sent», vi hadde vært sammen i ca 2 år, var langdistanse, og hadde nettop flyttet sammen nesten da jeg ble uplanlagt gravid. Neste kom et og et halvt år etter, da var jeg 29, og nå er jeg 31 med nr. 3.
 
29 år da vi fikk første - ble 30 år 5 dager senere, men eldste er født på nyttårsaften, og jeg ble 30 året etter. Nå er jeg 39 år og har 4 barn i alderen 2.5 - 9 (blir 10) år:)
 
24 med første, etter 3 år med prøving. Var 28 med neste (og siste).
 
Rakk akkurat å fylle 25 før første kom, og fikk andremann tre år senere :p
 
36 år med første, etter 10 år med 'prøving'. :love7

Som 34åring fikk jeg beskjed av legen min om at jeg var gammel og burde ha fått barn rundt 22 år! To ganger fikk jeg denne leksa... Det var når jeg lurte på om det kanskje var noe galt med meg. Vi hadde testa mannen, og han var det ingenting galt med. Vet enda ikke om det er noe galt med meg, ettersom jeg ble gravid før jeg fikk time hos gynekologen (som hadde 6 måneders ventetid).
 
36 år med første, etter 10 år med 'prøving'. :love7

Som 34åring fikk jeg beskjed av legen min om at jeg var gammel og burde ha fått barn rundt 22 år! To ganger fikk jeg denne leksa... Det var når jeg lurte på om det kanskje var noe galt med meg. Vi hadde testa mannen, og han var det ingenting galt med. Vet enda ikke om det er noe galt med meg, ettersom jeg ble gravid før jeg fikk time hos gynekologen (som hadde 6 måneders ventetid).

6 måneders vente tid er inhumant as :dead: Og dessuten veldig spesielt, vi som får barn under 25 får dem som regel ikke planlagt. (Mange gjør men svært mange ikke). Og å finne kjærligheten ung også er faktisk ikke alle som gjør. Snitt alderen for førstegangsfødende idag er også sånn 30? Så liksom what
 
Jeg var 24 år da jeg fikk min første og eneste trodde jeg, da jeg fikk vite at det for meg ville være vanskelig å bli gravid, og i der hele tatt klare å holde på barnet om jeg skulle bli det. Jeg har hatt flere spontanaborter opp igjennom. Etter stor overraskelse så er jeg nå i uke 28+2 med mitt andre barn og er 45 år…. Men vi gleder oss stort og håper alt går bra denne gangen. :):Heartbigred
 
36 år med første, etter 10 år med 'prøving'. :love7

Som 34åring fikk jeg beskjed av legen min om at jeg var gammel og burde ha fått barn rundt 22 år! To ganger fikk jeg denne leksa... Det var når jeg lurte på om det kanskje var noe galt med meg. Vi hadde testa mannen, og han var det ingenting galt med. Vet enda ikke om det er noe galt med meg, ettersom jeg ble gravid før jeg fikk time hos gynekologen (som hadde 6 måneders ventetid).
Så denne legen hadde ikke visst at du hadde prøvd i 10 år? Uansett en drit ting å si, man er ikke for gammel før man føler det selv :Heartred Glad for å se at du endelig venter en sommerskatt. Synes vår prøvetid var utfordrende, så jeg beundrer alle som klarer å stå i det i år etter år.
 
Jeg var 20 år med første, 24 med nummer to og 27 med nummer tre. Venter nå baby nummer fire og er 35 år
 
17 år første gangen - riktig nok ikke helt planlagt, men ville aldri gjort om på situasjonen nå :love017 fikk nr 2 som 20 åring, nettopp forlovet med barnefaren som jeg har vært sammen med siden jeg var 16 år :Heartbigred
 
Fikk førstesnupp når jeg var 22 år,❤️ Vi fikk vårt sjette barn for 8 mnd siden og jeg var da 38 år gammel, ble 39 år nå i mars :)
 
Back
Topp