Alder og først graviditet

Thia

Første møte med forumet
Jeg lurer på hvor gammel du er/ var når du fikk ditt første barn? Selv er jeg 39
og venter mitt første barn i juli. I mitt tilfelle har det vært en lang prosess å
bli gravid så hadde det klaffet når vi faktisk gikk i gang ville jeg vært en del yngre, men det er jo ikke alltid så enkelt.. Veldig glad og takknemlig for at jeg omsider er gravid :)
 
Last edited:
Jeg lurer på hvor gammel du er/ var når du fikk ditt første barn? Selv er jeg 39
og venter mitt første barn i juli. I mitt tilfelle har det vært en lang prosess å
bli gravid så hadde det klaffet når vi faktisk gikk i gang ville jeg vært en del yngre, men det er jo ikke alltid så enkelt.. Veldig glad og takknemlig for at jeg omsider er gravid :)
Akkurat det samme som deg! Tok flere år å bli vellykket gravid, mistet 5 på veien til første barn. Ble gravid som 39-åring og fødte i juli 2022, fortsatt 39 år gammel ;)
 
Gratulerer med lille i magen, så glad det endelig klaffet for deg!

Vi var superpriviligerte og traff med en gang vi begynte å prøve, så jeg er 26 med første i juli :Heartred
 
Gratulerer!
Selv var jeg 30 og et halvt når jeg fødte førstemann.
 
26 med første :shy:

27 med andre, 31 med tredje og 34 med fjerde.
 
Ble gravid som 21 med første , fikk henne 2 uker etter 22 års dagen min ❤️
 
23 med første, 26 med andre og nå 37 og gravid med tredje.
 
32 når jeg får 1 barnet, men jeg har hatt en lang vei og gå i prøveperiode for og bli gravid, prøvd I 3 år mista 3 på veien og i tillegg ville jeg vente til jeg møtte den rette, vi møttes i desember 2020, allerede etter 2 måneder snakket vi om barn. Men tatt oss 3 år, men i mellom tiden har vi lært og kjenne hverandre, fått ting stabilt og giftet oss :) :Heartred så angrer ikke ett sekund på noe av det, alltid hatt lyst på barn og hatt lyst på det fra jeg var 16 laughing6
Men takknemlig i dag for at jeg har hatt tålmodighet og klart og holde meg i alle de årene, men det er vel fordi jeg har vært fast bestemt på ossen jeg vill ha det hele veien.
 
30,5 da jeg ble gravid første gang, ville ikke ha barn i det hele tatt før jeg var sånn 27/28, og så tok det litt tid å bli gravid da vi begynte å prøve (ca halvannet år). Mista dessverre i uke 24, ble gravid igjen litt over et halvt år etterpå ca. Fikk første levende baby da jeg var 32. Så det ble en ganske lang og tøff vei kan man si. Fikk nestemann noen mnd før jeg fylte 34, han satt på første forsøk. Ble nettopp 38 og venter sistemann i mai, og han er en overraskelse. :) Har gått litt mot strømmen, og blitt lettere gravid med høyere alder. :hilarious:
 
26 med første og 36 med nr 3 jobber med nr 4 41.
 
Fikk første ei uke før jeg ble 39. :) Andre to år etter, tredje og siste tre år etter dét igjen.
 
Fikk første og eneste barnet som 32-åring. Hadde prøvd i maaaaange år, inkludert flere år med assistert befruktning (både inseminasjoner og IVF, samt diverse operasjoner på meg), før det omsider lyktes (med IVF, sjette forsøket).
 
Back
Topp