Alder i forhold.

Mannen er 18 år eldre enn meg. Jeg er 34 han er 52. Vært sammen i 12 år og 3 barn og vi har det bra.
Kunne fint vært sammen med en 6 år yngre og jeg..:D alder har ikke noe å si så lenge en har det bra sammen!

14år mellom oss;) Han er 41år og jeg 27år.

Hurra for det:D Jeg har alltid vært sammen med menn som er en god del eldre enn meg selv, sånn har det liksom bare blitt;):D

Eldre er ok, yngre er det sjeldent jeg blir tiltrukket av!:)

Jeg kunne aldri vært sammen med en som var på min alder eller yngre en meg. Det er 11 år mellom meg og sambo å for oss er det perfekt. Men hos svigers er svigermor 7 år eldre en svigerfar, det funker fint for dem :)

Min mann er 5 år yngre enn meg. Det går helt fint nå. Var litt så som så i starten,da flere av mine venner er litt eldre enn meg igjen, og ingen har de samme interessene som han. Men nå har det gått seg til. Glad for det:)

Her er det ca 1 år i mellom oss :) kunne ikke ha tenk meg å vært sammen med noen som er mere enn 5 år yngre eller gamlere.

Har ikke gått etter alder, så hadde jeg blitt forelsket og glad i en så ingen problem men tror egentlig grensen hadde gått +|- 10år men vett ikke, er fire med min fantastiske mann;)

Alder har vel ingenting å si. Det er personligheten og samholdet som avgjør om det er ett godt forhold , ikke alder.
Her er det nøyaktig 3 uker mellom oss, jeg er eldst ;) Hehe

Her er jeg 33 og han 25, altså 8 år forskjell.
I begynnelsen følte jeg at noen av vennene hans syntes det var litt rart. De sa ikke noe rett ut, men det var noen kommentarer som gikk på det at jeg var så gammel. Jeg fikk noen morsomheter fra min far og et par venner om barnerov, men jeg vet at det ikke var noe vondt ment.
Det gikk vel egentlig over ganske tidlig. De så vel sikkert hvor godt vi har det sammen.
Selv om aldersforskjellen ikke plager meg så hender det at jeg tenker litt på den. F.eks det at når jeg giftet meg så var han 14 år. Og at når jeg lå på sykehuset og fødte min første var den dagen han ble 16 år og fikk mopedlappen.
Vi har det utrolig bra sammen, og som min bestemor sa, det passer jo fint at jeg er eldst siden mannfolkene bruker å dø først. :p

Kjenner meg igjen!! Jeg er 33 & mannen 26 jeg hadde 3 barn fra før av når jeg traff ham! Nå har vi vært gift i snart 2 år og har en datter sammen❤️

Synes ikke alder har så mye å si :) når det er sagt, er 20, bf er 22 og han håndterte at jeg ble gravid utrolig umodent og barnslig. Og hørt fra flere gutter som er yngre en han at de ville gjort det på akkurat samme måte. Så, så ung som jeg er ville jeg nok ikke vurdert noen som var yngre hvertfall! Men Ikke alle gutter som er så umodne selv i tidlig 20 årene, synes absolutt ikke det er rart med noen år mellom eller mannen er noen år yngre :)

Last edited:
Her er jeg 33 og han 25, altså 8 år forskjell.
I begynnelsen følte jeg at noen av vennene hans syntes det var litt rart. De sa ikke noe rett ut, men det var noen kommentarer som gikk på det at jeg var så gammel. Jeg fikk noen morsomheter fra min far og et par venner om barnerov, men jeg vet at det ikke var noe vondt ment.
Det gikk vel egentlig over ganske tidlig. De så vel sikkert hvor godt vi har det sammen.
Selv om aldersforskjellen ikke plager meg så hender det at jeg tenker litt på den. F.eks det at når jeg giftet meg så var han 14 år. Og at når jeg lå på sykehuset og fødte min første var den dagen han ble 16 år og fikk mopedlappen.
Vi har det utrolig bra sammen, og som min bestemor sa, det passer jo fint at jeg er eldst siden mannfolkene bruker å dø først. :p

Likte kommentaren till din bestemor;)

For meg er det viktig at mannen er eldre! Holdbarhetsdatoen på oss er langt mer mindre enn det med menn:P de fleste par i familien har max ett år alderforskjell eller ingen. Og når de var i 50 -60 åra så så kvinnen så utrolig mye eldre mens mannen holdte seg fortsatt fin og hel og ikke minst ung. Det fryktet jeg. Jeg og mannen har 11års alderforskjell oss i mellom, og menn i den alderforskjellen faller jeg helt for <3 perfekt og sexy! Yngre menn kunne jeg aldri falt for. De er neppe på lik linje av modenheten når vi er på samme alder engang, hvordan da når yngre, tenker jeg!

Alder har ingenting og si. Er 17 år mellom meg og min mann. Har aldri hatt det så bra med noen som jeg har det med han :)

Jeg er 27 og mannen er 31! Funker fint for oss :) Men jeg har en sperre der jeg aldri kunne vært sammen med noen som kunne vært pappaen min!

Syns ikke det er stor forskjell. Hadde vært ille om en er 16 år og den andre er 22/23. Er så også like mange år som 27 og 33, men du skjønner nok hva jeg vil frem til. Uansett, skjønner ikke hva folk har med å bry seg om andres alder i et forhold? Live and let live. Så lenge begge ønsker forholdet, og er lykkelige og modne ser jeg ingen problemer med det. Mannen min er 3 år eldre enn meg. Noen ganger føles det som jeg er 10 år eldre enn han.

Bare 1års forskjell på oss. Har litt problemer hvis det blir stor aldersforskjell, men bryr meg ikke om hva andre gjør av den grunn :) Har flere venninder med eldre menn ;)

Alder har ingenting å si!
Jeg er 20, samboer/barnefar er 30, funker perfekt for oss. Søsteren hans/kollegaen og bestevennina mi er 33, typen hennes er 26 og det fungerer for dem. :)

Mamma og pappa prøvde seg på å si at jeg ikke kunne være med en som var "så mye eldre", men de ga seg fort da jeg poengterte at da de møttes var mamma 24 og pappa var 40... Samme med svigers, de giftet seg da de var 18 og 30.

Aldri brydd meg noe særlig med aldrer. Men holdt meg unna de som er 5 år yngre fordi de er på alder med min bror og det blir så feil.

Nå er sambo 5 år eldre enn meg, men kunne like godt vært 5 år yngre. Hvertfall ut fra hvor moden han er til tider :P

Her er det 14 år mellom oss. Jeg er 27 år og han blir 41år. Jeg synes det er helt fantastisk å ha en moden mann, som vet hva han vil og hva han står for:) Pluss han er verdens fineste:)

Back
Topp