Albena i Bulgaria

ORIGINAL: Essmeralda

fin partyplass, men jeg synes ikke det er noen plass for barn...

Du må jo tenke på et annet sted.. Albena er bittelite og ingen partyplass i det hele tatt.[;)]

ORIGINAL: fairy

ORIGINAL: Essmeralda

fin partyplass, men jeg synes ikke det er noen plass for barn...

Du må jo tenke på et annet sted.. Albena er bittelite og ingen partyplass i det hele tatt.[;)]

Vet at det er lite festligheter der, men er ikke derfor vi drar.
Vi er 3 familier med barn som drar[:)]

jeg føler meg slem som sier så mye stygt om albena.. :/ for det KAN sikkert være en fin plass.. Men da jeg var der så var nesten alle som hadde vært i albena vært dårlig i magen (av de som satt på flyet).. Tuppa mi måtte jo tilogmed få legen til å komme på hotellet, ble aldri frisk fra de bakteriene som tydeligvis var i maten.. Er flamingo all inclusive?

ORIGINAL: snuppah88

jeg føler meg slem som sier så mye stygt om albena.. :/ for det KAN sikkert være en fin plass.. Men da jeg var der så var nesten alle som hadde vært i albena vært dårlig i magen (av de som satt på flyet).. Tuppa mi måtte jo tilogmed få legen til å komme på hotellet, ble aldri frisk fra de bakteriene som tydeligvis var i maten.. Er flamingo all inclusive?

Kjedelig når man er på ferie og alle blir dårlige[:'(]
Får håpe maten har blitt bedre nå. Når var dere der?
Det er ikke all inclusive på Flamingo, men man kan bestille halv pensjon:)
Når det gjelder Albena er det vel mafian som eier der også, sånn som i Sunny Beach og Golden Sands.

vi var der i august i fjor.. er mafian der og ja, men var visst ett litt stort overhode som bestemte mest..

Må bare fortelle noe.. da vi skulle dra hjem så skulle vi ta taxi til flyplassen.. På hotellet vårt jobba det 2 taxier (alle taxiene i albena har egne hotell eller områder de står på).. så vi som bodde på det hotellet hadde ikke lov å kontakte noen andre taxier for å ta taxi fra hotellet.. men vi måtte ta 2 taxier, og den ene var booka ut.. men vi fikk streng beskjed om å ikke kontakte noen andre taxier, så de sa at sambo måtte ta med seg bagasjen 6 timer før avreise, også skulle taxien komme tilbake og hente oss resten etterpå.. Turen til flyplassen tar 1 time.. Dette sa vi var uaktuelt, så vi kontaktet en annen taxi, maxi taxi.. og da den kom på morgenen så stilte han andre taxisjåføren seg foran bilen da vi skulle kjøre, og han ringte faktisk politiet.. [8D][8D]

vi var der i august i fjor.. er mafian der og ja, men var visst ett litt stort overhode som bestemte mest..

Må bare fortelle noe.. da vi skulle dra hjem så skulle vi ta taxi til flyplassen.. På hotellet vårt jobba det 2 taxier (alle taxiene i albena har egne hotell eller områder de står på).. så vi som bodde på det hotellet hadde ikke lov å kontakte noen andre taxier for å ta taxi fra hotellet.. men vi måtte ta 2 taxier, og den ene var booka ut.. men vi fikk streng beskjed om å ikke kontakte noen andre taxier, så de sa at sambo måtte ta med seg bagasjen 6 timer før avreise, også skulle taxien komme tilbake og hente oss resten etterpå.. Turen til flyplassen tar 1 time.. Dette sa vi var uaktuelt, så vi kontaktet en annen taxi, maxi taxi.. og da den kom på morgenen så stilte han andre taxisjåføren seg foran bilen da vi skulle kjøre, og han ringte faktisk politiet.. [8D][8D]

Å herregud, ikke noen kjekk opplevelse!! Regner med at politiet var en av mafiagjengen også!
Leste en eller annen plass at det ikke var anbefalt å ta taxiene som hører til hotellene, men heller bruke de som står på bussholdeplassen.
Men sånn er det jo ingen som skal oppføre seg, dere ble sikkert litt redd kan jeg tenke meg.
Hva gjorde politiet forresten? Kom de til hotellet?

ja, det er helt sikkert det beste.. men vi bodde avsides, så var ikke noen bussholdeplassr der [8|] vi kjørte bare, litt ubehagelig var det selvsagt.. taxisjåføren var ei dame, og hun ble skikkelig redd for om hun kom til å miste jobben.. vet jo ikke hvordan det gikk da, for vi dro jo bare..

Dere må få tegna bilde der da, de er råflinke.. her er vårt;

Har vært to ganger i albena, og sist lå vi på flamingo! Det er en veldig rolig og stille plass, men utmerket når det er familieferie man skal ha! Ta en drosje inn til Varna som er på str med trondheim by hvis man vil ha shopping! Varna er en kjempefin by! [:)]

Ellers så kjørte vi til nessebar, men det er noen mil unna (rett ved sunny beach). Dit skal vi neste gang! [:D]

Flamingo var i 2006 ett veldig pent og bra hotell! [:D]

Har det forandret seg så mye i albena altsåHar vært der 5 ganger jeg men det er 8 år siden sist. Da var alt billig og fint. Skulle man ha seg en fest så var det ikke noe problem. Må vel tenke oss om to ganger da til neste år får da var planen å dra dit igjen. Men kanskje nessebar eller golden sands har vært plassen for oss heller da.

ja, det er helt sikkert det beste.. men vi bodde avsides, så var ikke noen bussholdeplassr der [8|] vi kjørte bare, litt ubehagelig var det selvsagt.. taxisjåføren var ei dame, og hun ble skikkelig redd for om hun kom til å miste jobben.. vet jo ikke hvordan det gikk da, for vi dro jo bare..

Dere må få tegna bilde der da, de er råflinke.. her er vårt;

Ja får håpe at det gikk bra for henne[:)]
For et kjempefint bilde, og for en flott familie[:)]
Skal sørge for at vi blir tegnet også[:D]

ORIGINAL: Vand

Har vært to ganger i albena, og sist lå vi på flamingo! Det er en veldig rolig og stille plass, men utmerket når det er familieferie man skal ha! Ta en drosje inn til Varna som er på str med trondheim by hvis man vil ha shopping! Varna er en kjempefin by! [:)]

Ellers så kjørte vi til nessebar, men det er noen mil unna (rett ved sunny beach). Dit skal vi neste gang! [:D]

Flamingo var i 2006 ett veldig pent og bra hotell! [:D]

Ja det er familieferie vi skal på, så tror turen til Albena blir kjempe fin[:)]
Så bra at dere hadde en fin tur og at hotellet var bra[:)]
Tenkte å ta turen til Varna en dag:)
Hadde dere med eget bilsete eller var dere der ikke med barn?
I Nessebar var vi på dagstur i 2007 når vi var i Sunny Beach. Der var det kjempe fint[:)]

ORIGINAL: Mamma til Sebastian

Jeg og sambo var der i september 2008 på Sungarden Flamingo (samme som du skal på) Vi synes det er veldig fint i Albena, veldig barnevennlig, er selvfølgelig ikke så livlig som flere av de partystedene i Bulgaria, men vi fant da flere hyggelige barer og greier om man ville ta en fest! At det bare er 1 cafe og 2 butikker er helt feil, vi fant mange hyggelige spisesteder og også en god del butikker. Veldig hyggelig liten og familievennlig ferieby.

PS. om dere er interessert i tatovering er det en sjappe der som faktisk er godkjent i Norge, ikke så langt fra hotell Flamingo (like over veien) Billig og veldig bra! Sambo tok tatovering der siste dagen!

Så bra at dere syns det var fint og koselig der[:)]
Ja ser at mange skriver at det kun er få butikker og cafeer der, men vet at det ikke stemmer.
Så regner med at vi også finner flere hyggelige spisesteder , barer og butikker.
I de fleste reisebrev jeg har funnet om Albena er det flesteparten som har kost seg skikkelig der, og mange av de har reist tilbake år etter år, så det må jo være bra der[:)] Dessuten visst det var så dårlig der, hadde reiseselskapene fjernet turene dit, for det rykter seg fort dersom plasser er veldig dårlig.
Det er iallefall 2 av de vi skal reise sammen med som er interessert i tatoveringer, så jeg får tipse dem[:D]

ORIGINAL: Rico82

Har det forandret seg så mye i albena altsåHar vært der 5 ganger jeg men det er 8 år siden sist. Da var alt billig og fint. Skulle man ha seg en fest så var det ikke noe problem. Må vel tenke oss om to ganger da til neste år får da var planen å dra dit igjen. Men kanskje nessebar eller golden sands har vært plassen for oss heller da.

Jeg har bare fått et positivt inntrykk av Albena av det jeg har lest, før jeg ser hva som blir skrevet her.
Men alle har vel forskjellig smak, og noen er litt mer uheldig enn andre.
Vil jo heller tro at det har blitt bedre på disse 8 årene[:)]

Albena er barnefamilieparadis! Jeg var der for 6 år siden sammen med mine foreldre og søsken. Som 16åring på familietur kjedet jeg meg litt, men kan godt tenke meg å dra tilbake med min egen familie! Deilig strand, fint hotell og god mat! Det var en restaurant vi var ofte på. Dansende servitører, god stemning og den beste maten![:)] Shopping i Varna var også helt topp! God tur [:D]

ORIGINAL: Reea

Albena er barnefamilieparadis! Jeg var der for 6 år siden sammen med mine foreldre og søsken. Som 16åring på familietur kjedet jeg meg litt, men kan godt tenke meg å dra tilbake med min egen familie! Deilig strand, fint hotell og god mat! Det var en restaurant vi var ofte på. Dansende servitører, god stemning og den beste maten![:)] Shopping i Varna var også helt topp! God tur [:D]

Tusen takk for det[:)]
Er så kjekt å høre at andre har hatt det kjempe fint der og kost seg[:D]
Har hørt at det er et skikkelig barneparadis, så det skal bli gøy:) Gleder oss[:)]

Har vert der og bodd på det hotellet. Synst det var et fint hotell og plassen var heilt grei [:)] Kjekk plass for barn iallefall

ORIGINAL: GUEST

Har vert der og bodd på det hotellet. Synst det var et fint hotell og plassen var heilt grei [:)] Kjekk plass for barn iallefall

Det var kjekt å høre[:)]

Back
Topp