Ja da er man blitt utålmodig og vil få fortgang på saker. Så jeg snuser litt på akupunktur, kan få time til mandag da er jeg 39+1.
Noen som har testa? Er det vits? Er det vondt?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg fikk akupunktur når jeg var lagt inn på føden, for å slappe av i kroppen. 30 min sener gikk vannetJa da er man blitt utålmodig og vil få fortgang på saker. Så jeg snuser litt på akupunktur, kan få time til mandag da er jeg 39+1.
Når starta du?Jeg er overbevist om at jeg fødte før tiden og at fødselen gikk så fort og greit pga at jeg gjorde det! Tok det tre ganger![]()
Startet i uke 37! Men det er aldri forsentNår starta du?
hadde jeg bodd nærme en plass de utfører det skulle jeg tatt det tvert! utålmodig selv :/
Jeg har tatt modningsakupunktur siden uke 36, men er en dag på overtid nå. Har merket endring hver gang, mye nedpress og murringer etterpå. I tillegg har det hjulpet veldig mot symfysevondten min. Men det har ikke gjort at jeg har født, tydeligvis. Var behagelig i starten, men nå har hun begynte å kjøre på, så det gjør litt vondere enn vanlig.
Hensikten er å modne og gjøre fødselsprosessen enklere, korter åpningsfase osv.
jeg vet, har lest meg fram til at det ikke er for at du nødvendigvis føder før tidener førstegangs så jeg tenker at det kunne hjulpet ifht at fødselen kan bli lang.. og jeg sliter en del med vonde uregelmessige kynnere for tiden, så kanskje hadde det hjulpet mot detå
![]()
Så heldig du er som har vonde kynnere, tenker jegda modnes det og er tegn på at det går fremover. Jeg sitter her nå to dager over og føler at jeg har altfor lite fødesymptomer. Skulle gjerne hatt masse vonde greier nå sånn at jeg følte at det nærmet seg. Her nærmer det seg derimot igangsetting om en ukes tid dersom det ikke skjer noe...
det er skrekken. Så legger min lit til akupunkturen så lenge.
hehe, ja hadde de bare funker på det så.. hatt vonde kynnere i ett par uker nå - dvs de blir bare vondere å vondere men virker ikke som det modnes noe likevel :/ kan være for at hodet hans ikke er festet og ligger langt opp så det presser ikke på!
hvorfor er det skrekken å bli satt igang? får håpe akupunktur funker for deg da, kanskje de kan øke på mer når/hvor de setter nålene slik at det gir mer funksjon?
har jo lest om de her inne som ikke har hatt mye tegn heller.. før de plutselig ligger der å skal føde![]()
Her er heller ikke hodet fullstendig festet, så det modnes ikke. Er du også førstegangs?
Ja, akupunktøren kjører på, som hun sier. Og hun tror jeg føder før igangsettelse. Har overtidskontroll på onsdag. Prøver å gå en del turer, men da får jeg så innmari vondt i symfysen etter hvert og sliter med å sove.
Skrekken for å bli satt i gang, er vel fordi babyen da sikkert har rukket å bli gigantisk (estimert 3600g ved termin), skuffelse over at kroppen ikke ordner opp selv og at det er høyere risiko for komplikasjoner og hastekeisersnitt ved igangsettelse. Jeg er sikkert bare hysterisk, men har så innmari lyst til at kroppen kommer igang selv.
er førstegangs selv ja.. så bra at akupunktøren tar det særiøst da, og kjører på hehe
kjenner meg igjen med det ang gåturer..får også noe merkelig strekk greier på innsiden av låret oppi der.. en form for bekkenløsning tror jeg.. ikke enkelt dette altså!
skjønner mer nå hva du er redd for, har helt ærlig ikke oftret det så mye tanker.. men tenker at det er ikke noe dårligere å bli satt igang - kanskje trenger du bare en ballong o.l (drahjelp) så ordner kroppen opp selv?er nok mye med innstillingene våre rundt det, jeg synes ikke at man er noe dårligere om man trenger å bli satt igang elr vil ha f.eks epidural..
men som sagt.. instillinger, er man innstilt på at kroppen skal ordne opp selv blir det vel da også vanskeligere å godta at man må settes igang :/
Baby trenger jo heller ikke bli så stor.. har jo lest gang på gang her inne at de har estimert helt feil.. - synes ikke du er hysterisk..! man vet jo ikke hva man går til som førstegangs og vi alle har vel sett for oss hvordan det skal bli å føde..
Noe som jo fortsatt er mulig, er jo en ukes tid igjen før det eventuelt skjer. Krysser fingrene! Ja, vi blir vel litt vaggende rundt med de magene og vondtene nå rundt terminhvor i løypa er du?
Nei, det går jo bra med de aller fleste. Jeg tror jeg bare var uheldig og snakket med en UL-lege som var litt for opptatt av å være korrekt, "i denne bransjen er ingenting sikkert" osv. Han tok helt motet fra meg. Og jeg pleier å være positiv, men fikk bare en liten dupp i dag hvor alt føles kjipt.men takk for realitetsorientering. Det har nok veldig mye med innstilling å gjøre. Jeg har heller ingen fordommer mot epidural eller andre som blir igangsatt, hadde bare forventning om at MIN kropp skulle ordne det selv.
Noe som jo fortsatt er mulig, er jo en ukes tid igjen før det eventuelt skjer. Krysser fingrene!
![]()