Akupunktur

Ja d må du Gjøre! :)
Vet akkurat Ka du mene... e jo selvfølgelig ikke nokka forferdelig me å gå gravid og skulle ikke vært foruten!!!! MEN alle dagan e ikke bare fryd og tunge daga finnes akkurat som man har kjipt daga uten at man e gravid!!
Godt man kan klage og syte litt her da :) syns vi har all rett! ;)
Lykke til i dag!

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app

Har hatt to runder akupunktur (mandag denne uken og uken før). I dag vært til sjekk på sykehuset, og da var det begynnende modning :) Om det er akupunkturen eller ikke som er årsaken vet jeg ikke, men uansett artig at det skjer noe selv om jeg ikke har kjent så mye modningstegn :p Nå etter undersøkelsen i dag har jeg imidlertid kjent murringer i nedre del av magen og i underlivet :) Håper det modnes!!

Har hatt to runder akupunktur (mandag denne uken og uken før). I dag vært til sjekk på sykehuset, og da var det begynnende modning :) Om det er akupunkturen eller ikke som er årsaken vet jeg ikke, men uansett artig at det skjer noe selv om jeg ikke har kjent så mye modningstegn :p Nå etter undersøkelsen i dag har jeg imidlertid kjent murringer i nedre del av magen og i underlivet :) Håper det modnes!!
Så spennende!! Gikk bra med BT også?
Jeg skal begynne med akupunktur på tirsdag. Håper det gir resultater!

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Så spennende!! Gikk bra med BT også?
Jeg skal begynne med akupunktur på tirsdag. Håper det gir resultater!

Blodtrykket var fortsatt høyt, med undertrykk 95-100, men fin urin og baby hadde det helt supert :D Skal tilbake igjen på mandag på sykehuset og sjekke igjen!

Har forøvrig nå fått veldig forståelse for de av dere som har kjent mye murringer i ukesvis at det er slitsomt! Jeg har kjent litt i kveld, så dersom dette skal ta seg opp og vedvare i uker, så blir nok jeg også gal :eek:

Jeg starta med akupunktur da jeg var i uke 36+5 og hadde to i uke 37. lille gutt kom til verden 38+1. og jeg hadde en veldig fin fødsel. så jeg tror det var med på å sette i gang saker og ting hos meg i allefall :)

E forferdelig slitsomt me så mye murring, kynnera og ikke minst at man bare blir gåanes å håpe også skjer det ikke nokka!:( men veldi gøy at vi e flere og at man kan dele erfaringer og om det hjelpe på noen av oss!??:)
Korsen e det me murringen lillemy87? Samme eller tatt seg nokka opp?

E forferdelig slitsomt me så mye murring, kynnera og ikke minst at man bare blir gåanes å håpe også skjer det ikke nokka!:( men veldi gøy at vi e flere og at man kan dele erfaringer og om det hjelpe på noen av oss!??:)
Korsen e det me murringen lillemy87? Samme eller tatt seg nokka opp?

Ikke tatt seg opp akkurat, kanskje heller avtatt.. Dusjet akkurat, så kanskje det var det som roet det ned? Var ikke vondt med murringer, bare kjent det som litt ubehagelig. Litt sliten i ryggen, men ikke vondt der i det hele tatt! Men satser på at dette hjelper og at det modnes mer :-) Kom litt blod tidligere, men ikke noe slimpropp eller vann, regner med at det er fordi gynekologen undersøkte litt i stad!

Åj... kan jo Være tegn på at det modnes? Men ikke lett å vite nei! Va så full i forhåpninger etter første timen men etter i går merka eg ingenting! Skikkelig skuffa :p men ny time på mandag hvis det ikke skjer nokka før..

Åj... kan jo Være tegn på at det modnes? Men ikke lett å vite nei! Va så full i forhåpninger etter første timen men etter i går merka eg ingenting! Skikkelig skuffa :p men ny time på mandag hvis det ikke skjer nokka før..

Jeg hadde ikke noen symptomer på modning etter de to gangene, men da gynekologen sjekket i stad, så hadde modningen startet :) Så må ikke nødvendigvis kjenne det tror jeg.. Satser på at murringene jeg har hatt i ettermiddag er modning etter vaginal undersøkelsen tidligere i dag.

Så spennanes! Ka som regnes som starta? Går bare t ahus hver 14 dag og fastlegen hver 14 og ingen som har sjekka selv om eg har mye kynnera og nedpress :/ så blir veldi usikker...!

Livmor halsen er tidligere i svangerskap lang (4 cm), lukket, hard og peker bakover. Når det modnes blir den avflatet (lengden blir kort/borte), myk, peker fremover og det åpner seg noen cm. Hvis modningen var startet er man et sted mellom de ytterpunktene.

Etter akupunkturtimen i går fikk jeg raskt enormt mye stikninger. Jeg var en tur innom butikken etter timen, og det var en interessant opplevelse å handle matvarer samtidig som det kjentes ut som om lillegutt stakk skrutrekkere nedover i systemet.. :-P Hadde også endel kynnere og nedpress utover kvelden. Rett etter jeg la meg kjente jeg også noe jeg aldri har kjent før - det kjentes ut som han beveget seg like ved utgangen og drev og dulta borti en boble som føltes som skulle sprekke.. Noen som har kjent noe av det samme?

I natt har det vært lite kynnere, og det er det også foreløpig i dag...

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Ok. Ingen som har sjekka meg eller nevnt nokka så ikke vet eg... begynte i går kveld kl 20.15 me skikkelig tak i mage og rygg og nedpress.. ringte føden kl 03 men siden dem va uregelmessige skulle eg se ann litt nokka eg syns va greit men ville vite kor grensa går når d e tvillinga. Så kjedelig å ikke ha fått nokka info :( kl 5 kom dem hvert 4 min plutselig og pakka bagen ferdig. Skulle vekke sambo 5.30 men da Ga alt seg!!!!! :(:( at det e mulig etter så mange tima også me så ont i ryggen. Va ikke murringe men va som rier! Va så lei og frustrert av at alt bare stoppa! Det va den natta...

Ok. Ingen som har sjekka meg eller nevnt nokka så ikke vet eg... begynte i går kveld kl 20.15 me skikkelig tak i mage og rygg og nedpress.. ringte føden kl 03 men siden dem va uregelmessige skulle eg se ann litt nokka eg syns va greit men ville vite kor grensa går når d e tvillinga. Så kjedelig å ikke ha fått nokka info :( kl 5 kom dem hvert 4 min plutselig og pakka bagen ferdig. Skulle vekke sambo 5.30 men da Ga alt seg!!!!! :(:( at det e mulig etter så mange tima også me så ont i ryggen. Va ikke murringe men va som rier! Va så lei og frustrert av at alt bare stoppa! Det va den natta...

Huff, det er så slitsomt når kroppen holder på sånn, uten at det blir noe mer...! Jeg tror likevel at det er kroppen din nå som forbedrer seg, og modnes, til den nærstående fødselen. Jeg tenker det også er positivt at kroppene våre forbereder seg på den måten - få blir den sterkere og mer klar til å takle den største ildprøven av dem alle: fødselen.

Jeg håper du får slappet godt av og sovet endel nå på dagtid.. Gi kroppen din hvile. :-)

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Hvorfor tar man egentlig akupungtur? Er det for å få i gang fødselen, eller for at selve fødselen skal gå fortere? :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Hvorfor tar man egentlig akupungtur? Er det for å få i gang fødselen, eller for at selve fødselen skal gå fortere? :)

Sent from my iPhone using BV Forum
Det skal visnok hjelpe til å sette i gang fødsel.. (vis man er moden..)
eller så kan det hjelpe på så man blir litt roligere og får sove godt etterpå.
Jordmora mi tilbudte meg det og da takka jeg ja med en gang.. selv om jeg er egentlig redd nåler. Men skal da forsøke å se. Aldri prøvd det før.

Og så kan det hjelpe med at vi blir modne. Hvertfall den type akupunktur jeg har prøvd; modningsakupunktur.

Me 2 stk hjemme pga planlegging i Bhg blir d ikke så rolig her desverre.. håpe kroppen modne seg fort ferdi. Skulle ønske man fikk sjekka etter en sånn natt så man vet litt. Syns d e vanskeligere når d e 2 der inne og d merkes helt klart! Men men får bare se ann :)

Me 2 stk hjemme pga planlegging i Bhg blir d ikke så rolig her desverre.. håpe kroppen modne seg fort ferdi. Skulle ønske man fikk sjekka etter en sånn natt så man vet litt. Syns d e vanskeligere når d e 2 der inne og d merkes helt klart! Men men får bare se ann :)

Følges du ikke ekstra opp på sykehus? Tvillinger skal det ;) Da kan du spørre på neste kontroll om de kan sjekke modning.. Jeg var på kontroll i går på grunn av høyt blodtrykk, da sjekket de modning. Jeg ba ikke om det, men de ville vite hvordan jeg lå an tilfelle blodtrykket stiger og de må sette i gang fødsel. Hvor langt er du?

Back
Topp