Aktivitet i magen

Det er veldig forskjellig. Det viktigste er at du lærer deg mønsteret til din bebis:) Denne babyen er mye mer aktiv enn storsøsteren. Her er det også godt med spark hele dagen, mens forrige gang var det mest på ettermiddagen.

Her er det veldig varierende. Noen dager er det full fest, mens andre dager er det litt roligere.
Har ikke funnet mønsteret enda, med storebror var det ganske tydelig mønster fra starten av.

Her er det veldig varierende. Noen dager er det full fest, mens andre dager er det litt roligere.
Har ikke funnet mønsteret enda, med storebror var det ganske tydelig mønster fra starten av.
Samme her. Som idag har jeg ikke kjent et eneste spark, før nå for 5 min siden :( mens andre dager er det så fort jeg står/sitter i ro :P

Guttungen her er lat tror jeg. Og sparker stort sett bare nedover i bekkenet for tiden. Noe som er veldig kjedelig da jeg ennå ikke har fått kjent utenpå

Varierer veldig her også.. Noen dager kan jeg kjenne opptil flere ganger om dagen og lange aktive perioder, men når jeg tenker meg om idag så har jeg vel egentlig bare kjent et lite "plopp" tidligere idag.
Blir mer og mer tydelig da og det er kos :-)

Jeg har morkaken i front, så jeg ble forberedt på at jeg ikke kom til å kjenne så mye før i uke 24-25. Det har vært ganske feil, hun har vært kjempeaktiv i flere uker, og jeg lurer bare på hvordan det hadde vært om morkaken ikke hadde vært i front :p. Hun er mest aktiv om kveldene, men kan kjenne henne ellers også :).

Jeg har morkaken i front, så jeg ble forberedt på at jeg ikke kom til å kjenne så mye før i uke 24-25. Det har vært ganske feil, hun har vært kjempeaktiv i flere uker, og jeg lurer bare på hvordan det hadde vært om morkaken ikke hadde vært i front :p. Hun er mest aktiv om kveldene, men kan kjenne henne ellers også :).
Har mye samme tankene. Lurer på om det hadde vært slitsomt å ikke ha den forran siden det er så utrolig mye liv inni der [emoji16]

Men vet det er masse liv jeg ikke merker, så masse bevegelser på ultralyd som jeg ikke kjenner liksom. Så er jo bare de største bevegelsene som merkes (eller at de er på riktig sted).

Jeg har også morkaken foran men har kjent liv denne uken, har fått noen kraftige spark som pappaen har kjent utenpå magen, og jeg har sett hvordan magen "spretter" der hun sparker :) Jeg er i uke 19.

Kjenner mye tydelige spark nå, men kun på høyre siden og oppover. Når jeg får kynnere er høyresiden helt stiv og stor, venstresiden gir ikke tegn til å være gravid :p

Kjenner spark og bevegelser ganske ofte nå [emoji5] er 22+4. Kjente første gang i uke 19. For det meste kjenner jeg det innvendig, men hender vi kan kjenne det på utsiden også hvis vi er tålmodige [emoji7]

Kjenner mye tydelige spark nå, men kun på høyre siden og oppover. Når jeg får kynnere er høyresiden helt stiv og stor, venstresiden gir ikke tegn til å være gravid :p
Haha, så weird.
Baby ligger stort sett mot høyre hos meg også, men har våkna med baby på venstre side om jeg har ligget på den siden lenge. Akkurat som om den detter over i løpet av natta [emoji16]

Det varierer veldig fra dag til dag, men så har jeg jo ikke alltid tid til å sitte og kjenne etter heller. Han sparker mest hvis jeg legger meg ned for å hvile etter lunsj, og på kvelden rett før jeg sovner. Hvis jeg legger meg over på magen så tar det helt av, det er tydeligvis ikke greit :P Blir sakte, men sikkert vant til å sove på siden!

Full rulle hele dagen, så klarer ikke finne noe rytme! [emoji13] men blir vell det etter hvert. Håper nesten han ikke er like aktiv når han kommer ut for her er de en liten turner som må bo [emoji23]

Her har det blitt en vane med spark mot blæra! [emoji23] kjenner at det er noe slitsomt når jeg flyr på toalettet hele tiden fra før

Full rulle hele dagen, så klarer ikke finne noe rytme! [emoji13] men blir vell det etter hvert. Håper nesten han ikke er like aktiv når han kommer ut for her er de en liten turner som må bo [emoji23]
Om de er aktive når de kommer ut er en ting, men jeg er nesten litt bekymret for om han her er like turbo når han blir større og sterkere inni magen.. da tror jeg kanskje det ryker et ribben eller to ;)
Er veldig gøy å se på magen når han holder på da, magen buler ut her og der

Om de er aktive når de kommer ut er en ting, men jeg er nesten litt bekymret for om han her er like turbo når han blir større og sterkere inni magen.. da tror jeg kanskje det ryker et ribben eller to ;)
Er veldig gøy å se på magen når han holder på da, magen buler ut her og der
Oi.. det har jeg ikke tenkt på! Åneeei[emoji21] haha, ja da ryker det kanskje noen ribbein her også!

Back
Topp