Aktiv fødsel

Hmm. Jeg hadde 4 cm ved vaktskifte i 8-tia om morran, og begynte å presse kl ti om kvelden. Så fjorten timer? Da hadde jeg en stopp på midten, 5 timer der det ikke skjedde noen ting, og så tok det en del tid å få kobla på drypp og sånt.
 
Oj yeah. Holdt på å dø, men ingen rifte. Og i kanon form etterpå.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Oj yeah. Holdt på å dø, men ingen rifte. Og i kanon form etterpå.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Ja det tror jeg på :p Oi, guri så heldig du var da :D

♥Lille prinsen 17/4-14♥
 
3 timer :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Det heter at når du har 3 (eller var det 4) cm åpning så er du aktiv fødsel ;)

♥Lille prinsen 17/4-14♥
Oi, hvis aktiv vil si fra man fikk 3-4 cm åpning - gikk jeg lenge...

Ble lagt inn på føden 1 uke pluss 2 dager før jeg fødet og da med 4 cm åpning. Og legen sa jo at jeg kunne ha gått med det lenger - for jeg hadde ingen form for smerter.

Gikk derfor hjemme i over 1 uke før jenta kom :) fra vannet gikk rundt kl. 21.45 så var jenta mi ute kl. 00.03 :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Oi, hvis aktiv vil si fra man fikk 3-4 cm åpning - gikk jeg lenge...

Ble lagt inn på føden 1 uke pluss 2 dager før jeg fødet og da med 4 cm åpning. Og legen sa jo at jeg kunne ha gått med det lenger - for jeg hadde ingen form for smerter.

Gikk derfor hjemme i over 1 uke før jenta kom :) fra vannet gikk rundt kl. 21.45 så var jenta mi ute kl. 00.03 :)


Sent from my iPhone using BV Forum

Altså 3-4 cm med rier da ;)

♥Lille prinsen 17/4-14♥
 
I sykehuspapirene står det at jeg var i aktiv fødsel i 4 timer, og det stemmer nok, for det var så lenge jeg var oppe på selve føden. Men etter epiduralen ble satt, så tok det kun maks én time, der det var ca 15-20 min med pressrier.

Førstegangsfødende.
 
Kom inn med 5-6 cm, fra da gikk d ca 8 timer til hun var ute:)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
4 cm kl 12:30 og kl 16:15 var han ute. Hadde det helt utmerket til kl. 15:30..så 3 kvarter med veldig vondt er ikke så ille ;)

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app
 
Aner ikke. Kom inn med 7 cm kl 22.30 og 01.15 var han ute.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Jeg var hadde pressrier i to timer før småen var ute, sugekopp og tang. Hadde det ikke vært for mitt smale bekken og en gutt på 4 kg så hadde han nok kommet ut litt tidligere! :p
 
Fekk ikkje med meg nåke skjema på dette? Men fødselen varte i 1 t 45 min, så trur nesten mesteparten var aktiv fødsel;) hadde 2-3 cm åpning på kontroll dagen før, og når vi kom til sjukehuset 45 min etter første rie var det 5-6 cm;)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Fekk ikkje med meg nåke skjema på dette? Men fødselen varte i 1 t 45 min, så trur nesten mesteparten var aktiv fødsel;) hadde 2-3 cm åpning på kontroll dagen før, og når vi kom til sjukehuset 45 min etter første rie var det 5-6 cm;)


Sent from my iPhone using BV Forum

Du kan ta kontakt med fødestedet og spørre om å få kopi av fødejournalen ;)

♥Lille prinsen 17/4-14♥
 
Back
Topp