Aktiv fødsel

frkMina

Forumet er livet
Mailykke <3
VIP
❤Januarlykke 2022❤
Ja jenter, jeg er jo blitt nysgjerrigheten selv på fødsler jeg nå, hahah :p Så jeg lurer på hvor lenge dere var i aktiv fødsel? :)

Fikk fødejournalen min forrige uke, og der sto det at jeg var i aktiv fødsel i 3 timer :D Ble jo helt overraska under fødselen, for var jo helt sikker på at detta skulle ta laaang tid siden jeg var førstegangs og ble satt igang :p

♥Lille prinsen 17/4-14♥
 
Hadde også en rask første fødsel, men gikk da hjemme med litt rier i forkant, de gjorde jeg ikke med de sndre to.

1 barn: 3 tim
2 barn 1 tim
3 barn: 23 min

Hadde vært interessant å se hvor rask en evt 4 fødsel hadde vært,.,
 
Hadde også en rask første fødsel, men gikk da hjemme med litt rier i forkant, de gjorde jeg ikke med de sndre to.

1 barn: 3 tim
2 barn 1 tim
3 barn: 23 min

Hadde vært interessant å se hvor rask en evt 4 fødsel hadde vært,.,

Å dæven døtte for noen raske fødsler! :O Hahah, hadde vært spennende å sett ja, sikkert blitt hjemmefødsel det da :p

♥Lille prinsen 17/4-14♥
 
Hva er egentlig aktiv fødsel? (*føle seg blond*) om d er tiden for å få ut barnet så 10 min ca...hu var ute 10 min etter vi kom på sykehuset...:)
 
Hva er egentlig aktiv fødsel? (*føle seg blond*) om d er tiden for å få ut barnet så 10 min ca...hu var ute 10 min etter vi kom på sykehuset...:)

Det heter at når du har 3 (eller var det 4) cm åpning så er du aktiv fødsel ;)

♥Lille prinsen 17/4-14♥
 
5,5 time, hvorav to med pressrier:s :p


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Hadde 3 cm åpning kl 9, og 11.29 var han ute! Så 2,5 intense grusomme timer!
Jeg synes det gikk kjempefort! Med første tok det vinter og vår, og gikk over 3 vaktskift når jeg hadde 3 cm åpning :p Så veldig stor forskjell! Tror jeg brukte 17-18 timer da..


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Aktiv fødsel fra 06.55-09.49 , Trym var ute 09.49 etter 25-30 min med pressrier :p
Ble rimelig overraska i det hele tatt jeg da jordmora sa jeg hadde 4-5 cm da vi kom på sykehuset, for jordmora mi sa jo at den startfasen kunne ta litt tid pga jeg var førstegangs :p det var ikke tilfellet her iaf :p


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Med første var jeg i aktiv fødsel i 14 timer! Fikk epidural som stoppet opp litt, så måtte få drypp!

Denne gangen gikk jeg fra 4 cm til 10 på under en time! Rakk bare å spise isbiter som smertelindring! Det er det vondeste og mest intense jeg har opplevd!!! jordmødrene kalte det en drømmefødsel! Fikk ikke et eneste skrubbsår en gang :) tar gjerne en sånn fødsel neste gang også!!!

Og fødsler er jo superfasinerende! Det er jo ingen som er like, og det kommer et mirakel ut hver gang ❤️


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Jeg vet at jeg hadde 6 cm, da de tok resten av vannet! Da var hun ute på 45 min


Sent from my iPhone using BV Forum
 
kom inn på sykehuset 23.30 og lille/store var ute 02.19
Hadde 3 cm når jeg kom inn,plutselig hadde jeg 7 cm så var aktiv fødsel når jeg kom inn:)
 
Men Nr 1: kom jeg inn med pressrier, så holdt på i Max 30 min. Nr 2, kom inn med pressrier og hold på Max 20 min. Med Nr 3, kom inn med noe som tydlevis var rier ( trodde jeg hadde kynnere å ville bare bli sjekka) då hadde vist 7-8 cm åpning, ja var på sykehuset 1 time, .( med mye prating,sjekk av hjertelyden og undersøkelse) så var hun ute :) 3 kjappe fødseler kan man si :)


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Kom inn på sykehuset med 4-5 cm. Aktiv fødsel 5,5 time. Synes jeg hadde en veldig fin fødsel, første murringer sånn 05.30 - kom inn på fødestuen ca 10 og gutten kom 15.30. Ble pressing og vakuumforløsning på over 1 time alene grunnet trang muskulatur, stor h.o og stjernekikker.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Kom til kontroll hos jordmor med 5 cm åpning. Og 2 timer og 15 min senere var han ute. Hadde nok gått fortere hadde vi ikke hatt så lang veg til sykehuset. Var fødeklar på vegen, men måtte holde tilbake pressriene inni ambulansen.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Men Nr 1: kom jeg inn med pressrier, så holdt på i Max 30 min. Nr 2, kom inn med pressrier og hold på Max 20 min. Med Nr 3, kom inn med noe som tydlevis var rier ( trodde jeg hadde kynnere å ville bare bli sjekka) då hadde vist 7-8 cm åpning, ja var på sykehuset 1 time, .( med mye prating,sjekk av hjertelyden og undersøkelse) så var hun ute :) 3 kjappe fødseler kan man si :)


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Å dæven, det var kjappe fødsler ja :D Reine fødemaskinen du :p

♥Lille prinsen 17/4-14♥
 
Hadde 4-5cm siden uke 41+2, men kan ikke akkurat si jeg var i fødsel da jeg var helt uten rier. Fikk rier 41+6 kl 06. Var på sykehuset kl 8.45, ble sjekket etter ti minutter med 7cm. 9.07 var hun ute.


Advarsel! Telefontasting, kan forekomme skrivefeil.
 
Back
Topp