Aftenbønn, nattasanger

*Håpefull*

Glad i forumet
Hvilke aftenbønner (sånn ferdiglaget typ: "jeg er trøtt og går til ro"/nattasanger kan dere eller bruker til deres små?
Trenger litt inspirasjon til kveldens rutiner:Heartbigred:love7Min datter er på 5 mnd, men alt av forslag mottas med takk:smug::joyful:

Vi synger "kjære Gud, jeg har det godt" som aftenbønn.

Ellers synger vi "So ro lillemann", "Nattasang" fra Karsten og Petra, "Vargsången" fra Ronja Røverdatter, "Nattasang for nissunger" og sikkert enda flere.

Favorittene mine :
Trollmor
Byssannlull (koka kysane full...)
So ro lillemann (fra hakkebakkeskogen)
Hvem kan seile foruten vind
Bæ bæ lille lam.

Jesus du er glad i meg
Sulla meg litt
Bæ, bæ lille lam
Jeg har en engel som følger meg
Solbarn, jordbarn (egentlig en julesang:joyful:)

Vi fikk en bønnebok for de aller minste som er veldig fin :) Ellers synger jeg «kjære gud jeg har det godt» og «den fyrste song».

Vi synger kjære gud som kveldsbønn og ellers trollmor, bæ bæ lille lam og ofte en tilpasset variant av sov dukke Lise som inneholder navnet deres og litt omskriving av av verset til "min deilige unge, så god du er, den beste jeg kjenner på jord" da det ikke føles rett å si det er den fineste jeg eier

Nysgjerrighet: er det fordi dere er praktiserende kristne (til alle som sier de synger bønner) - eller er det slik at småbarnsforeldre i Norge generelt benytter seg av uttrykk som "Jesus du er glad i meg" til barna sine? :)

Nysgjerrighet: er det fordi dere er praktiserende kristne (til alle som sier de synger bønner) - eller er det slik at småbarnsforeldre i Norge generelt benytter seg av uttrykk som "Jesus du er glad i meg" til barna sine? :)

Vi er ikke kristne og synger so ro, trollmor, byssan lull, den fyrste song, suril suril (folkesang) osv. Synger ikke sanger som har med det glade budskap å gjøre, da det ikke er riktig for oss. Svigermor synger "kjære Gud jeg har det godt" av tradisjonshensyn tror jeg, hun er heller ikke praktiserende kristen.
Tror de fleste over her i tråden faktisk er kristne :)

Jeg er kristen.

Vi er kristne.

Kjære Gud jeg har det godt og Jeg folder mine hender små er de jeg vokste opp med, og kommer til å synge for barna våre :)

Nå er min 3 år og får velge sang selv, så da blir det iblant noen utradisjonelle valg :hilarious: Han liker godt kanskje kommer kongen, trollmor, blinke blinke stjernelill, grønn frosk, so ro lillemann, bæ bæ lille lam og lille petter edderkopp og velger stort sett 1-2 av disse, og vil ofte synge de selv. Når han var mindre gikk det mye i trollmor og blinke blinke stjernelill

Vi er ikke kristne og ber heller ikke :)

Vi er ateister og har ikkeno bønn eller Gud i nattasangene våre :)

Nå er min 3 år og får velge sang selv, så da blir det iblant noen utradisjonelle valg :hilarious: Han liker godt kanskje kommer kongen, trollmor, blinke blinke stjernelill, grønn frosk, so ro lillemann, bæ bæ lille lam og lille petter edderkopp og velger stort sett 1-2 av disse, og vil ofte synge de selv. Når han var mindre gikk det mye i trollmor og blinke blinke stjernelill

Vi er ikke kristne og ber heller ikke :)
Her går det i lille petter edderkopp, bæ bæ lille lam, so ro eller bjørnen sover (jeg er ikke så glad i den siste, for jeg vet at hun alltid skal lage et brøl når den er slutt:hilarious:) :) (hun ble 3 i april)

Nu lukker seg mitt øye
Kjære Gud jeg har det godt
Kjære Gud fader i Himmelens slott
Jesus styr du mine tanker
Du kan ikke tro, å men kjære så hør
Om jeg er liten eller stor
Barnevennen Jesus kjær
Ingen er så trygg i fare
Himmelstigen
Osv osv! Vi er da selvsagt kristne :p

Back
Topp