Adventskalender.

Lillemy.

Forumet er livet
Desemberskattene 2014
Sensommerbarna 2019
Lager dere til barna eller kjøper dere?
Eller har dere ikke adventskalender i hele tatt?

Her lages det :) jeg lager til barna og mannen lager til meg. Årets høydepunkt!

Sent from my GT-P3110 using BV Forum mobile app

Jeg ville lage, men hu vil ha lego kalender så da får hu det:)

Sent from my HTC Sensation XL with Beats Audio X315e using BV Forum mobile app

Kjøper i år også, siden han vil ha Lego.

- på app'n -

Jeg hadde tenkt å kjøpe ferdig kalender, iom at jeg er rimelig høygravid og guttene er såpass store som de er (11 år og snart 10 år), men neeeida.. her skulle det være pakkekalender. Så da får de det i år... men neste år har vi nok en anderledes vri på det (begynner å bli vanskelig å finne på ting å putte i kalendrene som ikke koster skjorta.. for jeg orker ikke slik plastikkræl)

ja, også kom jeg på at de får hversin lego eller playmokallender. den skal åpnes til barnetv. den andre er om morningen.

Blir ikke i år, men kommer nok til å lage pakke/opplevelseskalender når den tid kommer.

Lager dere til barna eller kjøper dere?
Eller har dere ikke adventskalender i hele tatt?
Hehe.. gutten vår er bare fem måneder, så han får ikke.. Vi kjøper kalender til hverandre. Så jeg har fått Lego Friends ;) Han får et Lego-sett fordelt på 24 pakker ;) Man får leke så lenge man lever :P

Vi lager en på deling til barna: en ting som kan deles i 24. I år får gutta jakten på den forsvunne diamant. De vil at lillesøster også skal åpne 1/3 av dagene, så hun kommer nok bare til å få bleier og sutter i år:-) så da deler jeg spillet i 16.

Tipper nok at gutta kommer til å få en ting på deling sine 16 dager i årene fremover også, så kan lillesøster få en mindre ting til henne som er delt i 8.

Sent from my iPhone using BV Forum

Begge mine får vanlig sjokoladekalender :) Julen er dyr nok fra før, om ikke barn skal få gaver hver dag i tillegg (selv om det er små gaver, så er helheten dyr)

"Hjemmelaget" sangkort-kalender blir det i år :)

Jeg forsøker og finne en fin julekrybbe, som ikke er alt for dyr heller.

Denne vil jeg bruke om igjen hvert år, og pakke inn og henge opp figurene på kalenderen oldemoren til jentungen har brodert. så får hun sette en figur på plass hver dag. Hvis det ikke blir 24 deler, så blir det aktiviteter resten av dagene.

Problemet er bare at jeg ikke har funnet en krybbe jeg liker enda, så vi får jo se om jeg rekker det før advent. Jentungen er snart 6 år, så jeg føler det blir veldig vanskelig og begynne med dette hvis jeg ikke får begynt i år. :p

Jeg forsøker og finne en fin julekrybbe, som ikke er alt for dyr heller.

Denne vil jeg bruke om igjen hvert år, og pakke inn og henge opp figurene på kalenderen oldemoren til jentungen har brodert. så får hun sette en figur på plass hver dag. Hvis det ikke blir 24 deler, så blir det aktiviteter resten av dagene.

Problemet er bare at jeg ikke har funnet en krybbe jeg liker enda, så vi får jo se om jeg rekker det før advent. Jentungen er snart 6 år, så jeg føler det blir veldig vanskelig og begynne med dette hvis jeg ikke får begynt i år. :p
Jeg fant en nyyyyydelig julekrybbe på mandag. Fikk ikke med meg merke, da. De hadde den på randesund lysstøperi i Kristiansand:-D sånn deilig interiørbutikk med masse fint... Tipper du kan finne den om du tråler slike butikker! (Sjekk nettsida så forstår du hva jeg mener;-)

Lager pakkekalender, som jeg også er vokst opp med.

Jeg lager, har kjøpt et søt puslespill med julemotiv ( 140 brikker i ramme, så det ikke må ligge rundt hele tiden ) så hver av dem får en kalender med noen brikker hver dag og innimellom en marsipanbit eller en liten leke for å gjøre det litt mer spennende. Tenkte egentlig å droppe pakkekalander og bare kjøpe en kalender, det blir fort dyrt med fire barn-fire kalendere, men nå kommer jeg altså på ca 100 kr per kalender, det er greit det :-) Ikke at jeg ikke har råd til mer men ønsker ikke at pakkekalender betyr for dem 24 julegaver i tillegg.

Venter Skatt nr.4

På app'en

Lager pakkekalender. Men jentene må dele på den, alså åpne den/få pakke annenhver dag. Minsten er bare 4 mnd, så ho blir ikke med i år, men neste år blir det kun pakke hver tredje dag på de! :) syns det å lære å dele er like viktig som alle pakkene;) pakkene i kalenderen består av sokker/truser/hårspenner o.l. Og så skal vi på badeland ene søndagen og kino en annen. Orker, som jeg ser andre skriver, ikke mer plastikkdingser jeg heller! ;)

Back
Topp