Adventskalender til barnehagebarn?

Husker da jeg var liten, da hadde vi helt vanlig adventskalender med en liten sjokoladebit i. Og det var SÅ STAS!!

Er det virkelig ingen barn som får bare det lenger? Ser de i butikken hvert år. Eller skal det være hjemmelaget pakkekalender eller koste 200++ kr for at det skal være bra nok?
Var ikke en tråd jeg startet for diskusjon det var for tips. Om du vil ha en diskusjon rundt det, så starter du en egen tråd :)
 
Tenker at en helt vanlig adventskalender kan være kjempe stas (var også det hjemme hos oss når jeg var liten), men hvis barna er vandt med pakkekalender med stort innhold så vil nok en helt lik liten sjokoladebit hver dag ikke være like stas.
Har sett på ulike tester av kalendere og når lekene kommer over en viss størrelse er de ikke opptatt av størrelsen lenger, men variasjon. Når de vet hva som skjuler seg bak luka i kalenderen forsvinner spenningen.

Dette med adventskalendere kan være vanskelig for mange barn. Man sammenlikner hva man har fått, akkurat som man gjør når det kommer til julegaver. Men sånn vil det alltid være tenker jeg. Nå er mine 2 og 1 år og får ingen kalender ennå. De vet ikke om noe annet og vil derfor ikke savne noe. Men når de blir større så blir det enkel pakke kalender her som koster minst mulig, men som er full av opplevelser og kvalitetstid med mamma og pappa.
Opplevelser er noe jeg gjerne skulle gjort hver dag, eller å gjøre noe sammen annet enn den vanlige tralten. Hadde med pepperkakebaking og juleverksted i fjor f eks, men er ganske alene om sånne ting med barna hjemme, så i år går jeg for noe enkelt, men koselig :)
 
Back
Topp