Adventskalender til barnehagebarn?

Cimb

Glad i forumet
I år lurer jeg på om jeg skal kjøpe en ferdig kalender til eldste jenta på 3,5år,men det er en jungel der ute!
Også må jeg jo finne en som interesserer henne.
Har dere noen tips, uten at det er for mye ræl i den?

Hun liker doktorting, Disney, puslespill, lekemat osv..

Har litt lyst til å lage i år også, men det blir litt mye i år :dead:
 
Kjøp en pakke med mange playdoh-bokser og gi en hver dag, det var suksess her på den alderen. Hårpynt, fine truser, en sjokoladebit på lørdager.

Edit: nå så jeg at du ville ha ferdig-kalender! Lurer på om Playmobil 1-2-3 har en. Ellers har de fra My Little Pony, Paw Patrol etc. Et tips hvis du vil lage selv men ha det enkelt er å kjøpe et sånt sett fra Nille for eksempel med 24 poser med tallklistremerker, dele opp et lekesett eller play doh eller annet i 24, legg i posene og still opp på en hylle eller noe.
 
I fjor hadde vi fantorangen sin, med små bøker. Den var kjekk (han leker med den ennå av og til). Men aner ikke om de får noe lignende i år. Gutten vår er like gammel som din.
 
Kjøpte Disney kalender i fjor. Tenkt å bruke den i år også :). Eldste er 3,5
 
Kjøp en pakke med mange playdoh-bokser og gi en hver dag, det var suksess her på den alderen. Hårpynt, fine truser, en sjokoladebit på lørdager.

Edit: nå så jeg at du ville ha ferdig-kalender! Lurer på om Playmobil 1-2-3 har en. Ellers har de fra My Little Pony, Paw Patrol etc. Et tips hvis du vil lage selv men ha det enkelt er å kjøpe et sånt sett fra Nille for eksempel med 24 poser med tallklistremerker, dele opp et lekesett eller play doh eller annet i 24, legg i posene og still opp på en hylle eller noe.
Har tenkt litt på det faktisk :) Takk for tips ;)
 
Husker da jeg var liten, da hadde vi helt vanlig adventskalender med en liten sjokoladebit i. Og det var SÅ STAS!!

Er det virkelig ingen barn som får bare det lenger? Ser de i butikken hvert år. Eller skal det være hjemmelaget pakkekalender eller koste 200++ kr for at det skal være bra nok?
 
Husker da jeg var liten, da hadde vi helt vanlig adventskalender med en liten sjokoladebit i. Og det var SÅ STAS!!

Er det virkelig ingen barn som får bare det lenger? Ser de i butikken hvert år. Eller skal det være hjemmelaget pakkekalender eller koste 200++ kr for at det skal være bra nok?
Gi det du vil, så gir vi andre det vi vil :)
 
Husker da jeg var liten, da hadde vi helt vanlig adventskalender med en liten sjokoladebit i. Og det var SÅ STAS!!

Er det virkelig ingen barn som får bare det lenger? Ser de i butikken hvert år. Eller skal det være hjemmelaget pakkekalender eller koste 200++ kr for at det skal være bra nok?
Hver sin smak, tenker jeg :) man gjør det man føler for!
 
Husker da jeg var liten, da hadde vi helt vanlig adventskalender med en liten sjokoladebit i. Og det var SÅ STAS!!

Er det virkelig ingen barn som får bare det lenger? Ser de i butikken hvert år. Eller skal det være hjemmelaget pakkekalender eller koste 200++ kr for at det skal være bra nok?

Tenker at en helt vanlig adventskalender kan være kjempe stas (var også det hjemme hos oss når jeg var liten), men hvis barna er vandt med pakkekalender med stort innhold så vil nok en helt lik liten sjokoladebit hver dag ikke være like stas.
Har sett på ulike tester av kalendere og når lekene kommer over en viss størrelse er de ikke opptatt av størrelsen lenger, men variasjon. Når de vet hva som skjuler seg bak luka i kalenderen forsvinner spenningen.

Dette med adventskalendere kan være vanskelig for mange barn. Man sammenlikner hva man har fått, akkurat som man gjør når det kommer til julegaver. Men sånn vil det alltid være tenker jeg. Nå er mine 2 og 1 år og får ingen kalender ennå. De vet ikke om noe annet og vil derfor ikke savne noe. Men når de blir større så blir det enkel pakke kalender her som koster minst mulig, men som er full av opplevelser og kvalitetstid med mamma og pappa.
 
Back
Topp