Adventskalender til barna

Her blir det pakkekalender. Pris varierer, men i år ble den dyr... Men det er fordi jeg ville ta litt i i år. Det som kostet er en pysj og en elsa-dukke. Jeg syns jenta mi fortjener det etter alt ho har måttet finne seg i de siste to åra...
Har også aktiviteter i den.

Last edited:
Har kjøpt ferdig kalender fra brio :)

Føler jeg omtrent er den eneste som ikke bruker masse tid å penger på å lage en ekstra fin kalender til barna mine.

Og jeg kjenner på litt dårlig samvittighet pga det.

Men nå får de 2 sett med butikk kalendere hver, en fra mamma og rn fra pappa.
Trenger de mer da?
Hadde jo vært koselig å lage en slik kalender også da.

Hva gjør dere?
Og hvor mye penger går med totalt på en lalender? :)
Han på 14 får 24 griseflakslodd, hun på 7mnd får ingenting Hehe. Ordna pakkekalenderen før, men det ble for dyrt. 240kr er akkurat passe.

Mine får pakkekalender av besteforeldre. Skulle jeg ordnet,hadde de fått annen kalender.

Kjøper og bare butikk kalender, de får nok ed gaver til jul trenger ikkje få gave hver dag i desember ;)

Jeg bruker lite penger på kalenderen, jeg har felles aktivitetskalender til hele familien. Vi skal ha pepperkakebaking, gå på biblioteket, lese julefortelling, ha hjemme kino og se julefilm. Og mye annet, ofte ting man allikevel gjør i desember men allikevel stor stas hos eldste. Spesielt når de dagene vi skal ha ekstra god frokost/kvelds, synge julesanger mens vi lager middag, ha juleverksted, lage julekortene selv og lage julesnop/julegaver.

Men jeg tenker at det spiller vel ingen rolle om man har en sjokoladekalender eller Pakke kalender, så lenge det er en kalender som passer dere :)

Signerer denne. Vi har hatt aktivitetskalendere og i år skal vi ha Elf on the shelf, med hovedvekt på aktiviteter vi kan gjøre sammen som familie.

Det er nok utlegg i desember og to av tre unger fyller år denne måneden. Skulle vi hatt pakkekalender i tillegg føler jeg hele stasen med gaver hadde forsvunnet litt oppi alle pakkene.

Signerer denne. Vi har hatt aktivitetskalendere og i år skal vi ha Elf on the shelf, med hovedvekt på aktiviteter vi kan gjøre sammen som familie.

Det er nok utlegg i desember og to av tre unger fyller år denne måneden. Skulle vi hatt pakkekalender i tillegg føler jeg hele stasen med gaver hadde forsvunnet litt oppi alle pakkene.

Elf on the shelf har jeg ikke hørt om, hvor fikk du tak i den?
Ja desember er ikke akkurat billig, men veldig greit å gjøre ting sammen :)

Jeg vurderer å droppe hele greia. Hun fikk ikke ifjor heller, var for liten.
Jeg har kjøpt sånne sing sang kort med juletema, men vet ikke om jeg orker å styre med det likevel.
Kan jo bare spare de til neste år.
Hun vet ikke hva kalender er for noe uansett.

Foreløpig får ikke jenta noe kalender, hun er snart to og skjønner det ikke likevel. Kommer nok til å bli pakkekalender når hun blir større, men da legger jeg lista lavt. Tenker småting hun trenger likevel (hårstrikk, spenner, sokker) og litt godt, kanskje noen aktiviteter. Og jeg er ganske klar på at den dagen det eventuelt blir flere barn får de dele pakkekalender og få annenhver dag.

De får vanlig sjokoladekalender og er mer enn nok fornøyd med det. Alle 3 har bursdag så tett oppi jula å, syns de får mer enn nok pakker fra slutten av november og desember ;)

Jeg elsker sånt!! Gleder meg til minstemor også skal ha egen kalender!! Jeg synes faktisk det er så gøy så jeg tror faktisk det er morsommere for meg enn for sønnen min :p den er nok ikke gratis, men tror ikke jeg lyver veldig om jeg sier 500kr :) pakkekalender er en av de tradisjonene ingen får ta fra MEG :p hilsen egotrippmamman :p

Føler jeg omtrent er den eneste som ikke bruker masse tid å penger på å lage en ekstra fin kalender til barna mine.

Og jeg kjenner på litt dårlig samvittighet pga det.

Men nå får de 2 sett med butikk kalendere hver, en fra mamma og rn fra pappa.
Trenger de mer da?
Hadde jo vært koselig å lage en slik kalender også da.

Hva gjør dere?
Og hvor mye penger går med totalt på en lalender? :)

Vet du, har selv brukt masse tid og penger på å lage kalender til de to eldste mine noen år. Men i år har jeg vært mye dårlig og har rett og slett ikke orket. Kjøpte inn to haribo godterikalendere for litt siden å gjett hvem som gjorde større øyne av de enn av de fancy pakkene vi tidligere gikk for? :-P Minstejenta får ingenting da hu er under året foresten. Det er supert med hjemmelaget pakkekalender altså, bevares.. Men ikke til enhver pris vel? Dårlig samvittighet skal du i alle fall ikke ha.

f65fcaaa056c50a5a3e365cf56a265df

Dette er min favorittkalender :-)
Helt gratis er den og :D

Her får guttungen pakkekalender da det har vært tradisjon som farmoren startet når far var liten. Jeg husker jeg fikk sjokoladekalender når jeg var liten og var superhappy med det. Hehe.

Men, nå er jeg veldig klar på to ting. Pakkekalenderen skal ikke skygge over julaften så det er ikke gaver i alle, kanskje vær tredje eller fjerde dag og ikke noe dyrt, bare småting. Ellers er det litt smågodt, frukt og kanskje noen klistremerker. Han er kjempefornøyd med dette og gleder seg masse til pakkekalenderen blir hengt opp. Eneste dagen det kanskje blir noe mer spesielt er selve 24. og det er for at han skal ha noe å underholde seg med mens han venter på gavene. :p

Har vel totalt brukt rundt 200,-/300,-

Gleder meg litt til lille frøkna blir født og stor nok så kan jeg lage en egen til henne (guttungen arvet jo faren sin, som også er utrolig koselig). Synes sånt er utrolig gøy.

Men jeg ville ikke hatt dårlig samvittighet om jeg ikke hadde hatt tid, råd, ork, osv. Barn blir glad for det meste og det viktigste er å kose seg sammen. :Heartred

Får vanlig sjokoladekalender også får de en litt større adventspakke på søndagen :)

Her blir det sjokolade kalender i år :) og "kun" det.

Med jul, bursdag og kalendergaver i en og samme mnd, så følte jeg det at gavene plutselig ikke ble satt sånn pris på som ellers.
Det ble liksom bare sett på, og kastet i fra seg med ei slags likegyldighet.

Mulig det er kun jeg som føler det slik men..

Her blir det sjokolade kalender i år :) og "kun" det.

Med jul, bursdag og kalendergaver i en og samme mnd, så følte jeg det at gavene plutselig ikke ble satt sånn pris på som ellers.
Det ble liksom bare sett på, og kastet i fra seg med ei slags likegyldighet.

Mulig det er kun jeg som føler det slik men..
Jeg er enig hvis alt falle i desember. Da er det sikkert mer stas med godis i hverdagen! ❤️

Back
Topp