ADVARSEL OM BESAFE!!

Jeg er skeptisk til hva dette har å si for EPS softskallets energi absorberende evner ved et eventuelt sammenstøt, dette betyr jo at det vil være en svikt i det allerede før et evntuelt sammenstøt intreffer. Kan det da gjøre jobben det er plassert der for å gjøre?

Personlig hadde jeg ikke ønsket å bruke et sikringsprodukt som var skadet på noen som helst måte.

Du kan se forskjellen på X2 og X3 på bildene i denne artikkelen:
http://www.hts.no/no/pressex3/index.php

ORIGINAL: Helene Harefrøken

Jeg er skeptisk til hva dette har å si for EPS softskallets energi absorberende evner ved et eventuelt sammenstøt, dette betyr jo at det vil være en svikt i det allerede før et evntuelt sammenstøt intreffer. Kan det da gjøre jobben det er plassert der for å gjøre?

Personlig hadde jeg ikke ønsket å bruke et sikringsprodukt som var skadet på noen som helst måte.

Dette tenkte jeg også!!! Er jo helt utrolig at dem ikke tar ting mere til seg, eller er villige til å hjelpe kundene sine mere?? [8|] Spesielt når så utrolig mange opplever samme greia??? [&o][&o]

Vi har det setet, bare X1, er forsåvidt veldig fornøyd med setet, og det har ikke gått i stykker her, men siden guttungen er nesten 16kg, snakker vi om å bytte til et sete som går opp til 25 kg, og det blir ialleflal ikke BeSafe, om dem har seter med så høy vektgrense... Ikke fordi jeg ikke er fornøyd med mine erfaringer, men rett og slett fordi jeg ikke tør.....

har derre sett dette svare/inleget
ORIGINAL: Victoria81

Vi har registrert at flere brukere av Besafe klager over at EPS softskallet har brukket på deres barnestoler under bruk uten at stolen har vært involvert i ulykke. EPS, Polyestyren, er et mye brukt materiale i beskyttelses sammenheng, som i barnestoler, sykkel og motor- sykkelhjelmer, så vell som beskyttelse ømfintlige tekniske produkter. EPS har særdeles gode egenskaper som energi absorberende egenskaper.

HTS BeSafe ønsker å undersøke hvorvidt det kan foreligge forbedringspotensial i material-sammensetning, innfesting til stolskroget eller i produksjons-sammenheng. Dette vil nødvendigvis ta noe tid og vi ber forståelse for det.

Vi vil informere markedet når konklusjon av våre undersøkelser er ferdig.

Hvis du som forbrukere som har en BeSafe stol hvor EPS er brukket vil vi anbefale at du tar kontakt med vårt servicekontor for avklaring, marked@hts.no.

Med vennlig hilsen

Frank D. Lilleheil
Manager, Export and Product Development

ORIGINAL: bondekone

ORIGINAL: Victoria81

Vi har registrert at flere brukere av Besafe klager over at EPS softskallet har brukket på deres barnestoler under bruk uten at stolen har vært involvert i ulykke. EPS, Polyestyren, er et mye brukt materiale i beskyttelses sammenheng, som i barnestoler, sykkel og motor- sykkelhjelmer, så vell som beskyttelse ømfintlige tekniske produkter. EPS har særdeles gode egenskaper som energi absorberende egenskaper.

HTS BeSafe ønsker å undersøke hvorvidt det kan foreligge forbedringspotensial i material-sammensetning, innfesting til stolskroget eller i produksjons-sammenheng. Dette vil nødvendigvis ta noe tid og vi ber forståelse for det.

Vi vil informere markedet når konklusjon av våre undersøkelser er ferdig.

Hvis du som forbrukere som har en BeSafe stol hvor EPS er brukket vil vi anbefale at du tar kontakt med vårt servicekontor for avklaring, marked@hts.no.

Med vennlig hilsen

Frank D. Lilleheil
Manager, Export and Product Development

JEg leste dette, men kunne ikke forstå hvor mye dette har med reklamasjon eller kundebehandligen HI fikk?? [8|]

ORIGINAL: bondekone

Ja, det hadde jeg sett før jeg skrev svaret mitt.

vi skulle kjøpe x3 isofix til lillesøster i neste måned,
men nå må vi i tenkeboksen.
liker ikke at flere har opplevd samme.

har X1 til storebror og er fornøyd, aldri skjedd noe med "isoporen" der.(som forøvrig er hvit)

jeg skal ihvertfall ikke kjøpe disse setene![:o]

Fader og, hadde tenkt å kjøpe det til nr 2, men får vel gå på jakt og høre hva de forskjellige butikkene sier og prøve i bilen..

Har heldigvis X1 og har aldri hatt problemer med det.... Men det kommer ikke noen av de andre i hus her.. [:@]

Glad jeg ikke har dette sete! Ser ut som om det er en gjennomgående feil med Isoporen på det merket

Samma skjedde med Acta Graco setet vi hadde, og et Britax, mener jeg det var, sete venninna mi hadde til sønnen sin. Så det skjer nok ikke bare med besafe.

Vi har Besafe Combi x3 til klumpen, og han sitter fint i det. Har tatt det ut og inn av bilen ørten ganger, har vasket trekket 4 ganger de siste mnd...og setet er helt og pent[;)] Er værre med Acta Graco setet vi fikk ha i 5 mnd før det gikk på dynga pga isoporen som gikk i oppløsning.

Jeg har nå fått nytt sete av Besafe, det gamle er sendt inn til grundig gjennomgang!!
Jeg hadde bare tenkt til å kaste hele sete og kjøpe et annet til lillegull, for jeg kunne ikke levd med meg selv om noe skulle skjedd han i det setet vi hadde, selv om det ble reparet.
Besafe snudde helt om i min sak, håper det ordner seg for andre som har opplevd det samme!
Jeg skal gi X3 en sjanse, (det nye setet) fornøyd så langt!

Det ligger bilder ute i denne tråden, bare litt tidligere.

ORIGINAL: limafre

Kan noe legge ut bilde av det aktuelle setet? Vet ikke forskjellen på de forskjellige setene...

Er ikke blitt beroliget over det som ble skrevet fra BeSafe her. Får bare en vond klump i magen når jeg tenker på disse setene.[&:]
Og kom til å tenke på at de søker etter ny direktør også...[:-][:-] Gjort det en stund nå og, har jo vært "mye" rart der i det siste med tanke på setene.

eg gikk der eg kjøpte sete etter eg leste denne tråden. å de har bestilt ny isepor til meg. men har den kommet nei!!!! å det e over 2 uker siden. skal bort i morgen å høre.

ORIGINAL: Vakle

Det kan ha noe med transportstreiken å gjøre...

det kan det. får gå å høre med de i morgen. [;)]

Oi, det var godt jeg så denne tråden. Jeg har vært så sur på mannen etter han knakk isoporen:( trodde han hadde vært skikkelig uforsiktig da han skulle feste en av de andre ungene i bilen. Men da har han ikke det. Skal be om unnskyldning i kveld og så se om jeg ikke får tak i ny isopor.

ORIGINAL: alruto

Vi har det setet med svart isopor..har brukt det daglig i 4 år nå,ingen skader..Men teit svar fra de,da[8|]

samme her, brukt i 2,5 år..

Back
Topp