Adoptere stedattra

Rugehøna

Lykkelig gift!
Januarskatter 2015
Noen som har adoptert noen før eller gådd igjennom noe sånt?
Mannen min skal adoptere dattera mi men det er så mye forskjellig på nette at jeg blir bare forvirra no Hjelp!

Er adopsjon lov i Norge?(skyt meg nå om jeg spør dumt)

Familien til venninna mi fikk hente en gutt på føden, men han er fosterunge. Skal være hos dem til han er 18.år(så klart lengre) Men på papiret..

Nyttårslykke<3

Min onkel adopterte datteren og sønnen til sin kone, så det er lov i norge

--------------------------
Taster fra appen

Adopsjon er lov, svigerfar adopterte sambo da han var liten og jeg er ganske sikker på at det fortsatt er lov når den biologiske forelderen er ute av bildet/ har samtykket.

Sent from my iPhone using BV Forum

Adopsjon er lov, svigerfar adopterte sambo da han var liten og jeg er ganske sikker på at det fortsatt er lov når den biologiske forelderen er ute av bildet/ har samtykket.

Sent from my iPhone using BV Forum

Ja det må jo gå ann. Biologiske pappaen til dattra døde no for 4 år siden. Og jeg giftet meg jo på nytt no, når vi får en sammen vill jo vi gjerne adoptere hun og så hun ikke føler at det blir noe forskjell mellom dem :) Hun ser jo mannen min som sin pappa, selv om hun har to pappaer da :)

Ja det er fullt mulig, kjenner ei som nettopp adopterte dattera til samboeren sin. Men vet ikke saksgangen i det dessverre....

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Er adopsjon lov i Norge?(skyt meg nå om jeg spør dumt)

Familien til venninna mi fikk hente en gutt på føden, men han er fosterunge. Skal være hos dem til han er 18.år(så klart lengre) Men på papiret..

Nyttårslykke<3

Uff, så trist når foreldrene ikke vil beholde barnet eller av andre grunner må gi det fra seg, får helt vondt inni meg :-( men det er jo et godt alternativ til abort selvfølgelig, barnet får ihvertfall leve. Men tilbake til tena - vi skal prøve å få omsorgen for sønnen til mannen min men tror ikke moren vil la meg adoptere han. .

❤️❤️
Storesøster født september-2008
Lillebror (eller søster) januar-2015

Back
Topp