Jeg møter mange foreldre som slenger rundt seg med selvutnevnte diagnoser i hytt og pine, og det er noe av det verste jeg vet!
Foreldre jeg kjenner godt til, som ikke setter grenser for barna sine og heller ikke tar de med ut og aktiviserer dem, som da sier at de er så hyperaktive at de har ADHD.. Jeg blir svett, ingenting galt med aktive barn, forferdelig at slike foreldre skal være med på å stigmatisere hva diagnosen er, i tillegg til at de snakker på barna sine diagnoser basert på sin egen manglende oppdragelse. Disse eksemplene er barn jeg kjenner godt, og det finnes ikkke snev av antydning til adhd hos dem

De aller fleste barn vil jo teste grenser og vil leke aktivt og høylytt, og hvis de aldri møter på grenser i forhold til hvordan de skal oppføre seg så vil mange barn være vanskelige for foreldrene og håndtere.
Av de jeg kjenner som har barn med ADHD har jeg ikke opplevd det ts sier, men derimot disse uvitende tankene om hva ADHD er møter jeg hele tiden.
Adhd og andre diagnoser som påvirker adferd men ikke utseende møter fordommer og manglende kunnskap hele tiden, det syns jeg er synd.