abort for 4 uker siden men fortsatt gravid

Dra te legen å få det sjekka!!!

Lykke til!![;)]

Til "visse" som er skeptiske, det kan jo tenkes at hun ble bedt om å ta testen kun etter 4 uker, og det tidligst, pga at hun da fortsatt er innenfor 12-ukersgrensa med ørliten margin!![8|] Snartmamma12, oppsøk legevakta i morgen og hør hva de sier. Der får du sikkert en blodprøve som bekrefter eller avkrefter. Lykke til!

Siden du er så tett opp mot abortgrensa ville jeg uansett tatt meg en tur til legen i morgen, istedet for å vente noen uker til. Da er det for sent om du virkelig ønsker abort.

Lykke til![:)]

sikkert lurt å kontakte legen så de kan ta en sjekk =)=)

ikke bry deg om voksne mennesker som har munndiare snuppa=) håper dette ordner seg =)

ORIGINAL: mammanina88

Hadde oppsøkt lege.. [:)] Lykke til!

ORIGINAL: Lucca

ORIGINAL: mammasin

ORIGINAL: enlillebrorsøster

ORIGINAL: mammasin

ORIGINAL: Sicily

Vanlig prosedyre etter medisinsk abort er å bli innkalt til HCG-måling ved blodprøver etter tre uker.. Skeptisk til denne tråden, ja.. Det vl jo vises positivt på tester i lang tid etter abort..

Ei venninne av meg har tatt 3 medisinske aborter.. Aldri kommet tilbake for hcg måling, men har blitt bedt om å ta en test etter en viss tid.. Om det var 4 eller 6 uker vet jeg ikke..

Ei venninne av meg har tatt 3 medisinske aborter.. Aldri kommet tilbake for hcg måling, men har blitt bedt om å ta en test etter en viss tid.. Om det var 4 eller 6 uker vet jeg ikke..

(som svar på Sicily)
Rapport | Innlegg nr.: 19

3 aborter!... hun må ha sterk psyke, jeg som "bare" holdt på å bryte sammen av Èn..

Hun er ett kapittel for seg selv, 3 medisinske ja.. Men tilsammen har hun tatt ehh mellom 9-12 ett sted.. Husker ikke akkurat[:'(][:'(][:'(]

herregud ca 9-12 aborter!!!!????
har hun ikke hørt om prevansjon???
og hadde jeg måtte ta mere en 1 hadde jeg ikke informert folk om det i det helle tatt hvertfal ikke om jeg var oppe i den mengden!!(tror egentlig ikke jeg hadde sagt det til noen om e måtte ta en en gang!!!)

ja ble ganske paff jeg og må jeg si!!!!!

min eks svigermor opplevde det samme. og hun var gravid utenfor livmoren.
det hadde ikke legene sett på undersøkelsen før aborten....

ORIGINAL: Refleksheks

ORIGINAL: snartmamma12

Har ikke fått beskjed om noen blodprøve-og i brevet jeg fikk med meg fra A-hus står det tydelig skrevet at en skal vente med og ta graviditetstest til 4 uker etter "inngrepet" da det kan vise falskt positivt svar i inntil tre uker etter "inngrepet".

Beklager at jeg spør og er rådvill da. Skal ikke spørre noe mere

Kan da ikke være så vanskelig å skjønne at du så klart må dra til legen igjen, da? Er ikke så mye vi her inne kan gjøre. Er vanlig å teste positivt lengre enn 4 uker, og da må du jo uansett til legen for å få tatt en måling hvis du vil vite det sikkerrt og raskt..

Herlighet - at det går an!
Det som slår meg med deg Sicily er at du skal briljere med dine psykologikunnskaper hva barns trygghet, behov søvn og kommunikasjon osv angår - men den leksa går deg tydeligvis hus forbi når det kommer til medmenneskelighet og kommunikasjon med voksne mennesker her inne.
Spm hun stiller er jo særs passende her inne da - hvor mange har erfaring med temaet, og kanskje hun kan få noen beroligende svar fra noen som har opplevd det samme.
Ohhh holy night.. Tusen takk for at du skrev det jeg ville si.. Enkelte folk vet jo bare alt.. Geni? Nei, wannabe geni..

Vanlig prosedyre etter medisinsk abort er å bli innkalt til HCG-måling ved blodprøver etter tre uker.. Skeptisk til denne tråden, ja.. Det vl jo vises positivt på tester i lang tid etter abort..

Fikk jeg også beskjed om[:)]

Ønsker deg lykke til uansett hva du måtte gjøre!
Jeg tror kanskje jeg ville bedt om å få det sjekket - for å være 100% sikker.
Klem til deg [:)]

ORIGINAL: arquinne

Hva er poenget med å si sånt? Det er sikkert ulik praksis rundt forbi.

hva mener du med skeptisk til denne tråden??
jeg har selv tatt medisinsk abort og var aldri inne til noe måling etterpå..

Nå må du søren meg skjerpe deg altså!! Selv om ikke alltid ting blir gjort på den måten du mener er rett, så kan det vel være riktig for det!! Er så sinnsykt unødvendig å kommed med sånne her kommentarer!

Men sååååååååååååååååååååå typisk deg!

Jeg har også en venninde som opplevde det samme-bebisen er en stor og sterk gutt i dag.
Men hvis du ville ha abort...må jo nesten gå utifra det-så håper jeg at det bare er HCG som henger igjen i kroppen-stoooor klem fra oss[8|]

Er det mulig?
Little-miss-know-it-all, nå har det seg sånn at alt du TRUR\mener du veit, er ikke nødvendigvis det som stemmer. [>:]

Mest sannsynlig er du ikke gravid selv om det slår ut på en test - HCG etter en graviditet kan sitte i kroppen i lang tid etter, opp til 6 uker har jeg hørt. Syns du skal snakke med en lege eller noen på sykehuset der du tok medisinsk abort å høre. Ønsker deg lykke til videre og håper at det går bra med deg etterhvert. Klem

ORIGINAL: Chupachups

Er det mulig? [:'(]
Little-miss-know-it-all, nå har det seg sånn at alt du TRUR\mener du veit, er ikke nødvendigvis det som stemmer. [>:]

En av få eg faktisk har lagt merke til her inne er deg, Sicily,
 og det er ikke mye positivt du farer med[:'(]

i syns du burde dra t legen tvert og få d sjekka opp...
når i tok medisinsk abort, så sa dem at d va ikkje alltid at alt kom ut, derfor måtte i komme på en ul en mnd etterpå for å være sikker på at alt va borte... syns d e rart at d ikkje bli gjort over heile landet, sia d kan ligge igjen resta som kan føre til infeksjona... sjukehuset der i va va skeptisk t medisinsk framfor kirurgisk fordi d va så mange tilfella der ikkje alt kom ut... i fikk aldri beskjed om å ta nokka test...

krev en ul du! [:)]

ORIGINAL: GitteLen

Jeg ble ikke det[;)]

Vist det er 4 uker siden, så er det vel på tide med etter kontroll vi jeg tro.[8|]
Rart du ikke har fått time.

Og ja, det tar tid for hcg er helt ute av systemet, noe lenger tid en andre.

ORIGINAL: arquinne

Hva er poenget med å si sånt? Det er sikkert ulik praksis rundt forbi.

Fordi å gi en pasient beskjed om å ta en test etter fire uker er ikke normalt. HCG henger jo igjen i kroppen lenger enn det, og det vil jo da vise gravid selv om hun kanskje ikke er det. Kanskje hun har misforstått hvordan testingene skulle gjøres? Grunnen til at man skal ta blodprøver for å måle hcg er jo for å sjekke om det stiger eller synker, det vil ikke en test ta hensyn til, også er det jo for å holde pasienten i systemet og passe på at sitasjoner som dette ikke oppstår.

Ja altså, jenta sitter nok ikke å lyver her heller da!!!
Litt provoserende å lese at du e skeptisk til tråden...ho spør bare om råd, trenger jo da ikke å begynne på denne måten som du gjør!

Back
Topp