AAP og engangsstønad

Men hvordan er prosessen etter permisjon? Må en søke helt på nytt? Eller starter det opp igjen?
Man søker om å gjenoppta AAP etter permisjonen. Tidligere måtte man søke på nytt om det gikk mer enn 52 uker fra stans i AAP, men sånn er det ikke lengre. Man får den perioden man har igjen, og man kan også søke om ytterligere 2 år etter de 3 årene.

Jeg har selv gått på AAP siden 2014. Hadde en permisjon i 2016-2017. Ting går ikke alltid som planlagt. Jeg har vært i fire forskjellige tiltak siden høsten 2017 og er fortsatt ikke avklart.. Første to konkluderte med mer behandling, og siste nå har vært 1 års tiltak fra januar i fjor. Dette avhenger jo så klart av diagnose og sykdomsbilde. Forstår det kan være fristende med engangsstønaden, men jeg ville vurdert dette veldig nøye. Man kan få legeerklæring, men da skal det gå på din helse, og ikke være tvil om at det kan være pga du har en liten baby og ta deg av i tillegg. De eneste jeg vet om som har tatt engangsstønad og fortsatt AAP, har vært et par som gikk på nettstudier deltid som aktivitet.
 
Last edited:
Back
Topp