:)

[Hildemor]

Elsker forumet
[:)]

ORIGINAL: Lissyjane

Du skal i hvertfall ikke gå på jobb[;)] Det er verken bra for deg eller pasientene.

Nei,var jo det jeg og tenkte.. men hun forventet at jeg kom i helgen siden spysyken bare varer 2 dager[:'(][:'(]

Jeg har opplevd selv å bli oppringt mens jeg var sykemldt og sjefen spurte om jeg kunne komme på jobb før. Jeg syntes det var uhøflig av sjefen og ubehagelig for meg!!

Du er sykemeldt, og fremdeles syk, så hold deg hjemme! :) Er min mening [:)]

ORIGINAL: Ana82

Er damen lege og synsk? [8|]

haha,kunne nesten trodd det[:D] har dårlig samvittighet fra før liksom,siden jeg vet vi mangler sykepleiere på jobb,men med den samtalen ble det enda verre..er jo ikke noe jeg kan for...vurderer å klage altså..syns det var meget frekt..følte som jeg ble beskyldt for å skulke...

[8|] Det må jeg si! Hadde blitt rimelig sur desom det var min sjef som ringte slik[:'(] Man vet jo ikke hvor lenge man er dårlig, og dessuten kan man jo smitte selv om man har sluttet å spy selv. Er jo ikke uten grunn kommunelegen sier man skal holde barnehagebarn hjemme 48 timer etter siste oppkast/diarè, og sikkert heller ikke uten grunn at du ble sykmeldt de dagene du ble!

Prøv å ikke irritere deg for mye over sjefen, men slapp av og bli frisk isteden[;)] God bedring!

ORIGINAL: Hilde!

ORIGINAL: Lissyjane

Du skal i hvertfall ikke gå på jobb[;)] Det er verken bra for deg eller pasientene.

Nei,var jo det jeg og tenkte.. men hun forventet at jeg kom i helgen siden spysyken bare varer 2 dager[:'(][:'(]

man skal jo ikke gå på jobb før man har vert symptomfri i 2 dager eller noe når man jobber innen helsesektoren da! ! 
Er iallfall noe sånnt svigermor har sagt...
Skal ikke gå på jobb når du har diarè!! HAllo!! feiler den sjefen din da???? Vil hu at du skal smitte helle avdelingen??

Dem har jo egentlig ingenting med hva som er grunnen til sykemeldingen heller, du kunne bare levert den, og ikke sagt noe om grunn... Legen vet nok hva han har gjort...

ORIGINAL: arquinne

Skjønner jo forsåvidt at de ringer deg, hvis du har vært sykemeldt, fått en overtidsvakt og så er sykemeldt igjen. Det er egentlig bare på sin plass. Synes forsåvidt det er litt rart at enhetslederen ringer deg dersom du allerede har snakket med din nærmeste leder? Det kunne de ha spart seg for.

Har du generelt mye fravær, siden de ringer på den måten? Dessverre er det mange folk med dårlig arbeidsmoral som ødelegger for feks deg i denne situasjonen, og de har vel problemer med å få tak i folk i helgene.

Har ikke mye fravær nei, har bare vært sykemeldt to mnd pga av veldig mye som har skjedd i livet mitt..nærmest ikke sovet på de to mnd heller[&:] så kommer jeg meg, og begynner på jobb igjen... har jobbet utenom den overtidsvakten og altså,men det var det hun presiserte.. resten av jobben ønsker meg jo bare tilbake igjen og syns det var gøy at jeg begynte igjen.. avd spl har sagt opp,så vi har bare vikar for hun nå.. forøvrig ikke bare jeg som er misfornøyd med hun,kan rett og slett ikke kommunisere med folk[&:] men så ringer enhetsleder i tillegg da...hadde jeg ring å sagt ifra til hun sa hun,så hadde hun ikke tillatt at det ble gjort sånn[:'(] er rett og slett sjokkert..aldri opplevd lignende... nærmest true meg på jobb[:@]

Du er vel sykemeldt av lege frem til søndag? Og da har du ikke lov til å gå på jobb[;)]

Synes ikke du skal ha dårlig samvittighet! Sjefen din oppfører seg som en tosk spør du meg[:o]

Skjønner jo forsåvidt at de ringer deg, hvis du har vært sykemeldt, fått en overtidsvakt og så er sykemeldt igjen. Det er egentlig bare på sin plass. Synes forsåvidt det er litt rart at enhetslederen ringer deg dersom du allerede har snakket med din nærmeste leder? Det kunne de ha spart seg for.

Har du generelt mye fravær, siden de ringer på den måten? Dessverre er det mange folk med dårlig arbeidsmoral som ødelegger for feks deg i denne situasjonen, og de har vel problemer med å få tak i folk i helgene.

Jeg har hatt mye fravær.. av sine grunner. Har alltid hatt sykemelding fra lege. Hadde jeg blitt oppringt sånn så hadde jeg blitt rimelig forbanna faktisk! De sier jo på en måte at de ikke tror hun er syk?!

haha,kunne nesten trodd det[:D] har dårlig samvittighet fra før liksom,siden jeg vet vi mangler sykepleiere på jobb,men med den samtalen ble det enda verre..er jo ikke noe jeg kan for...vurderer å klage altså..syns det var meget frekt..følte som jeg ble beskyldt for å skulke...

Er jo pga sånne sjefer at når en blir langtids sykemeldt at det er vanskelig å komme tilbake igjen. En blir så dårlig fulgt opp, føler skam og får så mye avstand til jobben at en får store problemer psykisk med å komme tilbake.
Burde heller ringt og spurt om det går bra med deg, og ønske deg rask bedring for du er savnet på jobb. Ta vare på deg selv og hele den regla der. DA får jeg iallefall vondt i vilja mi når jeg føler jeg må være hjemme [8D]
Normale oppegående folk har jo ikke lyst til å være hjemme og dasse rundt liksom, at hun våger å insinuere noe sånt piss [:@]
Burde nok ta det opp ja, at du følte du ble beskyldt for det. Beste er jo å få tilbakemelding, om det går an å ta det opp med sjefen riktignok.. Noen sjefer takler jo dårlig sånne tilbakemeldinger [8D]

Helt enig!! Kjenner ikke hun enhetslederen da,for jeg hører til i hjemmetjenesten og vi har ikke så mye med hun å gjøre.. men avd spl som har sagt opp hadde aldri finnet på å snakke sånn til sine ansatte..skal iallfall nevne det for fagansvarlig, og høre hva jeg skal gjøre videre, eller om jeg bare skal la det ligge...

Er jo pga sånne sjefer at når en blir langtids sykemeldt at det er vanskelig å komme tilbake igjen. En blir så dårlig fulgt opp, føler skam og får så mye avstand til jobben at en får store problemer psykisk med å komme tilbake.
Burde heller ringt og spurt om det går bra med deg, og ønske deg rask bedring for du er savnet på jobb. Ta vare på deg selv og hele den regla der. DA får jeg iallefall vondt i vilja mi når jeg føler jeg må være hjemme [8D]
Normale oppegående folk har jo ikke lyst til å være hjemme og dasse rundt liksom, at hun våger å insinuere noe sånt piss [:@]
Burde nok ta det opp ja, at du følte du ble beskyldt for det. Beste er jo å få tilbakemelding, om det går an å ta det opp med sjefen riktignok.. Noen sjefer takler jo dårlig sånne tilbakemeldinger [8D]

Bra innlegg Ana82[:D] Klapp på skulderen!

ORIGINAL: Fridasinmamma

Du er vel sykemeldt av lege frem til søndag? Og da har du ikke lov til å gå på jobb[;)]

Synes ikke du skal ha dårlig samvittighet! Sjefen din oppfører seg som en tosk spør du meg[:o]

Ja,men jeg presiserte i tlf til henne at jeg kom jo til å gå på jobb om jeg følte meg bedre..det gjør jeg jo,men er ikke frisk nok til å gå på jobb.. hun burde jo tenke på kollegene mine og pasientene vi går til.. jeg ønsker iallefall ikke å smitte noen unødig.. svigermor har hatt lite kontakt med oss,alikevel har hun diarè nå,så sånt smitter jo utrolig fort..

den dårlige samvittigheten og dårlige smaken i munnen klarer jeg ikke å bli kvitt[:(]

For endel år siden.. så var jeg mye sykemeldt.. psyken.. jobbsituasjon...samt veldig lavt b-12..

Var sikkert til irritasjon for enkelte andre arbeidstakere.. men jeg hadde rett og slett ingenting å gi på jobben.. Tror jeg jobbet 50% jeg..

Hun ene ansatte.. en litt eldre frue.. hun var ganske irritert.. for vi var vel 3-4 stk som var sykemeldte på denne tiden.. Hun spurte engan på et fellesmøte: Kan jeg spørre hvorfor dere er sykemeldte?[&:] Hun sa det i en irritert/oppgitt tone... Som jeg sa: Du må gjerne spørre, men du får ikke noe svar[:)]

Jeg har hatt mye fravær.. av sine grunner. Har alltid hatt sykemelding fra lege. Hadde jeg blitt oppringt sånn så hadde jeg blitt rimelig forbanna faktisk! De sier jo på en måte at de ikke tror hun er syk?!

Ja er jo nesten det hun gjør... og nesten insunierer at jeg bare kom for å ta en overtidsvakt og så sykemelder meg igjen... har vært sykemeldt noe i graviditeter,men utenom har jeg faktisk bare denne her pluss den jeg nettopp hadde og to x en ukes sykemelding for noen år siden.. syns det blir for drøyt uansett å behandle ansatte sånn.. hadde det vært noen som skulka,hadde det jo vært en grunn til det,kanskje prøve å få tak i grunnen da og hjelpe istedenfor å true[:@]

For endel år siden.. så var jeg mye sykemeldt.. psyken.. jobbsituasjon...samt veldig lavt b-12..

Var sikkert til irritasjon for enkelte andre arbeidstakere.. men jeg hadde rett og slett ingenting å gi på jobben.. Tror jeg jobbet 50% jeg..

Hun ene ansatte.. en litt eldre frue.. hun var ganske irritert.. for vi var vel 3-4 stk som var sykemeldte på denne tiden.. Hun spurte engan på et fellesmøte: Kan jeg spørre hvorfor dere er sykemeldte?[&:] Hun sa det i en irritert/oppgitt tone... Som jeg sa: Du må gjerne spørre, men du får ikke noe svar[:)]

Nei de har jo ingenting med hvorfor en er sykemeldt... jeg har følt meg presset til å si det til hun som er vikar for avd spl..har vært noen veldig ubehagelige møter.. fikk nettop brev om møte med nav og nå,der det sto i brevet at jeg snart hadde vært sykemeldt i 6 mnd og de ville ha møte med meg og jobben... Har nå bare vært sykemeldt i 2 mnd men....[&:] Er jo tilbake og nå da.. jeg som sa nei til jobb på sykehuset når jeg ble oppringt på torsdag da,fordi det var vikariat.. skulle bare sagt ja[:D]

Du har jo legitim grunn til å være vekke fra jobb, så da er det vel greit å bare si grunnen. Jeg er forsåvidt enig i at du ikke kan forutsi hvor lenge du skal være syk, men akkurat i ditt yrke hadde jeg hvertfall vært sikker på at jeg var frisk før jeg gikk på jobb og smittet noen[;)] Jeg tror jeg hadde sagt det jeg, så de ikke går og spekulerer/sladrer om at du sykemeldte deg pga en overtidsvakt. Og som en annen her sier, så er det nok av andre som ødelegger for deg som gjør at de kanskje tenker sånn.

God bedring, håper jeg slipper unna dritten[X(]

Du går i hvertfall ikke på jobb. Vi har jo fått den helvetes spysyken m. diare på avdelingen min, og der har alle beboerene fått dette, helt forferdelig. Må til med strenge hygienetiltak og isolering/karantene, så for alt i verden ikke gå på jobb slik at du smitter beboerene/brukerene.
Dere har vel en hygieneperm på jobben din? der skal det stå svart på hvitt at man ikke har lov å komme på jobb når man har diare og oppkast.

Back
Topp