.....

en_til_på_vei?

Elsker forumet
....

ORIGINAL: nissemor87

var på legekontoret nå med snuppa...
hun har vært mye til å fra med sykdom å det meste nå[:(][&o] å i dag tok vi stikk i fingeren da dem sa at hun hadde 18 i stede for under 10.....

dem synes ikke dette var bra... å synes vi skulle inn TIL legen å prate med han, men han sa med engang at vi kunne reise...
unnskyld meg er rasist, men når det blir slikt som det var på legesenteret så blir jeg rase bevist... egentlig ikke typisk meg, men mannfolka er verst....

noen som kan hjelpe meg... veit ikke helt om dette er farlig, hva bør vi gjøre osv??
noen som veit å kan gi meg tips.. da vi hadde en lege som var rett å slett truende å ikke ville hjelpe oss[:@][&:]

Jeg skjønner ikke dette med at hun hadde 18 istede for under 10???
Hvilken prøve var det de tok da? Det er MANGE prøver som takes ved et stikk i fingeren.

Hvordan symptomer har barnet da? Evt hvordan sykt har det vært i det siste? -nettopp begynt i bhg?

ORIGINAL: nissemor87

var på legekontoret nå med snuppa...
hun har vært mye til å fra med sykdom å det meste nå[:(][&o] å i dag tok vi stikk i fingeren da dem sa at hun hadde 18 i stede for under 10.....

dem synes ikke dette var bra... å synes vi skulle inn TIL legen å prate med han, men han sa med engang at vi kunne reise...
unnskyld meg er rasist, men når det blir slikt som det var på legesenteret så blir jeg rase bevist... egentlig ikke typisk meg, men mannfolka er verst....

noen som kan hjelpe meg... veit ikke helt om dette er farlig, hva bør vi gjøre osv??
noen som veit å kan gi meg tips.. da vi hadde en lege som var rett å slett truende å ikke ville hjelpe oss[:@][&:]

???

Skjønte ikke helt dette?? Var legen rasist eller er du rasist og hva med denne verdien på 18???

ORIGINAL: Lissyjane

Herregud altså! Man kan fint reise med en CRP på 18! Det er ikke mye.

sikker på at det var CRP da? jeg har ingen anelse altså..

Tror du skal endre innlegget ditt jeg, hvertfall visst du har skrevet feil..
rasist?!?
uansett så er ikke 18 noe høyt..

Tror nok hun mente at de tok en CRP som var på 18 istedet for under 10 som er normalt. Det at den er på 18 betyr at det kan være en bakteriell infeksjon som enten er på vei til å blusse opp eller er på vei tilbake etter lang tids sykeforløp. En del leger har en grense med CRP på minimum 50 for å starte antibiotika, mens andre har høyere terskel enn det igjen. Legen som sa at du kan reise, sa det nok fordi det er ingenting han kan gjøre så lenge CRP´en er så lav. Skulle hun bli verre, må du nok tilbake for en kontrollprøve og se om den har steget for om mulig å begynne med antibiotika [:)]

Ps! Den setningen med rasist skjønte jeg ikke helt, men var legen utenlandsk og du likte han ikke frodi han gjorde som han gjorde??? Uansett lykke til og god bedring [:)]

ORIGINAL: 3_barnsmor

Stikk i fingen og 18. Ja jeg kan ikke se for meg at det skal være noe annet. Crp skal være på 10 og under. Så ja jeg er ganske sikker.

ØH? "ganske sikker på at det er snakk om CRP"??????

Det kan være hemogobin og det kan være blodsukker foreksempel!!! Og det er stor forskjell på å ha CRP på 18 å ha blodsukker på 18! Kan ikke slenge ut at man er ganske sikker på noe og derfra si at alt er ok..

takk!!!

sikkert skrivet en del feil i innlegget mitt.. er ikke til å nekte på det, men skreiv rett etter jeg hadde vært hos legen...
måten vi blei behandlet på så var det virkelig dårlig av en lege....

for når jeg spurte om han kunne forklare meg tanke på at hun har vært veldig til å i fra fra sommer til nå å dem ALDRI finner ut hva som er galt... så må jeg ærlig si at jeg ikke liker det...

er jo som sakt ikke lege heller. så jeg veit ikke om crp er bra eller dårlig tanke på formen som har gått veldig att å fram siden sommer...

men da er det bare å føle med videre så håpe dette gir seg snart[:)]

helt riktig mammasinramp, tusen takk[:D]

Hvis du ikke vet hva de målte med stikket i fingeren, så kan du jo ta en tlf og høre [:)]

Stikk i fingen og 18. Ja jeg kan ikke se for meg at det skal være noe annet. Crp skal være på 10 og under. Så ja jeg er ganske sikker.

kan være blodsukker også...[;)]

CRP på 18 er ingenting... Lett forhøya. Er den over 50 så får man medisiner for det.. Under 50 kan det være virus og det får man som regle ikke noe antibiotika for.. 

ORIGINAL: Snuppo og Sneipen

Blodsukker skal ligge på mellom 4 og 6 eller noe..

ORIGINAL: Freaky*Nurse

ØH? "ganske sikker på at det er snakk om CRP"??????

Det kan være hemogobin og det kan være blodsukker foreksempel!!! Og det er stor forskjell på å ha CRP på 18 å ha blodsukker på 18! Kan ikke slenge ut at man er ganske sikker på noe og derfra si at alt er ok..

Hemoglobin skal ikke være under 10, gjennomsnittet på Hb skal ligge på 11 - 13 mener jeg at jeg lærte når jeg gikk på helsesekretær linja.

ORIGINAL: Skreppa med leppa

Syns det er morsomt at en lager en tråd, får mange svar, så ikke gidde å svare, men å slette innlegget.
Nice!!!

Jepp, der er litt voksent det...

Men jeg stussa litt på hvorfor det var lagt til en slik smily "[8D]" foran emnet på tråden... Var vel ikke noe morrotråd dette...? [8|]

ORIGINAL: håper85

ORIGINAL: Snuppo og Sneipen

Blodsukker skal ligge på mellom 4 og 6 eller noe..

hos mini skal det ligge på 4-10....(han har diabetes)

og fra 3.3-7 hos friske

Back
Topp