Januarbaby_2026
Flørter med forumet
Flere som har turd å gå på vekten? Veide 73kg til vanlig. 70-73. Var nettopp på vekten og den viste 81
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari

Spiser altfor mye.. ligger mye jeg ogPluss tre kg siden før gravid. Ligger veldig mye pga sykdom. Så tenker det er innafor.
8 kilo høres litt vel mye ut, hva spiser du? Husk at vekta kan vise mer etter at du har spist etc.
Prøver å ikke stresse så mye med det. Har du vært gravid før og hvordan var så fall vekten da under svangerskapet og etterpå?
Med første barn (født tidlig februar) gikk jeg opp fra 63 til 85 kg, og gikk ned til 67 kg igjen det første halvåret, uten noe annen innsats enn amming og lang trilletur hver dag. Så viktig å ikke bekymre seg for mye om vektoppgangen, men heller tenke på å spise sunnest mulig og bevege seg etter evne.
jeg tok det opp med jordmor på OTUL og hun var ikke bekymret gitt "start"-BMIen min. Jeg la på meg ca 20 kg under forrige graviditet og hadde ikke svangerskapsdiabetes eller andre plager forbundet med dette. Vekten gikk også relativt fort av i etterkant, så jeg har bare lagt til grunn at det samme skjer nå.