8mnd kontroll:)

LilleOlleBolle

Elsker forumet
Augustlykke 2015
Hvor store har deres små gull blitt nå da?

Vi var på kontroll i dag, og Sofie har stått litt stille på vekten siste mnd, men vi har vært gjennom utviklingssprang, sykdom og tenner, så det var ganske forventet;)

Vekt: 8,61kg
Lengde: 71cm
Hodeomkrets: 42,8cm
 
Vekt: 7595g
Lengde: 70cm
Hodeomkrets: 42,5cm

Gått opp 550g siden 6mnd-kontroll. Hun veier lite ifht de andre på barselgruppa, men har endelig lagt seg stabilt på sin kurve (fire kurver ned fra fødsel).
 
Her er det ikke 8mnders kontroll, men tenker jeg går ned å veier henne til uka. Hun var ak 70cm den 22. Mars :) og d er jo ikke så lenge siden så :)
 
Var på gruppe idag. Hun er 8850g
70cm lang hodeomkrets 46,6. Hun har gått ned 100g siste uken. Hun har vært litt syk og vanskelig å gitt mat:-( men hun følger linjen sin bra og har en jevn stigning så hs var ikke bekymret:)
 
Last edited:
Her var vi på 8 mnd kontroll på mandag:))
7865 g og 68cm lang:) Følger sin egen kurve kjempebra, så mor er fornøyd:p
 
Var på 8.5 mnd kontroll i dag, 8910 g, 71.5 cm ☺
 
Var i dag, fikk litt sjokk :p

9510 gram og 71 cm ❤️
 
Vi bar for to uker siden. Da veide han 8,6 kg, var 72 lang pg hodeomkrets på 46 cm :)
 
Vi var på 8 mnd kontroll på fredag. Og mål var som forventet :rolleyes:
Vekt: 9990 gr (!)
Lengde: 70,5 cm
Hodeomkrets: 46,6 cm
HS var nokså fornøyd med at han ruller alle veier og snur etter leker. Hun var imponert over de fine rutinene vi har klart å lage :happy:
Hun syns ikke vi skal øke med antall måltider :joyful: (han får 3 måltider iløpet av en dag og mm innimellom). Jeg fikk bekreftet at vi gjør rett i å avstå fra gåstol og sånt. Vi har alltid unngått det for vi syns babyen skal få trene seg opp til sittende i egen tempo.
Vi kjenner flere rundt som har babyen i gåstol så tidlig som mulig og de er tidlig oppe i krype stilling. Blir spennende å se om vår får balansen Før disse for det om- det har vi erfart med våre to første :happy:
 
Vi var på 8 mnd kontroll på fredag. Og mål var som forventet :rolleyes:
Vekt: 9990 gr (!)
Lengde: 70,5 cm
Hodeomkrets: 46,6 cm
HS var nokså fornøyd med at han ruller alle veier og snur etter leker. Hun var imponert over de fine rutinene vi har klart å lage :happy:
Hun syns ikke vi skal øke med antall måltider :joyful: (han får 3 måltider iløpet av en dag og mm innimellom). Jeg fikk bekreftet at vi gjør rett i å avstå fra gåstol og sånt. Vi har alltid unngått det for vi syns babyen skal få trene seg opp til sittende i egen tempo.
Vi kjenner flere rundt som har babyen i gåstol så tidlig som mulig og de er tidlig oppe i krype stilling. Blir spennende å se om vår får balansen Før disse for det om- det har vi erfart med våre to første :happy:
Vi har brukt gåstol til alle våre 3 barn :) men selvfølgelig med måte! De har brukt den kanskje max 45min daglig, noen dager ikke i det hele tatt :p syntes den er kjekk å ha når de har vært lei av å være på gulvet og jeg holder på å lage middag feks. Eldste gikk da han var 13mnder, satt seg opp selv da han var 8mnder, ålte seg da han var 6 mnder, krøyp da han var 7 1/2mnd. Mellomste gikk da hun var 9 1/2mnd, ålte seg da hun var 6 1/2mnd, krøyp når hun var 8mnder og satte seg opp selv da hun var 7 1/2mnd.
Minste frøkena er 8mnder om tre dager hun åler seg, står på alle fire å gynger, reiser seg på knær etter ting. :)
 
Var på helsestasjonen i dag. Hun er nå 8505g og 71cm. Bare gått opp 100g på en mnd :eek: er egentlig ikke så rart, siden hun nekter å spise noe annet enn brødskive og pupp. Og frukt/smoothie. Helsesøster (hun er egentlig bare sykepleier så stoler ikke helt på henne egentlig...) sa det ikke gjorde noe siden hun ennå er over gjennomsnitte, og ikke har gått ned i vekt.. Kurven henned har gradvis gått nedover de siste to mnedene.
 
8 mnd og 10 dager. Han veier 8,8 kg og 70 lang 44 cm rundt hodet. Helsesøster veide med body og bleie på, så sikkert noen gram mindre. :)
 
Back
Topp