80 eller 100%?

Er det noen som vet om det er vanskelig å få noen av ukene til far over til mor? Her i huset jobber far i en liten bedrift(han +2 til) hvor han også er eier av noen %. Han har ikke mulighet til å ta alle ukene sammenhengende, mulig med kanskje 1 dag i uken.. så da lurte vi på å overføre noen til meg.. Vi vurderer 100% lønn..

100 % her. Så for vi sjå om vi klarer å strekke det litt lenger med å jobbe litt og at bestemor stiller opp litt. Om det ikke blir nok så tar vi ulønnet permisjon i tillegg.

Vi hadde 80% sist og syntes det var deilig ☺ men blir 100% nå pga mere utgifter, har fått lov til å flytte over 2 uker ferie så får 6 uker. ☺
Husk dere som har planer om permisjon uten lønn, at dere ikke har krav på sykepenger om uhellet skal være ute i permisjonen og litt etter ulønnet permisjon.

Vi tar 80 %, det lønner seg for oss. Pluss at vi vil være hjemme lengst mulig (også pga barnehageplass) Viktig å huske at det ikke alltid er slik at det lønner seg med 100 %, særlig når man likevel må ta ulønnet permisjon i noen uker/mnd. Tror det finnes kalkulatorer som regner ut dette...

Er det noen som vet om det er vanskelig å få noen av ukene til far over til mor? Her i huset jobber far i en liten bedrift(han +2 til) hvor han også er eier av noen %. Han har ikke mulighet til å ta alle ukene sammenhengende, mulig med kanskje 1 dag i uken.. så da lurte vi på å overføre noen til meg.. Vi vurderer 100% lønn..
Det er veldig vanskelig. Vi fikk beskjed om at det bare gikk hvis far ikke hadde rett på foreldrepenger eller var syk.

Det er noen betingelser, som sykdom etc.

At han "ikke kan" pga jobbsituasjon, er jo nettopp derfor fedrekvoten er til for å forhindre.

Dere mister ukene om far ikke tar de.

Vi tar 80 % + 4 uker ferie i sommer. Jeg synes det er vanskelig å skulle klare å sette av penger hver måned. Plutselig dukker det opp noe uforutsett og vi velger å "sjanse" på å bruke litt av sparepengene som skal gå til ulønnet permisjon. Vi blir nok å klare oss helt greit, og det er verdt det for å få vært hjemme lengst mulig. Spesielt siden vi ikke er garantert barnehageplass når ungen er ett år. Greit å strekke det lengst mulig da. :) Så får vi jo kontantstøtte fra ungen er 13 mnd. :)

100%lønn og 4uker ferie i juni når feriepenger kommer

Back
Topp