80 eller 100 % stilling?

~moonlight~

Elsker forumet
Må bestemme meg i løpet av helga om jeg skal tilbake i 100 % stilling eller i 80 %... Jeg er så usikker.. [8|] Hvordan jobber dere?

Har 100% stilling.. Men, skulle gjerne hatt 80%, en fri dag i uka sammen med vesla hadde vært toppers! :) Her sykmeldt nå da, så¨nå blir deft masse mor og datter tid :):)

er i praksis og jobber 80%.. dvs en dag fri i uka + helg..

når jeg en gang begynner å jobbe med lønn blir det sikkert noe rundt det, men da jobber man litt annerledes og har ofte lengre friperioder innimellom, noe som passer meg utmerket.. 100% kommer jeg nok aldri til å jobbe.. er "avhengig" av fritid midt i uka..

jobber 75% og vil ikke ha mer..

80% fra august, ønsker ikke 100% i allefall første året, og vi har råd til det, skjønner at de som ikke har det jobber 100%[:)] Så her må du tenke om dere har råd eller ikke, men dersom dere har det, så hvorfor ikke kose seg litt når dem er små og dere har mulighet til det?[:)]

har 100% men skulle ønske jeg hadde råd til 80% så jeg kunne hatt kortere dager hver dag....

Om du klarer deg greit på 80% lønn ville jeg gått for det...

jeg har hatt 70% i et år og nå har jeg nettopp gått opp til 80%. det er herlig å ikkje jobbe 100%

ORIGINAL: Frøbel

100, men skulle gjerne hatt en dag fri i uka om vi hadde hatt råd [;)]

samme her

ORIGINAL: Lillepusekatt

Er det turnus arbeid? Jeg går 100 % turnus, synes nok det er litt mye..

Nei jeg jobber som lærer. Hmm tror jeg går for 80 % det første året. :) Men kan vel bli litt trangt økonomisk.. Dritt med de penga!!!

80% gir ikke like mye pensjonspoeng, og det er jo ofte enklere å gå ned i stilling enn opp i stilling, så jeg hadde startet med 100% og sett an hvordan det gikk. [:)]

Har du råd til 80% hadde jeg uten tvil gått for det. Evnt har du jo krav på delvis permisjon fra jobben når du har små barn. Jeg tenker å ha permisjon frem til minien er 1,5år og bare gå på ekstravakter..Så begynner jeg kansje i 50% stilling etterpå...Mannen er i nordsjøen, så da slipper vi å styre så mye med barnevakt. Kan heller ta ekstravakter i tillegg når han er hjemme. Er sykepleier.Men jeg mener tiden med små barn får man aldri igjen, når barna blir større/flytter ut kan man jobbe så mye man bare orker!!

ORIGINAL: juliann

Har du råd til 80% hadde jeg uten tvil gått for det. Evnt har du jo krav på delvis permisjon fra jobben når du har små barn. Jeg tenker å ha permisjon frem til minien er 1,5år og bare gå på ekstravakter..Så begynner jeg kansje i 50% stilling etterpå...Mannen er i nordsjøen, så da slipper vi å styre så mye med barnevakt. Kan heller ta ekstravakter i tillegg når han er hjemme. Er sykepleier.Men jeg mener tiden med små barn får man aldri igjen, når barna blir større/flytter ut kan man jobbe så mye man bare orker!!

Et godt poeng der...[:)]

Nå jobber jeg 100 %, men etter at jeg fikk førstemann så jobbet jeg 80%

Jeg skulle ønske jeg jobbet 80 % nå, det trengs egentlig en fridag i uka for å holde huset sånn noenlunde i orden. Vi planlegger imidlertid å bygge hytte, så da trengs alle de pengene vi kan få[:)]

Men hvis man jobber 80 % blir det vel da betalt ut mindre foreldrepenger hvis en har planer om et til barn i fremtiden...?
Når jeg skal begynne i jobb igjen har jeg superlyst å jobbe litt mindre, men har planer om flere barn om ikke så altfor lang tid, og da trenger jeg igrunnen de foreldrepengene jeg kan få... I og med at lønnen min ikke er så voldsom høy i utgangspunktet... :(

jeg jobber 5 kvelder i uka (har ikke barnehageplass, så vi jobber på "tur").
Før jobba jg 80% dag, og det var helt ypperlig!!!!

jeg jobber 50 % og det er deilig[:D]

Du kan jo be om 80 % i en periode for å teste ut om det fungerer for dere [:)]
Har man barn under 12 år har man krav på redusert arbeidstid hvis det er ønskelig, også får man automatisk tilbake sin gamle stillingsprosent når den perioden er over...

Jeg har i utgangspunktet 100% fast stilling, men har redusert til 80% frem til høsten (har da jobbet redusert ett år etter mammapermen), altså har jeg nå 20% ulønnet permisjon. Det koster 4000,- i mnd, men det er verdt det.
Denne tiden med lillegutt kommer aldri tilbake.

Back
Topp