80% Eller 100% permisjon?

Skal ha 100% lønn :) Da er permisjonen over rett rundt slutten av juli, og jeg starter på jobb 1. august (er lærer). Da kan også pjokken starte i barnehagen, siden det stort sett er barnehagestart på samme tidspunkt.

Når har du termin?
Jeg har termin 26.september og da er min lønnede permisjon med 100% dekning ferdig første uken i mai...
 
men vi prøver å tenke litt frem i tid med, for barna har vel ikke rett på bhg plass før august 2015. så vi får se om jeg blir hjemme lenger. eldste skal ikke gå på sfo, å de to bhg jentene våres skal være hjemme det første året med meg.

Har prioritert bhgplass så satser på plass fra oktober av her! Om barnet blir noe som helst likt mannen min eller meg da vi var små tror jeg det er det beste:) vi var/er supersosiale og jeg elsket å gå i barnehagen :D
 
er veldig i tvil, siden eg er kun vikar og har ingenting fast. så er vel kanskje best med 100% lønn, men vet ikke enda... :eek:
 
Tror jeg har bestemt meg for 80 % lønn, sambo skal ikke ha sin del annet enn noen uker hver sommerferie 3 år frem i tid :) så da vil jeg være hjemme lengst mulig, så med 80 så har jeg lønnet perm nesten helt frem til fien neste år! Blir lite penger me. De får bare være:)
 
Når har du termin?
Jeg har termin 26.september og da er min lønnede permisjon med 100% dekning ferdig første uken i mai...

Jeg har termin 15. september, men mannen min er student og har ikke rett på pappaperm. Dermed får jeg hans permisjon også.

Jeg er også lærer, har termin 9. sept. Har fundert litt på det, men visste ikke når perm'en ble ferdig med 100% lønn. Mn da blir det vel det på meg også. :)

Får fars uker, så derfor blir min permisjon litt lang. Tror din er ferdig i april en gang... :) Sjekk det ut!
 
Her blir det nok også 100% lønn og 47 uker permisjon. Jeg har planer om å ta ett år ulønnet permisjon (minst) etterpå slik at jeg kan være hjemme med lille jenta til hun i blir 2 år i alle fall.
 
Jeg skal ha 80% lønn. Jeg går ut i slutten av august og så er jeg hjemme til mars/april. Da skal jeg jobbe 2 ganger 14 dager, mens samboer er hjemme. På den måten kan jeg være hjemme hele sommeren til august (inkludert ferie). Han tar da resten av sin permisjon august og september. Så krysser vi fingrene for barnehageplass!! Vi har ikke råd til å gå ulønnet så det må ordne seg ;-)
 
Jeg trenger virkelig hjelp angående dette selv! Jo mer jeg leser, jo mer forvirret blir jeg bare. Så kanskje noen som har litt peiling kunne svart meg på om jeg har tenkt riktig??
Jeg er student og jobber kun deltid, så for min del blir jeg nødt til å ta 49 uker perm med 100% lønn.
Er det da slik at fars uker må gå under disse 49 ukene? Altså at vi har 49 uker tilsammen?

Her er min plan:
-Gå ut i permisjon fra uke 34 (august 2013) 3 uker før fødsel.
-Ha permisjon fram til uke 26 (juni 2014). Får foreldrestipend fra Lånekassen i 44 uker og et av kravene er at far ikke får foreldrepenger samtidig.
-Far tar permisjon fra uke 26 til 31 (juni-august 2014)+ at han har krav på noen uker ferie som han kan ta enten før eller etter permisjonen.
-Jeg tar ferie fra jobb uke 31-34, skolestart og barnehagestart i uke 34.

Puh.. Det her er da våres plan.. Er det noe jeg har gjort feil/tenkt feil? Det er jo virkelig et puslespill å få alt til å gå opp! Hadde vært veldig takknemlig hvis noen ville ta seg tid til å lese dette og hjelpe en uerfaren førstegangsmamma!!!! :)
 
80 % permisjon og 100 % lønn tenker jeg :)
 
Jeg vil være hjemme lengst mulig, så her blir det 80% lønn :)
 
Jeg skal ha 100% lønn også ulønnet etterpå slik som sist :)
 
Back
Topp