80 eller 100% foreldrepermisjon?

100% lønn her. Grunnet ant uker øremerket pappakvote. Pluss en mnd eller to ulønnet for å få det til å gå opp ift amming. Jobber natt, så ikke mulig med ammepauser...
 
100% her ☺️
 
100% og ulønnet i noen mnd etterpå frem til barnehagestart. Må prøve å få inn litt til far, men pga hans firma blir det nok at han tar gradert når jeg har ulønnet slik at han kan styre det etter jobben når han er hjemme.
 
Har 100%. Men får all permisjonen da mannen ikke har rett på permisjon. Så tror jeg begynner å jobbe litt gradert fra kanskje mars/april. Vi får se.
 
100%. Sliter med å se fordelene med 80%. Hvis man trenger lenger perm så lønner det seg for de aller fleste å ta 100% og heller supplere med ulønnet perm.
 
80 %
 
Her blir det nok 100% og gradert uttak på oss begge. Me er begge sjølvstendig næringsdrivande og ønsker å jobba samtidig. Eg velger 100% for å dekka mest mogleg av lønnsutgifter til dei som hjelper meg med å gjera min jobb. Eg misunner dei som er ansatt i eit firma i denne situasjonen, men å jobba som bonde er fantastisk.
 
Vil ikke ta sjansen på å miste retten til sykepenger...

Hvis du tar ulønnet umiddelbart etter den «ordinære» permisjonen og har en avtale om å gjenoppta arbeidsforholdet ditt etter permisjonen er avviklet så mister du ikke retten til sykepenger. Det er en veldig vanlig misforståelse av lovverket og det er mye feilinformasjon der ute. Uheldig om du skal tape penger fordi man ikke kjenner til de rettighetene man faktisk har.

Det gjelder å legge opp permisjonen smart mtp opphold for ferie slik at man ikke tar ferien mellom permisjonene.

https://juristen.no/ditt-arbeidsliv/2019/01/sykerettigheter-ved-ulønnet-foreldrepermisjon

Synes babyverden burde skrive noe om dette for her er det så mange som er feilinformert.
 
Last edited:
Back
Topp