80 eller 100% dekningsgrad

lykketrollet13og14<3

Andre møte med forumet
80 eller 100% dekningsgrad - Hva velger dere? :) Klarer ikke helt å bestemme oss, og samtidig må vi jo tenke på når det er best i forhold til inntak på barnehage osv..
 
Her blir det 100% dekningsgrad og søke om ulønnet permisjon frem til høsten 2014 :)
 
her tar vi 100% dekning fordi vi tjener over 16.000 på å gjøre det slik.

så da har jeg lønnet permisjon frem til 02 oktober. ulønna permisjon resten av oktober og november og 4 uker betalt ferie i desember. også tar mannen sine 12 uker fra januar til slutten av mars.
så barnehage oppstart blir i april når alt går etter planen :)

barnehagen til storesøster har nemlig opptak hele året hvis ledig, og det så visst bra ut ti nå. søskenprioritering har vi jo også. så det ordner seg nok.
 
Vi tar ut 100% dekningsgrad :) Mannen min er så heldig at han får 2 uker lønnet perm fra jobben ved fødsel og 6 uker lønnet permisjon innen barnet er 1 år!! :) Så her løser det seg veldig greit med tanken på barnehageplass og opptak :)
 
Valgte 100 prosent for jeg tviler på at jeg blir kasta ut i noe tiltak sånn brått og plutselig rett etter at permisjonen min går ut. Jeg går på AAP og det ble liksom litt brudd i den planen som vi opprinnelig hadde tenkt. Så jeg vil tro at innen jeg kommer ut i tiltak igjen har vi fått barnehageplass til lille.
 
Tror nok vi også kommer til å lande på 100% dekningsgrad, men er usikker på om kommunen vi bor i har inntak til barnehageplass hele året. Tenkte jeg skulle ringe å sjekke opp med kommunen imorgen :)
 
Her blir det 100% dekningsgrad, tar ferie i juni så blir jo litt lenger perm av det også, så blir det fruen sin tur fra oktober en gang, hun skal ha tidsbank så blir vel rundt 24 uker istede for 12... Kontrakten min på jobb går ut i midten av august, så jeg er arbeidsledig når permisjonen er over, men det løser seg nok... Har ikke noe lyst at lillejenta skal begynne i barnehagen før august 2014 i allefall...
 
Her blir det som med de fleste andre her, 100 % dekning, og ulønnet fram til august 14. Har allerede spart penger en stund, slik at jeg kan lønne meg selv litt i disse mnd.. blir jo en del mnd uten lønn så... Så tenker det skal gå greit :)
 
Vi skal prøve å få være hjemme til august, så det er mulig vi går for 80 % for å få det til...
 
Vi går for 100% ... hvis ikke går ikke økonomien rundt med bare en inntekt + studentlån ... så får det heller bli travelt den siste biten før en eventuell barnehageplass! Heldigvis har mannen 2 uker lønnet permisjon fra fødselsdagen (han jobber i forsvaret) (anbefaler alle å sjekke opp om de har rett på den goden! alle menn har uansett rett på to uker permisjon, men noen får til og med lønnet permisjon de ukene) og så får han ta all permisjon mens jeg går på skole!
 
Vi går for 100% ... hvis ikke går ikke økonomien rundt med bare en inntekt + studentlån ... så får det heller bli travelt den siste biten før en eventuell barnehageplass! Heldigvis har mannen 2 uker lønnet permisjon fra fødselsdagen (han jobber i forsvaret) (anbefaler alle å sjekke opp om de har rett på den goden! alle menn har uansett rett på to uker permisjon, men noen får til og med lønnet permisjon de ukene) og så får han ta all permisjon mens jeg går på skole!
Vi har også det:) Jobber i kommunen her begge to:) Veldig godt med de to ukene, så vi får blitt ordentlig kjent med babyen og det nye livet før hverdagen starter for fullt igjen:)
 
Vi går for 80%, men gubben skal ta sine uker gradert; to dager i uka.
Barnehagen har opptak hele året, så skal ikke bli noe problem å få plass i januar. :)
 
Vi går for 80% hos oss :)
 
sikkert et sykt dumt spørsmål men..hva mener dere med 100% dekningsgrad? er det 100% utbetaling eller 100% permisjonstid? *grønn*
 
Sniker litt fra januar jeg :)
Vi tar 100 % pga jeg går på dagpenger, mens sambo jobber på plattform. Så jeg tar ut hele min, å er da ferdi i midten av novmber ca, så tar han sine 12 uker, deler de opp i tre slik at han tar permisjon i fire uker som da er friperioden hans hjemme, når man gjør det slik så får man permisjonspengene fra NAV+lønn fra arb.giver så det blir dobbelt lønn :)
 
Jeg skal ha 100%, så 2 mnd ubetalt, Så 5 ukers ferie:) Tjener mer på det enn 80%. Vet ikke helt når mannen skal ta sin eller om han skal dele opp litt:)
 
her tar vi 100%, også nesten 2 mnd ubetalt også 4 uker ferie. også tar pappen sine 12 uker etterpå.

tjener over 16.000 på å velge 100 fremfor 80.

Og jeg er jo like lenge hjemme som de som velger 80%...! selv om mange som velger 80 enda ikke har forstått det.

Det lønner seg å regne litt og tenke på alle alternativene og ikke bare velge 80. For de fleste av dere som velger 80 er like lenge hjemme med babyen som jeg er, men får mye mindre penger fordi dere velger 80.
 
Så dt lønner seg å ta 100prosent dekningrad ,og heller ta
Ulønnet persmisjon på 2siste mnd?
 
Husk at ved å ta permisjon uten lønn så tar man en risiko i forhold til sykepenger dersom man skulle bli syk. Har man hatt permisjon uten lønn må man opptjene seg nye rettigheter. Mer om det blant annet her http://www.babybest.no/?page_id=327 Det var utslagsgivende for oss i forhold til å velge 80%.
 
Back
Topp