8 mnd

Newbee

Gift med forumet
Junibarna 2015
Mailykke 2018
I morgen er hun åtte måneder, og i dag var vi på kontroll hos helsesøster. Siste kontrollen før hun fyller året, rart å tenke på.

8 580 gram
73,5 cm

Lille nurket begynner å bli stor :eek:

Flere som har vært på kontroll nå?

Skal på 7mnd kontroll på mandag (ble 7 mnd den 28)! Spennende å se hvor lang hun er og hvor mye hun veier :-D

Vi var på 8 mnd-kontroll på onsdag i forrige uke (han ble 8 mnd den 30.)
Han var 10,3 kg og 75,6 cm:p Rett under den øverste gjennomsnittslinjen på vekt, og litt over gj.snittet på lengde.

Vi har enda 2 kontroller igjen før 1 års.. Nesten så jeg skulle ønske det var vi som ikke hadde fler :p lei kontroller!

Skal på kontroll neste fredag og i april.

Vi hadde kombo 7 og 8 mnd kontroll!

Han ble 7 mnd den 22 og veide 7390 g og var 70 cm den 18 januar :) lang og tynn :)

Neste kontroll er i april, er egentlig greid. Vi i barselgruppa møtes uansett og da kan vi snakke uten at vi får litt merkelige kommentarer :p

Vi var på kontroll forrige uke. Hun har blitt 8150 gram og 65 cm. Gjennomsnittlig vekt, lengden er på 15 percentil

Så mange kontroller dere får! Her har vi bare 3,6,9 og 1 års kontroll. Skal på 9 mnd kontroll neste uke. Veldig spent på vekt og lengde nå:)

Vi var på 7 måneders kontroll for noen uker siden. Hun var da ca 7,5kg og 68,5cm. Vektmessig ligger hun litt under snittet, men det gjorde jeg også, så er nok bare genetisk. Da var litt unødig stresset fordi hun ikke kunn åle eller krabbe synes jeg. Hun gjør fortsatt ingen av delene, men ruller seg dit hun vil- har funnet sin teknikk ;) De er litt vel opphengt i alt som viker biiitelitt fra normalen på helsestasjonen synes jeg.

De kontrollene vi har hatt og skal ha første året er: nyfødt, 6 uker, 3 måneder, 5 måneder, 7 måneder 10 måneder og ett år.

Her var vi på 7/8 mnd kontroll den 21.januar (ble 8 mnd den 26.)
han var da 10,6 kg og 75 cm :) Ein Stor og fin gutt :)

8 mnd kontroll, 9 mnd gammel:
69 cm
7980 g
46 cm rundt hodet :-)

Vi skal på nimånederskontroll i starten av mars. :)

Var på 8 mnd kontroll for snart 2 uker siden. Da var han 8600g å 72cm:) Han ligger nå på normal-kurven, var bare 2790g når han ble født..

Så mange kontroller dere får! Her har vi bare 3,6,9 og 1 års kontroll. Skal på 9 mnd kontroll neste uke. Veldig spent på vekt og lengde nå:)

Jeg skulle ønske vi hadde færre :p
Har hjemmebesøk (frivillig tvang vil jeg påstå så derfor skriver jeg den med)
6 uker med lege og hs
Barselgruppe
3 mnd
4 mnd
5 mnd
6 mnd med lege og hs
7/8 mnd
9/11 mnd
12 mnd med lege og hs
15 mnd
18/20 mnd
28 mnd med lege og hs
4 år

Jeg skulle ønske vi hadde færre :p
Har hjemmebesøk (frivillig tvang vil jeg påstå så derfor skriver jeg den med)
6 uker med lege og hs
Barselgruppe
3 mnd
4 mnd
5 mnd
6 mnd med lege og hs
7/8 mnd
9/11 mnd
12 mnd med lege og hs
15 mnd
18/20 mnd
28 mnd med lege og hs
4 år
Det var veldig mange første året! Er egentlig greit med de vi har, kan jo gå å veie selv hvis vi ønsker. Har bare ikke giddet;)

Det var veldig mange første året! Er egentlig greit med de vi har, kan jo gå å veie selv hvis vi ønsker. Har bare ikke giddet;)

Ja.. Er veldig mange.. Noen kontroller er i gruppe, men de fleste er alene. Som førstegangs synes jeg det var veldig kjekt med kontrollene.. Som 3 gangs synes jeg kontrollene er no herk :p jeg har også alltid hatt ekstra oppfølging av ungene pga helsemessige problemer så føler vi til tider bare løper mellom kontroller :p nå er det iallefall mye roligere! Og bra er det!

Back
Topp