8 mnd kontroll

Vi skulle ha vært på 7mnd kontroll, men den ble glemt av både oss og helsestasjon i julestria, så jeg skal ringe i morgen og avtale ny kontroll og da blir det 8mnd, neste er 10mnd! :) Det var 11des vi egentlig hadde :p
 
Vi skal på 8 mndr kontroll 4 februar. Men da er snuppa godt over 9 mndr :p
 
Vi var på 9 mnd kontroll i dag og lillegutt blir 9 mnd i morgen :)

6mnd: Lengde-68 Vekt-8310 Ho-44,8
9mnd: Lengde-72,7 Vekt-8840 Ho-46
Mye skyt å få ang motorikk, bevegelse, språk og samspill ❤️
 
Vi var på 9 mnd kontroll i dag og lillegutt blir 9 mnd i morgen :)

6mnd: Lengde-68 Vekt-8310 Ho-44,8
9mnd: Lengde-72,7 Vekt-8840 Ho-46
Mye skyt å få ang motorikk, bevegelse, språk og samspill ❤️
Åh så gøy med skryt :) Flink gutt altså!
Kjenner jeg "gruer" meg bittelitt til neste kontroll her. Vesla sier fremdeles ikke stort...
 
Åh så gøy med skryt :) Flink gutt altså!
Kjenner jeg "gruer" meg bittelitt til neste kontroll her. Vesla sier fremdeles ikke stort...
Huff, kjenner til den følelsen. Jeg gruet meg veldig til dagens kontroll. Rett og slett for at lillegull ikke spiser ordentlige måltider enda, han foretrekker fortsatt morsmelk som hovednæring. Mater hyppig om natten gjør vi også :p Vår HS er veldig åpen for familiers ulikheter og hun støtter oss i våre valg. Men man kjenner fort på hvert minste "avvik" fra den store boka.. Tror den følelsen blir verre ettersom barna blir større :(
Har dere kontroll før 12mnd? Når gullene våre er ca året så er dem blitt mye jevnere i utviklingen. Hun observerer sikkert og plutselig kommer ordene for fullt :)
Min mor har fortalt meg at jeg aldri reiste meg som de andre jevnaldrende babyene. Men på mine foreldres soverom så gikk jeg langs med sengen og skyvedørsgarderoben med speil. Så fort noen kom inn, så satte jeg meg ned :p Da jeg endelig var klar så kom jeg gående helt fra soverommet og ut i stuen (stort hus). Det er også en måte å være først og sist på :)
 
Huff, kjenner til den følelsen. Jeg gruet meg veldig til dagens kontroll. Rett og slett for at lillegull ikke spiser ordentlige måltider enda, han foretrekker fortsatt morsmelk som hovednæring. Mater hyppig om natten gjør vi også :p Vår HS er veldig åpen for familiers ulikheter og hun støtter oss i våre valg. Men man kjenner fort på hvert minste "avvik" fra den store boka.. Tror den følelsen blir verre ettersom barna blir større :(
Har dere kontroll før 12mnd? Når gullene våre er ca året så er dem blitt mye jevnere i utviklingen. Hun observerer sikkert og plutselig kommer ordene for fullt :)
Min mor har fortalt meg at jeg aldri reiste meg som de andre jevnaldrende babyene. Men på mine foreldres soverom så gikk jeg langs med sengen og skyvedørsgarderoben med speil. Så fort noen kom inn, så satte jeg meg ned :p Da jeg endelig var klar så kom jeg gående helt fra soverommet og ut i stuen (stort hus). Det er også en måte å være først og sist på :)
Vi skal på 10 mnd kontroll til uken. Vesla går noen skritt alene nå, og er veldig tidlig ute motorisk.Hun står også lenge alene uten å holde seg, men hun sier fortsatt ikke et kvekk. Jeg fikk høre sist gang jeg var der at det ikke er uvanlig at barn som er tidlig motoriske, ofte henger igjen med snakkingen. (Takk og lov!!)
De er alt for opptatt med det ene, og har ikke skjønt/evt glemt det andre.

Vi tenkte at siden hun aldri har brukt smokk/tott, at snakkingen ville være på plass relativt tidlig. Har fått bekreftet/erfart at det virkelig ikke har noe å si.
Haha...

I mellomtiden synger hun og tester ut stemmen sin. Thats it!
 
Gi rom for variasjoner sier nå jeg [emoji4]
Er klar over dette selv. Er ingen barn i barselgruppen min som snakker enda heller. Bare "babyspråk" som ma-ma, osv.

Og de er 1- 2 mnd eldre enn min datter:)
Så tar det med knusende ro.
Snart bables det vel ustoppelig her. Haha
 
Glemte å si: vi var på 9-måneders kontroll ja (for 1,5 mnd siden snart), samboer hadde henne med. Hun var da kun 8080 og ca 70 cm lang (tror hun har blitt målt litt feil). Hun er tynn men veldig aktiv og spiser godt. Nå som hu er blitt 10 mnd, så krabber hun bittelitt, og prøver å reise seg. Og hu babler masse babyspråk med noen få enkle ord (og babyord kun vi forstår) innemellom.
Hun var til siste fysio-behandling i går! Trenger ikke mer! Så nå ser jeg at alt blir mye bedre og lettere. Hun kommer sannsynligvis ikke til å gå selv før til sensommeren/tidlig høst, men hun ligger i rute i forhold til hennes tempo og tidligere problemer.
 
Back
Topp