73/74

Ja, det forstår jeg!:)

Synes ks høres skummelt ut ja, men heller det en ruptur. Får bare tenke at det sitter jeg med to veldig forskjellige opplevelser av fødsel, og to erfaringer rikere :p
Når du skriver ruptur hva betyr det? Revnet du opp hele veien til anal? Og hvordan er det for deg nå? Er du blitt 100% frisk igjen?

Når du skriver ruptur hva betyr det? Revnet du opp hele veien til anal? Og hvordan er det for deg nå? Er du blitt 100% frisk igjen?

Jeg revnet hele kjeden ned til anal, både innvendig og utvendig. Mye muskler som røyk og.
Nå er jeg vel så frisk som jeg kan bli! Har vært veldig heldig :) sliter litt med bekkenbunnsmuskulaturen nå under graviditeten, da det er så mye arrvvev, så den trykker veldig mye ned. Ellers var avføring et sant mareritt det første året, og mange kontroller til gyn. Men som sagt, jeg har vært veeldig heldig!:) De vil ikke la meg føde vaginalt nå når jeg har blitt så bra, da de er redde det blir værre.

Jeg revnet hele kjeden ned til anal, både innvendig og utvendig. Mye muskler som røyk og.
Nå er jeg vel så frisk som jeg kan bli! Har vært veldig heldig :) sliter litt med bekkenbunnsmuskulaturen nå under graviditeten, da det er så mye arrvvev, så den trykker veldig mye ned. Ellers var avføring et sant mareritt det første året, og mange kontroller til gyn. Men som sagt, jeg har vært veeldig heldig!:) De vil ikke la meg føde vaginalt nå når jeg har blitt så bra, da de er redde det blir værre.
Så bra da! At det ordna seg, man hører mye fæle historier. Blir litt bekymra av å høre sånt. Har født en stor gutt før så regner med at det skal gå bra også denne gangen! Skjønner godt at keisersnitt er bedre enn fler problemer der nede :)

Så bra da! At det ordna seg, man hører mye fæle historier. Blir litt bekymra av å høre sånt. Har født en stor gutt før så regner med at det skal gå bra også denne gangen! Skjønner godt at keisersnitt er bedre enn fler problemer der nede :)

Ja, er mange forskjellige historier, men det er så få som sier hvor greit ting blir til slutt om starten var tøff :)
Det går sikkert fint med deg og, vi kan jo ikke snu nå! :p

Nå er det bare 73/74 dager igjen til keisersnittdagen!! Vi har ikke fått dato, men vi vet hvilke to dager det er snakk om, så nå begynner det virkelig og nerme seg!:p
Så spennende! :-)
Tiden går virkelig fort nå! :-)
Gleder du deg, eller synes du det blir skummelt med ks?
Har du hatt planlagt ks tidligere?

Så spennende! :)
Tiden går virkelig fort nå! :)
Gleder du deg, eller synes du det blir skummelt med ks?
Har du hatt planlagt ks tidligere?

Ja, den gjør det!
Jeg gruer meg noe innmarri!:( Liker ikke at samboer ikke får være med når de skal sette spinalbedøvelsen (er livredd sprøyter), gruer meg til selve kuttet, hruer meg også til å sette inn kateter selv om jeg jobber med dette selv! og det at jeg ikke får føde vanlig igjen, da det er noe helt spesielt og magisk under en fødsel.. Har ikke prøvd ks før, men må det denne gangen pga ruptur fra forgie fødsel. Men jeg kommer nok til å bli raskere meg selv denne gangen enn sist, da det tok 7mnd før jeg ble bra. Nå kan jeg kanskje rekne med 4-6 uker hvis jeg er heldig?:)

Back
Topp