6 mndkontroll

6mnd og 10 dager:
66 cm og 7290 g :)

6 mnd kontrollen (6 mnd og 3 dager)

Vekt:10710

Lengde: 72 cm

:) stor gutt som jeg bør slanke ifølge legen ... Kjenner jeg blir irritert ... Slanker ikke små babyer synes jeg

:) stor gutt som jeg bør slanke ifølge legen ... Kjenner jeg blir irritert ... Slanker ikke små babyer synes jeg
Eeeeh?? Man gir da babyer mat når de vil, hvor mye de vil! Han er jo lang også, så da veier man jo mer? Skjønner du ble irritert og bry deg ikke et dugg om hva han sier!

Eeeeh?? Man gir da babyer mat når de vil, hvor mye de vil! Han er jo lang også, så da veier man jo mer? Skjønner du ble irritert og bry deg ikke et dugg om hva han sier!
Hs sa at han er stor og sterk og ligger øverst på alle kurvene og vi ikke skulle bry oss så mye om det, måtte bare ikke overmate han :P men hu legen ... Kjente jeg koookte innvendig når hu snakka om vekta hans stakkar ... Akuratt som om hu har dømt han allerede til å bli overvektig som større barn og voksen ... Aldri møtt den legen før og han som pleier å være der er alltid hyggelig og aldri nevnt noe om at han er såpass overvektig :(

Hs sa at han er stor og sterk og ligger øverst på alle kurvene og vi ikke skulle bry oss så mye om det, måtte bare ikke overmate han :P men hu legen ... Kjente jeg koookte innvendig når hu snakka om vekta hans stakkar ... Akuratt som om hu har dømt han allerede til å bli overvektig som større barn og voksen ... Aldri møtt den legen før og han som pleier å være der er alltid hyggelig og aldri nevnt noe om at han er såpass overvektig :(
Det skal ikke ha noe å si hvordan man er i spedbarnsalderen og overvekt senere, det burde legen vite! For en idiot.. Skjønner om gutten din hadde vært like kort som min og veid like mye, men han er ho over gjennomsnittet lang også, betyr vel bare at han blir en lang gutt :)

6 mnd kontroll i dag (blir 6 mnd neste fredag).

8,1 kg tung, 67,2 cm lang og 43,6 cm rundt hodet!

Har ikke gått opp så ekstremt mye siden sist, men vært syk, og var ikke så lite at det gjør noe :)

I dag har vi hvert på 6 mnd kontrollen, 6 mnd og 1 uke gammel ;)

Han er 69,5 cm lang, 8,1 kg og 43,7 cm rundt hodet. Alt var bare bra og hu var mer enn fornøyd med utviklingen hans :)

Hs sa at han er stor og sterk og ligger øverst på alle kurvene og vi ikke skulle bry oss så mye om det, måtte bare ikke overmate han :p men hu legen ... Kjente jeg koookte innvendig når hu snakka om vekta hans stakkar ... Akuratt som om hu har dømt han allerede til å bli overvektig som større barn og voksen ... Aldri møtt den legen før og han som pleier å være der er alltid hyggelig og aldri nevnt noe om at han er såpass overvektig :(
Så grusomt!
De kan være veldig fæle og dømmende!
Jeg fikk høre av barnelegen at min var en av de 2,5% av babyene som er større enn andre.
Kanskje det gjelder din også?
Min har alltid ligger over de øverste strekene på percentilskjemaene.

Skjønner jeg godt at du blir! Slanke en baby...Fy søren at det går an :o Hos oss er det motsatt. Fikk beskjed om å fortsette å fore han av både lege og HS. Fikk ikke no kjeft denne gangen heldigvis, men må inn og veie han om 4 uker for eventuell oppfølging.

6 måneders kontroll i går når Emil var 6 måneder og 6 dager;)

43 cm rundt hodet, 71 cm lang og 7100 gram :D

9.6 kg og 74 cm. Lang gutt :)

Back
Topp